|
Post by khkkrille on May 4, 2012 11:26:55 GMT 1
Bra värvning!mer sånt!
|
|
|
Post by tratofflan on May 4, 2012 11:35:33 GMT 1
Någon som vet varför Shay inte spelade under hela 2010-2011 säsongen?
|
|
|
Post by ristoloob on May 4, 2012 11:36:28 GMT 1
Klart spännande och intressanta värvningar. Får nog rota fram min gamla "Suspicious Heart" skiva med Van Stephenson .. Hmm..är det bara jag som har den i LP form.. :-)
|
|
|
Post by raspen on May 4, 2012 12:44:15 GMT 1
riktigt bra spelare kan ja säga eftersom jag bor i oslo så har jag sett dom ett par gången så tro jag att dom kommer styra mkt i poweplay som dom gjorde i Vålerenga
|
|
|
Post by kaffe on May 4, 2012 12:57:15 GMT 1
Någon som vet varför Shay inte spelade under hela 2010-2011 säsongen? Jag försökte göra lite detektivarbete men det var inte så lätt. De verkar som att han kom till Vålerenga i början på 2010 och spelade 7 grundseriematcher samt 16 slutspelsmatcher för dem. Jag letade i Vålerengas nyhetsarkiv och han tycks ha spelat sista slutspelsmatchen där och ingen skada. Nästa artikel i Juni 2010 är med tränare eller sportchef för Vålerenga som säger att Stephenson har åkt hem men har uttryckt en önskan att förlänga med Vålerenga, fast man i nuläget ville satsa mer på yngre killar än transor. Sen i nästa trupp-update så finns han bara inte med. Tittar man sedan vidare på eliteprospects så gick han plötsligt året efter från "No Team" till slovenien och samma månad därifrån till Vålerenga. Försökte översätta den slovenska sidan med webläsaren och resultatet var väl ungefär vad man förväntat sig med en maskinöversättare men där tycktes inte ens stå något om att han inte spelat. Däremot verkade det stå att han skulle få ett try-out kontrakt. Ett par veckor senare var han i vålerenga igen men inte heller den artikeln skriver något om varför han flyttade. Den skrev mest om hur bra han hade varit i slutspelet. Tittar man istället på brodern så skulle han också ha spelar för Jesenice i slovenien så ser man att han också skulle spelat i Jesenice i Slovenien. Han har dock ännu en extra transfer uppsatt som är "Jesenice till unknown" och när man läser den artikeln översatt till knagglig svenska så verkar det som om att alla utländska spelare var missnöjda med deras boendeförhållande, eller liknande och sen hade de ett möte och de begärde att bli flyttade och var otrevliga, enligt klubbens sida. Så till slut blev det väl så att båda bröderna gick till vålerenga då istället. Frågan kvarstår ju vad som hände det där året. Det verkade som Vålerenga var nöjda med honom och han ville vara kvar men de skulle satsa på yngre spelare istället och kanske hittade han inget annat lämpligt i kontraktsväg det året. Han verkar ju inte ha varit skadad i alla fall, såvida han inte skadade sig efter föregående säsongs slut.
|
|
|
Post by 31an on May 4, 2012 13:16:37 GMT 1
Welcome "Brothers in arms"!! Real nice
|
|
|
Post by player67 on May 4, 2012 14:55:47 GMT 1
Welcome Brothers!
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 4, 2012 15:10:23 GMT 1
Någon som vet varför Shay inte spelade under hela 2010-2011 säsongen? En skada som läkte ut, enligt Kempe. Det här känns intressant, är det en ny Mats Lindman/Johan Hellström på väg in? ;D
|
|
|
Post by krickan on May 4, 2012 16:30:44 GMT 1
Welcome
|
|
|
Post by icebreaker on May 4, 2012 16:54:55 GMT 1
|
|
|
Post by jompa on May 4, 2012 17:21:34 GMT 1
Welcome to us
|
|
|
Post by yngwie on May 4, 2012 17:30:37 GMT 1
Welcome!
|
|
|
Post by Jason on May 4, 2012 17:33:31 GMT 1
Vålerenga-brødrene Shay og Logan Stephenson ble i natt klar for det svenske eliteserielaget Karlskrona. Elitserielaget... Det smakade mumma i munnen... ;-)
|
|
|
Post by affetwin on May 4, 2012 17:40:55 GMT 1
|
|
|
Post by Motgångssupportern on May 4, 2012 18:02:37 GMT 1
Welcome, underbar bild dom måste vara söner till en av Hanson Brothers
|
|