|
Post by 31an on Jan 14, 2013 20:52:30 GMT 1
Satt just å knåpade ihop nåt liknande till svar men ditt var mycket bättre Chriande, så jag stryker mitt och skriver WORD på ditt ist!
|
|
|
Post by chriande on Jan 14, 2013 21:12:34 GMT 1
Satt just å knåpade ihop nåt liknande till svar men ditt var mycket bättre Chriande, så jag stryker mitt och skriver WORD på ditt ist! Tack för det. Jag tycker det är viktigt att vi fortsätter engagera oss i KHK även när det går riktigt tungt, och även visar missnöje när det går dåligt och njuter när det går bra. Elitidrott är ingen dans på rosor, ibland trampar man på taggarna och då är det tufft att ta nästa steg, men det är bara att kämpa vidare hur ont det än gör, kanske finns där en ljusning lite längre fram... När den här säsongen är över så är det vi supportrar som finns kvar, en hel del spelare kommer att försvinna, säkert har de helt andra lag i sitt hjärta men gjort så gott de kunnat i KHK men inte räckt till. Men VI blir kvar, för det är VI som verkligen ÄR KHK
|
|
|
Post by 31an on Jan 14, 2013 21:18:35 GMT 1
Så rätt igen Chriande. Skulle inte falla mig in att inte gå å se laget i mitt hjärta. Kommer aldrig stanna hemma för att det går dåligt, finns inte på kartan. Kommer vara där å stötta oavsett hur det ser ut...
Tycker inte det är konstigt att det gnälls och skälls här på forumet. Hade det INTE varit upprört härinne som denna säsongen sett ut, DÅ hade jag varit riktigt orolig! Det visar bara att KHK berör och betyder mycket för många och dagen det inte gör det är läget riktigt allvarligt.
|
|
|
Post by sheriff on Jan 15, 2013 1:07:41 GMT 1
Jag skulle faktiskt vilja kunna säga något positivt om den senaste säsongen. Det är bara det att ju äldre man blir desto mer trångsynt och deprimerad blir man. Min grabb däremot är överlycklig, han vann en tekning på senaste träningen, vem i A-laget kan ståta med en sådan bedrift?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 15, 2013 7:12:07 GMT 1
Sheriff, vi kan lära oss något av din kille: Ibland får man försöka glädjas över det lilla, se saker i ett annat perspektiv. Jag får be om ursäkt för min onödiga sistakommentar där jag insinuerade att "kverulanterna" i tråden kanske skulle bua ut sitt lag OM de ens gick på fler hemmamatcher. Det var egentligen inte ens det jag var ute efter i mitt inlägg. Jag tycker bara att det är så tråkigt att se hur snabba folk är på att döma. Har man väl förklarat säsongen som ett fiasko t.ex. så är man ju redan klar för i år, skit samma hur det går i kvalserien. Och nej, jag kan omöjligt säga att det är ett fiasko att hamna i kvalserien första säsongen i HA. "Alla" de andra lagen har ju redan förväntat sig det. Laget vi har på isen idag måste anses vara ett resultat av den målsättningen: "Good enough" för att hålla sig kvar (och en beköning för de som tog oss hit). Det positiva med att få upp KHK i HA för de andra klubbarna hade inte med vårt bländande spel att göra utan vår bländande publik, välbyggda organisation och den hype vi har runt hockeyn här i Karlskrona. Sedan kan man vara dj-gt besviken på hur säsongen har utvecklat sig efter de förväntningar som man ändå började få i och med försäsongsresultaten, och visst ska man få vädra den besvikelsen. ...och visst är det ett dj-gt trist bottenrekord vi håller på att sätta, men sätt det i sitt perspektiv: Under kanske den hetaste HA-säsongen någonsin fullkryddad med NHL-spelare och som nykomlingar. Visst har Asplöven lyckats bättre än oss så här långt, men so what? Grattis till det! Någonstans kan jag ändå småle åt det hela BARA VI KLARAR OSS KVAR I HA! Det är där det avgörs för mig, fiasko eller inte, svansen mellan benen eller rak i ryggen... Jag har väl alldeles för lätt för mig att se problembilder för att kunna vara så kategoriska som många andra är... Nog från mig i den här tråden, den var inte tänkt för sådana som jag
|
|
|
Post by matse on Jan 15, 2013 21:25:32 GMT 1
Bra skrivet på hemsidan av ordf och sportchef. Ser det som en följd av mitt senaste foruminlägg, som väckte denna tråd till liv igen.
Respekt att erkänna sina misstag. Tror vi känner oss lite tryggare nu, när vi vet att det jobbas för fullt för att trygga vår allsvenska status.
|
|
|
Post by puma78 on Jan 16, 2013 7:56:29 GMT 1
Behöver mer erfarna personer på dem platserna....
|
|
|
Post by chriande on Mar 5, 2013 16:13:54 GMT 1
20130306 är det J-20 kval till Div 1, detta borde ligga uppe på hemsidan nu.
