|
Post by Ragulin on Nov 2, 2007 15:51:41 GMT 1
Tycker nog att försvarsspelet ser betydligt bättre ut än förra året, motståndarna hamnar inte lika ofta i solklara målchanser. Det känns ju bra. Vad som däremot jag inte är övertygad om är A Jönssons position som back. Jönsson är en riktigt bra spelare men jag tycker han har sina främsta egenskaper som anfallspelare. Det är ingen kritik mot honom men jag ser honom som en anfallare. Kanske den bästa i laget med sin skridskoåkning och blick för spelet. Vet att Callahan också ser honom som forward helst, är det bara vi två verkligen?
|
|
|
Post by Brutus on Nov 2, 2007 15:56:51 GMT 1
Tycker nog att försvarsspelet ser betydligt bättre ut än förra året, motståndarna hamnar inte lika ofta i solklara målchanser. Det känns ju bra. Vad som däremot jag inte är övertygad om är A Jönssons position som back. Jönsson är en riktigt bra spelare men jag tycker han har sina främsta egenskaper som anfallspelare. Det är ingen kritik mot honom men jag ser honom som en anfallare. Kanske den bästa i laget med sin skridskoåkning och blick för spelet. Vet att Callahan också ser honom som forward helst, är det bara vi två verkligen? Tre.. Inget snack om den saken.. Han e förvisso även den bästa back som spelar i KHK åxå..
|
|
|
Post by happygilmore on Nov 2, 2007 16:39:11 GMT 1
Tycker nog att försvarsspelet ser betydligt bättre ut än förra året, motståndarna hamnar inte lika ofta i solklara målchanser. Det känns ju bra. Vad som däremot jag inte är övertygad om är A Jönssons position som back. Jönsson är en riktigt bra spelare men jag tycker han har sina främsta egenskaper som anfallspelare. Det är ingen kritik mot honom men jag ser honom som en anfallare. Kanske den bästa i laget med sin skridskoåkning och blick för spelet. Vet att Callahan också ser honom som forward helst, är det bara vi två verkligen? Tre.. Inget snack om den saken.. Han e förvisso även den bästa back som spelar i KHK åxå.. Tycker att Marcus är khk och hela div 2 bästa back.
|
|
|
Post by unbreakable on Nov 2, 2007 16:43:44 GMT 1
Jag håller med, Macke har visat väldigt hög klass. Andre J skulle prestera mycket med som forward men om man tittar på laget i helhet så känns det bättre att ha de backar som är på bänken där än att ta bort t ex häggis, Clarre, sebbe eller Olof. Bäst för laget lite sämre för Andre, jag hoppas att han gillar att lira back annars är det trist. Tre.. Inget snack om den saken.. Han e förvisso även den bästa back som spelar i KHK åxå.. Tycker att Marcus är khk och hela div 2 bästa back.
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 2, 2007 16:49:07 GMT 1
Visst är det så. Macke är ju en klass back helt klart. Vi får verkligen bara hoppas att Andre trivs på backen, annars är det ju synd. Det skulle inte vara lätt att plcka bort nån i anfallet men som sagt Jönsson är en helgjuten anfallare där han ska vara.
|
|
|
Post by burt on Nov 2, 2007 17:53:01 GMT 1
Vad var det vi sa! Vi var dom bästa!
Först i tabellen, ol'e ol'e, ol'e.
|
|
|
Post by happygilmore on Nov 2, 2007 19:32:12 GMT 1
Någon som varit riktigt bra sen serien startade är Jimmy stabil bakåt och farlig framåt.
|
|
|
Post by HF on Nov 2, 2007 20:14:35 GMT 1
Någon som varit riktigt bra sen serien startade är Jimmy stabil bakåt och farlig framåt. Jimmy är ALLTID bra!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 2, 2007 23:12:18 GMT 1
Tycker nog att försvarsspelet ser betydligt bättre ut än förra året, motståndarna hamnar inte lika ofta i solklara målchanser. Det känns ju bra. Vad som däremot jag inte är övertygad om är A Jönssons position som back. Jönsson är en riktigt bra spelare men jag tycker han har sina främsta egenskaper som anfallspelare. Det är ingen kritik mot honom men jag ser honom som en anfallare. Kanske den bästa i laget med sin skridskoåkning och blick för spelet. Vet att Callahan också ser honom som forward helst, är det bara vi två verkligen? Tre.. Inget snack om den saken.. Han e förvisso även den bästa back som spelar i KHK åxå.. Bäste back vet jag inte....lite VÄL offensiv...men visst...han hiner ju alltid hem om han strular till det... I fotboll skulle han väl vara utpräglad mittfältare...
|
|
|
Post by Les Paul on Nov 2, 2007 23:16:26 GMT 1
Tre.. Inget snack om den saken.. Han e förvisso även den bästa back som spelar i KHK åxå.. Bäste back vet jag inte....lite VÄL offensiv...men visst...han hiner ju alltid hem om han strular till det... I fotboll skulle han väl vara utpräglad mittfältare... Blanda inte in fotboll i denna ädla sport!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 2, 2007 23:21:27 GMT 1
Fotboll ÄR ädelt....om man inte är insnöad...
|
|
|
Post by Les Paul on Nov 2, 2007 23:31:22 GMT 1
Fotboll ÄR ädelt....om man inte är insnöad... .....om man inte är sådär vidare smart men du väl? på dig också.
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 5, 2007 15:43:59 GMT 1
Ytterligare en synpunkt. Förutom att det saknas backar så ska man försöka ta hit en riktigt vass transatlant som med sin spelstil kan riva igång sin femma. Det behövs och jag hoppas att klubben har slängt ut tentaklerna och letar.
|
|
|
Post by Brutus on Nov 5, 2007 16:03:20 GMT 1
Synpunkter.. ja, vad ska man säga.. Så här ojämt & osäkert kan det inte fortsätta.. Micke verkar även han osäker i det uttalande han nu fällt i sydöstran. Får han inte det spel han vill ha eller är spelarna emot hans vilja & gör lite som dom vill? Kanske ett jobbigt system han försöker skapa. Vissa spelare verkar inte direkt "hemma" i rollerna dom får.. Vi såg ju igår att Jönsson ex INTE ska spela back.. Har ex aldrig sett Norpan missa ett givet skottillfälle & i stället passa.. Detta är ju en av hans många styrkor! Ser ibland mkt skumt ut på isen. Inte den vanliga tryggheten som vi förra säsongen va så bortskämda med. Visst, KHK va redan då ganska enkla att få ur balans & hade även då ett mkt dåligt försvar. Nu verkar spelarna som enskilda personer vara minst dubbelt så bra men funkar inte ihop som lag.. Jobbig & tungt ser allt ut stundtals, ingen jämnhet eller hög lägstanivå. Nu finns det bara två alt, av eller på. Bra eller uruselt.
Kanske inte truppens fel...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 5, 2007 16:13:37 GMT 1
1. Att flytta Jönsson har alla jag pratat med ansett som skandal...från första början!! 2. I anknytning till detta...HAR det letats backar ÖVERALLT? 3. Och som följdfråga här....MÅSTE alla spelare som kommer till K-na ha anknytning till TAIF?
|
|