|
Post by stolpeout on Nov 5, 2011 19:04:56 GMT 1
Jag har väl varit en av de som gillat Fahlander, men hans gloria dalar snabbt.........snart minusgrader. Uppför sig som en litet bortskämt barn i all media han är i, samt på kommentarsfält på bloggar.
|
|
|
Post by krickan on Nov 5, 2011 19:07:22 GMT 1
MF sjunker som en sten i mina ogon. Har val ocksa tyckt han verkat som en bra person innan. Men detta bevisar val det vissa sagt, han har inget hjarta for klubben, utan vill bara bestamma.
Sandladekrig just nu kanns det som... Lojligt
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 5, 2011 19:21:07 GMT 1
En stor bebis.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 5, 2011 19:29:37 GMT 1
MF sjunker som en sten i mina ogon. Har val ocksa tyckt han verkat som en bra person innan. Men detta bevisar val det vissa sagt, han har inget hjarta for klubben, utan vill bara bestamma. Sandladekrig just nu kanns det som... Lojligt Hjärta för klubben! ;D Han har bara varit intresserad av sina affärer! Hans affärer går nog inte så bra här som han väntat sej, där tror jag problemet är.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Nov 5, 2011 20:44:27 GMT 1
Det verkar mest som att MF är bitter och sur för att Rickard K. inte får kicken. Dåligt att de inte kunnat reda ut det, som nån sa här innan.
Faktum är ju också att MF känner att han inte får ut vad han vill som kund hos oss. För om man ser KHK som en reklamsäljare och MF som en kund som vill köpa reklam av KHK, så måste ju säljaren i så lång utsträckning som möjligt tillmötesgå kundens krav. Har KHK gjort det? Sen kan det ju vara så att kunden helt enkelt har för höga krav. Då får man tacka och säga adjö helt enkelt. Men innan det måste man ju anstränga sig från båda håll för att nå en överenskommelse båda kan köpa. Har man gjort det? Det känns inte så, och då är det illa. Från båda parter!
Jag ville inte ha hit Conny S. och jag vill inte att en sponsor ska lägga sig i det sportsliga, men om en större sponsor är missnöjd och känner att hans företag tar stryk pga hur klubben sköts måste man lyssna på och ta åt sig av kritiken. Personligen tycker jag iofs inte MF har nåt att klaga på på den punkten. Ju större publicitet för KHK, desto mer publicitet till MFs företag.
Dock ska MF ha stort tack för denna tiden. Vi får inte glömma vad han faktiskt har gjort för oss, oavsett om det är sjusiffriga belopp eller inte!
Men som sagt, det känns just nu bara som att MF tjurar för att han inte får bort Rickard K...
|
|
|
Post by fahlander on Nov 5, 2011 21:15:50 GMT 1
Behövs nog en liten rättelse här.
Det är två saker som är tråkiga och som ger en helt felaktig bild: Mats Johansson har inte har koll på vad som hänt och radion vinklar för att få en story.
First of all: Att jag krävt Rickard Karlssons avgång för att fortsätta sponsra är fullständigt fel. Jag kan och vill inte styra över hur KHK organiserar sig. Däremot har jag en syn på vad de borde göra, men det är stor skillnad mot att försöka påverka. Om Mats säger att jag krävt det så ljuger han rakt ut, det kan jag svära på bibeln på! Det är heller inte längre mitt problem att Karlsson beter sig som han gör, och jag har sagt till Mats Johansson långt tidigare att jag inte kommer fortsätta sponsra när avtalet går ut. Det erkänner han ju också själv i tidningen! Jag har därför inte "hotat tre gånger med det", jag sa en gång att jag ville ha det jag blivit lovad men när det inte blev bättre så sa jag att då får det vara slut på sponsringen också. Mats Johansson borde låta sanningen tala, det lönar sig alltid i längden.
Att jag slutar sponsra beror på två saker: Rickard Karlsson gick över gränsen när han sågade mig här i forumet, det var bara för mycket, men det värsta i den frågan var nog att Mats inte tyckte det var fel att såga sin största sponsor på det sättet. Det andra och mycket viktigare skälet är att jag inte fått det jag blivit lovad av klubben. När jag satsar stora pengar vill jag ha vissa saker tillbaka, det har jag fått i alla andra klubbar och så ska det också vara. Sponsring är något man gör med både hjärta och hjärna, det är i alla fall så jag tänker. Jag förklarade tidigt för Johansson att det ideella arbetet gör jag för att jag brinner, men sponsringen är också business. Jag ställde vissa krav, men det har inte uppfyllts.