KHK-Mörrums GoIS IK/Olofströms IK kl 19.00 i Telenor arena
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 5, 2013 16:48:49 GMT 1
20130306 är det J-20 kval till Div 1, detta borde ligga uppe på hemsidan nu. KHK-Mörrums GoIS IK/Olofströms IK kl 19.00 i Telenor arena[/quot) Ger inget.. bara kostar
|
|
|
Post by chriande on Mar 5, 2013 19:09:05 GMT 1
Om KHK har för avsikt att få fram talanger ur de egna leden måste man höja statusen på juniorlagen avsevärt, i framtiden kommer det att vara helt avgörande för klubbar likt KHK att kunna slussa in ett antal juniorer i A-truppen varje år, istället för att värva dussinlirare från olika håll i Sverige, med allt vad det innebär med bostad, löner och annat.
Med den ekonomin som råder inom ishockeyn i dag får man för varje satsad krona på en junior tiofallt tillbaka i slutändan ifall några stycken kan etablera sig som A-lagspelare inom något år.
Jag har ingen insyn hur det fungerar i KHK, men träningsbidrag, studiehjälp, hjälp med materialkostnader. Elitsattsning på hela J-laget med Träningskontrakt vore att föredra inom en snar framtid, annars fortsätter alla lovande juniorer att flytta till olika hockeygymnasier runt om i Sverige.
Glöm inte playoffmatchen i morgon Kl 19.00 KHK-OIK/MGOIS
|
|
|
Post by Sverker on Mar 5, 2013 19:15:14 GMT 1
Om KHK har för avsikt att få fram talanger ur de egna leden måste man höja statusen på juniorlagen avsevärt, i framtiden kommer det att vara helt avgörande för klubbar likt KHK att kunna slussa in ett antal juniorer i A-truppen varje år, istället för att värva dussinlirare från olika håll i Sverige, med allt vad det innebär med bostad, löner och annat. Med den ekonomin som råder inom ishockeyn i dag får man för varje satsad krona på en junior tiofallt tillbaka i slutändan ifall några stycken kan etablera sig som A-lagspelare inom något år. Jag har ingen insyn hur det fungerar i KHK, men träningsbidrag, studiehjälp, hjälp med materialkostnader. Elitsattsning på hela J-laget med Träningskontrakt vore att föredra inom en snar framtid, annars fortsätter alla lovande juniorer att flytta till olika hockeygymnasier runt om i Sverige. Glöm inte playoffmatchen i morgon Kl 19.00 KHK-OIK/MGOIS Du är en klok person!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 5, 2013 22:50:21 GMT 1
Jaha...vi blir glada för att man kommer undan med 500 för kvalkortet, eftersom det är halva priset. TAIF ska bara ta 700 som ordinarie pris. Tydligen ska vi fortsätta dårskapen att leva i en egen värld...? Även denna prissättning tagen helt i luften, utan att ta hänsyn till vad andra lag tar? Precis som säsongskorten? Oj, va förvånad jag är... Har man en tombola med lotter med olika belopp? Komiskt är det i alla fall, framför allt när man basunerar ut hur fantastiskt snällt man ska behandla säsongskortsinnehavarna och det inte är mkt billigare än andras ordinariepris. Tycker fortfarande att 500 är ett bra pris, men 990 för andra??
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 5, 2013 23:06:40 GMT 1
Mr Callahan, enligt MINA beräkningar är KHK billigare även om man inte haft säsongskort innan. Från www.taif.seBiljettinformation inför kvalserien5 mars, 201310:41 Ni som vill behålla era platser i kvalserien måste höra av er för att förnya era abonnemang. Detta gör ni genom att kontakta kansliet. 0477-55182 eller kansli@taif.nu Pris för sittplatsabonnemang 1000:- som sätts in på bg. 142-0264 (märk namn och plats) Man använder sedan samma kort som tidigare. Ståplats: vuxen 700:- stud,pensionär,ungd 400:- Lottningen sker på söndag och efter det läggs spelschemat ut! Hör av er senast fredag kl 15.00 sedan släpps samtliga platser. Betalning skall vara TAIF tillhanda senast måndagen den 11/3
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 5, 2013 23:55:00 GMT 1
Jaha...vi blir glada för att man kommer undan med 500 för kvalkortet, eftersom det är halva priset. TAIF ska bara ta 700 som ordinarie pris. Tydligen ska vi fortsätta dårskapen att leva i en egen värld...? Även denna prissättning tagen helt i luften, utan att ta hänsyn till vad andra lag tar? Precis som säsongskorten? Oj, va förvånad jag är... Har man en tombola med lotter med olika belopp? Komiskt är det i alla fall, framför allt när man basunerar ut hur fantastiskt snällt man ska behandla säsongskortsinnehavarna och det inte är mkt billigare än andras ordinariepris. Tycker fortfarande att 500 är ett bra pris, men 990 för andra?? Bäst för dig hade väl varit om KHK tog 100:- för kvalkortet och på sätt gick rejält minus denna säsong. Då hade du ju garanterat ändå haft något att gnälla på även om vi klarar oss kvar i HA.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 6, 2013 2:06:53 GMT 1
sorry...tog siffran från Brigadens forum. Tänker inte på att det finns ståplatsbiljetter också...
|
|