|
Post by Sir Ironpants on Oct 6, 2012 12:01:57 GMT 1
Jävlig svårt att tro med alla dessa inlägg. ;D Skrivet av en som postat över 10000 inlägg. Jepp, men jag har aldrig påstått något annat. Dessutom så har man ju hängt på forumet utan ha bytt användare sedan 2003. Snart är det jul och du borde önska dig lite humor.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Oct 6, 2012 12:34:29 GMT 1
Måste man alltid haka upp sig på andras åsikter? Man får tycka vad man vill utan att bli påhoppad! Jag ville att nåt skulle hända innan det gick för långt, nu agerade man och det tycker jag är bra. Svårt att säga om Hyvönen är en bra värvning då jag inte sett honom spela så mycket. Jag väntar en månad och utvärderar det då.
|
|
|
Post by 31an on Oct 6, 2012 14:34:28 GMT 1
Skrivet av en som postat över 10000 inlägg. Snart är det jul och du borde önska dig lite humor. ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Oct 7, 2012 12:10:02 GMT 1
Nu får vi betänka att Hyvönen "går ner" en division jämfört vad han brukar spela i. KHK är laget i serien som gjort minst mål så en vass målskytt behövs. I två matcher har det läckt rejält bakåt (Leksand & SSK) mot ex. MIF, Troja, Almtuna & Örebro så har motståndarnas målskytte varit betydligt mindre framgångsrikt och försvaret hållit ganska tätt trots rejäl press från motståndarna. Så jag tror faktiskt attt försvaret inte är det största bekymret. Som jag ser det har vi haft enorma problem att skapa tryck i offensiv zon och få puckuslingen i nät och det är där som Hyvönen kommer in i handlingen. Rutin + en jävel på i att hitta nätet hos motståndarna. Ålder på hockey spelare, varför skall man alltid dra upp åldern på hockeyspelare (eller hur mr C). Hur som helst så tror jag att han kommer producera mycket framåt... hoppas att andra farhågor inte besannas (1 månads kontrakt så ingen skada skedd i så fall). Dock hade jag gärna sett en bra back till i laget. Vi får helt enkelt lite på Höökens & Kempes hockeykunnade de är ju trots allt "lite" kunnigare än oss läktarexperter, även om det finns vissa som ALDRIG skulle kunna erkänna detta faktum. Huvudet på spiken där järnbyxan ;D
|
|
|
Post by casadoc on Oct 7, 2012 18:59:48 GMT 1
En kommentar på Madhawks blogg påstår att Hyvönens papper inte är klara. Ligger det något i det?
|
|
|
Post by krickan on Oct 7, 2012 19:28:44 GMT 1
Papperna var inte klara innan dagens match, så blir de klara innan onsdag är det den matchen han är avstängd.
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 8, 2012 10:01:16 GMT 1
Är det bara jag som reagerar på att det är så många som fortfarande supportrar ES-lag? Kom igen, KHK spelar i serien under och konkurerar i viss mån med samma spelare. Om några år är kanske KHK ett topplag i HA, ska ni då fortfarande ha sympatier med ES-lag som kanske en vacker dag får kvala mot KHK? Det var längesedan jag övergav HV71 för KHK, men tror ni leksandsupportrar, malmösupportrar eller djurgårdare har ett favoritlag i Elitserien?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 8, 2012 10:52:00 GMT 1
Och du ser ingen skillnad mellan dessa lagen och khk??Jag är Djurgårdare sen i slutet av 80 talet..då fanns inte ens khk till. Skulle jag vara tvungen att välja så är det khk som får stryka på foten.
|
|
|
Post by kaffe on Oct 8, 2012 11:12:55 GMT 1
Märkligt att den här debatten hamnar under Hannes. För min egen del så uppfostrade min äldre bror mig till FBKare innan jag bröjade skolan. Jag följer dem fortfarande till viss del. Var och såg rekordmatchen mot Förlunda på Ullevi för ett par år sen t.ex och när jag ser någon elitseriematch på TV får det gärna vara just FBK.
Men för mig har KHK blivit en helt annan sak. Det finns ingen tvekan om vilket lag jag skulle välja om de skulle mötas. Sen har jag respekt för att alla inte känner likadant. Tycker att det är en märklig tanke att man inte kan följa något lag i en annan serie samtidigt. Det finns ju till och med de här på forumet som håller på Leksand eller Djurgården samtidigt.
|
|
|
Post by stolpeout on Oct 8, 2012 12:02:01 GMT 1
Har hållt på Leksand sedan början på 70-talet o är LTJD ...MEN när KHK möter dom så är det KHK som gäller till 200%
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 8, 2012 12:07:52 GMT 1
Märkligt att den här debatten hamnar under Hannes. För min egen del så uppfostrade min äldre bror mig till FBKare innan jag bröjade skolan. Jag följer dem fortfarande till viss del. Var och såg rekordmatchen mot Förlunda på Ullevi för ett par år sen t.ex och när jag ser någon elitseriematch på TV får det gärna vara just FBK. Men för mig har KHK blivit en helt annan sak. Det finns ingen tvekan om vilket lag jag skulle välja om de skulle mötas. Sen har jag respekt för att alla inte känner likadant. Tycker att det är en märklig tanke att man inte kan följa något lag i en annan serie samtidigt. Det finns ju till och med de här på forumet som håller på Leksand eller Djurgården samtidigt. anledningen är nog allt prat om FBK o så...
|
|
|
Post by time on Oct 8, 2012 12:12:05 GMT 1
Är det bara jag som reagerar på att det är så många som fortfarande supportrar ES-lag? Kom igen, KHK spelar i serien under och konkurerar i viss mån med samma spelare. Om några år är kanske KHK ett topplag i HA, ska ni då fortfarande ha sympatier med ES-lag som kanske en vacker dag får kvala mot KHK? Det var längesedan jag övergav HV71 för KHK, men tror ni leksandsupportrar, malmösupportrar eller djurgårdare har ett favoritlag i Elitserien? Jag är uppväxt med Färjestad. Ska jag sluta hålla på dem bara för att jag flyttat därifrån? Har du du slutat hålla på Diö?
|
|
|
Post by 31an on Oct 8, 2012 12:33:50 GMT 1
Har hållt på Leksand ...MEN när KHK möter dom så är det KHK som gäller till 200% WÖÖÖRD
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 8, 2012 12:47:15 GMT 1
Jag håller enbart på KHK, det finns bara ETT LAG som är värt att hålla på KHK!! + alla lag som möter OIK dvs.
|
|
|
Post by jompa on Oct 8, 2012 20:12:54 GMT 1
Eftersom nu tråden handlar om Hannes, så undrar jag om någon har sett honom på träning?
Hur verkar det?
|
|