Att jag gick ur sportgruppen var för att vi såg helt olika på vad som krävs för att ta ett lag till Allsvenskan. Jag ville gasa och satsa hårt förra året för att jag såg en stor möjlighet att gå upp, men det ville inte klubben. Det handlade inte bara om Stömberg, det var fler saker. När man tycker så olika ska man inte jobba tillsammans. Efter att jag gick ur har jag självklart inte försökt lägga mig i någonting. Jag tipsade Tobbe om några spelare men de valde att inte gå vidare med dem. I något fall tycker jag det var ett mycket konstigt val, men vi tycker som sagt lite olika om vad som krävs för att gå upp.
Gällande ekonomin: jag gick in med stora belopp i ren sponsring förra året enligt det avtal vi hade, jag la in ytterligare 250.000 kr i förskott i våras när klubben hade likviditetsproblem och inte hade pengar på kontot för löner, och jag har också tagit lönekostnader för spelare genom mina bolag utöver den lön de fått från klubben. Det hade Mats kunnat kontrollera med både kassör och sportchef, men det har han uppenbarligen inte gjort. Totalsumman är sjusiffrig, och det kan han lätt kolla. Att få de spelare man fått är inte gratis, utan mina pengar hade de inte spelat i KHK, och det känns för j-igt att få höra sånt här när man lagt ner både ideellt arbete i klubben och storsponsrat för att laget ska bli så bra som möjligt. Nästa gång Mats yttrar sig så kanske han borde ha alla fakta på bordet först.
Det är tråkigt att det är som det är nu, men så är livet ibland. Men, att jag inte har hjärta för klubben är så fel det kan bli - KHK är fortfarande ett av mina absoluta favoritlag, jag ser varje match jag kan på webben och har långa diskussioner med Bävern om KHKs matcher och spel varje gång vi pratar. KHK var inte bara business för mig, den som tror det har grymt fel.
Detta blev ett långt inlägg, men jag kände att jag ville skriva så att rätt fakta kommer ut. Nu kommer jag inte säga något mer om inte Johansson eller Karlsson kommer med fler påhopp eller felaktiga påståenden. Däremot kommer jag svara er supportrar om ni har frågor eller synpunkter.
Slutligen så önskar jag både KHK och er supportrar stort lycka till i framtiden, ni har många förutsättningar att nå Allsvenskan - ta vara på det och kämpa på även om det är motvind ibland! I år är ett bra läge till att gå upp, då Borås med största sannolikhet inte kommer få elitlicens även om de skulle klara sig kvar, och Sundsvall är ett lag som ni absolut kan rå på. Kör hårt!
|
|
|
Post by Sverker on Nov 5, 2011 21:30:52 GMT 1
Att jag slutar sponsra beror på två saker: Rickard Karlsson gick över gränsen när han sågade mig här i forumet, det var bara för mycket, men det värsta i den frågan var nog att Mats inte tyckte det var fel att såga sin största sponsor på det sättet. Jag vet att vissa tycker det är kul att du och ledare i KHK är här och skriver. Men för mej är det märkligt när STORsponsorer och ledare i föreningen är här och skriver. Har mycket svårt att se ledare inom ex FBK skriva på deras supporterforum. Jag kanske har fel, men tror inte det. Jag tror inte heller VD:n från deras störste sponsor om det nu är LL, är skrivandes där. Det är så lågt, så det är lägre än Glocalnet!
|
|
|
Post by Rocket on Nov 5, 2011 21:40:49 GMT 1
Mats Johansson i BLT angåeende sjusiffriga belopp från Fahlander.
" Mats Johansson har efter tidigare utspel från Fahlander pratat med honom. – Inte den här gången, men när vi pratade då meddelade Fahlander att han säger upp avtalet när det går ut om ett år. Johansson kan dock inte låta bli att kommentera Fahlanders uttalande från en radiointervju. – Han pratar om att han satsat sjusiffriga belopp. Om du får tag i honom kan du ju fråga på vilket konto han satt in de pengarna. Pengarna har i alla fall inte kommit in på något konto som tillhör Karlskrona HK. "
|
|
|
Post by Back to Front on Nov 5, 2011 21:41:23 GMT 1
Att jag slutar sponsra beror på två saker: Rickard Karlsson gick över gränsen när han sågade mig här i forumet, det var bara för mycket, men det värsta i den frågan var nog att Mats inte tyckte det var fel att såga sin största sponsor på det sättet. Jag vet att vissa tycker det är kul att du och ledare i KHK är här och skriver. Men för mej är det märkligt när STORsponsorer och ledare i föreningen är här och skriver. Har mycket svårt att se ledare inom ex FBK skriva på deras supporterforum. Jag kanske har fel, men tror inte det. Jag tror inte heller VD:n från deras störste sponsor om det nu är LL, är skrivandes där. Det är så lågt, så det är lägre än Glocalnet! Och hur vet DU att det "bara" är MF som är här och skriver utav storsponsorerna?? MF har dock stake att skriva under med sitt namn, och hos mig kommer han vara en hjälte.Basta!
|
|
|
Post by Kingston on Nov 5, 2011 21:41:35 GMT 1
Tråkig historia det här. Jag kan inte låta bli att undra om allt bara grundar sig på en tuppfäktning mellan Fahlander och Karlsson, och däremellan hamnar KHK. Hur som helst, diskrepansen mellan parterna orsakar sannolikt onödig stress i föreningen!
|
|
|
Post by gretz on Nov 5, 2011 21:47:39 GMT 1
Att jag slutar sponsra beror på två saker: Rickard Karlsson gick över gränsen när han sågade mig här i forumet, det var bara för mycket, men det värsta i den frågan var nog att Mats inte tyckte det var fel att såga sin största sponsor på det sättet. Jag vet att vissa tycker det är kul att du och ledare i KHK är här och skriver. Men för mej är det märkligt när STORsponsorer och ledare i föreningen är här och skriver. Har mycket svårt att se ledare inom ex FBK skriva på deras supporterforum. Jag kanske har fel, men tror inte det. Jag tror inte heller VD:n från deras störste sponsor om det nu är LL, är skrivandes där. Det är så lågt, så det är lägre än Glocalnet! Ungefär lika lågt som att föredetta spelare och ledare skriver här? Eller vad säger du Sverker?
|
|
|
Post by cykeltjuven on Nov 5, 2011 21:50:37 GMT 1
Tack för att du tog dig tid och förklara för oss oinsatta (även om det är ena partens version ). Mycket tråkigt att det skulle sluta såhär, men iaf jag är mycket tacksam för ditt engagemang i mitt kära KHK.
|
|
|
Post by fahlander on Nov 5, 2011 21:54:11 GMT 1
Sjusiffrigt stämmer, om du läser ovan så ser du; 1. Stort grundbelopp 2. "Räddningsaktion" med 250.000 kr i våras 3. Löner till spelare utöver vad de fick från klubben Mats Johansson i BLT angåeende sjusiffriga belopp från Fahlander. " Mats Johansson har efter tidigare utspel från Fahlander pratat med honom. – Inte den här gången, men när vi pratade då meddelade Fahlander att han säger upp avtalet när det går ut om ett år. Johansson kan dock inte låta bli att kommentera Fahlanders uttalande från en radiointervju. – Han pratar om att han satsat sjusiffriga belopp. Om du får tag i honom kan du ju fråga på vilket konto han satt in de pengarna. Pengarna har i alla fall inte kommit in på något konto som tillhör Karlskrona HK. "
|
|
|
Post by fahlander on Nov 5, 2011 21:55:13 GMT 1
Som sagt, det är inte Karlsson som är huvudorsaken, även om jag inte kan förstå hur han kan såga storsponsorer och spelare högt och lågt utan att klubben säger ifrån. Tråkig historia det här. Jag kan inte låta bli att undra om allt bara grundar sig på en tuppfäktning mellan Fahlander och Karlsson, och däremellan hamnar KHK. Hur som helst, diskrepansen mellan parterna orsakar sannolikt onödig stress i föreningen!
|
|
|
Post by krickan on Nov 5, 2011 21:57:06 GMT 1
Håller med Kingston, det känns som någon borde svälja stoltheten, lyfta luren och prata med den andra parten. fahlander: Du skriver "Att jag slutar sponsra beror på två saker: Rickard Karlsson gick över gränsen när han sågade mig här i forumet, det var bara för mycket, men det värsta i den frågan var nog att Mats inte tyckte det var fel att såga sin största sponsor på det sättet." Jag vet att du redan då var förbannad, men var det inte efter sågningen av laget som du sa att nu får det vara slut med sponsringen, OM inte KHK bättrar sig? Du skriver också: "Det andra och mycket viktigare skälet är att jag inte fått det jag blivit lovad av klubben. När jag satsar stora pengar vill jag ha vissa saker tillbaka, det har jag fått i alla andra klubbar och så ska det också vara. Sponsring är något man gör med både hjärta och hjärna, det är i alla fall så jag tänker. Jag förklarade tidigt för Johansson att det ideella arbetet gör jag för att jag brinner, men sponsringen är också business. Jag ställde vissa krav, men det har inte uppfyllts." Då är ju frågan, är det rimliga "krav" som KHK kan tillgodose och man hade svart på vitt när avtalen skrevs? Eller är det så att din fight med Rickard gör att det skär sig pga. att ni mest verkar snacka här på forumet?
|
|