|
Post by time on Apr 14, 2014 12:00:17 GMT 1
Många kloka ord! Har själv fått mycket skit för att jag inte oreserverat ville lägga HELA ansvaret på en person. Jag tolkar dessutom ditt svar som att du själv är igång och hjälper till i klubben!? Om du fått lite "skit" kanske det beror på din ograverade tilltro till förra ledningen? Kanske även du känner dig lite besviken för att allt som du försvarat så hårdnackat många gånger, visade sig vara ett luftslott, modell större... Kanske dax för dig att inta en lite mer reserverad tilltro,och börja fundera lite mer själv när färdiga "sanningar" serveras. Jag vet att även du har ett fantastiskt stort KHK-hjärta. Så jag hoppas för din egen skull,min egen skull, att klubben nu ser till att man stoppar in rätt människor på rätt ställen.... Du skulle kunna vara "rätt människa på rätt ställe i KHK" De övriga skickar jag dej ett PM om
|
|
|
Post by Les Paul on Apr 14, 2014 13:19:33 GMT 1
I år är det viktigt att vi köper vårt säsongskort för att visa klubb och sponsorer att vi är med. Läst att några inte ska köpa på grund av läget. Det kan bli spiken i kistan. Även om vi inte skulle klara elitlicensen nästa år, är väl en degradering bättre än KK.
Jag känner ingen i styrelsen, men man måste våga tro på människor. Är jag naiv? Ja, men jag tror på människor tills dom visar att dom inte är att lita på.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 14, 2014 14:23:15 GMT 1
I år är det viktigt att vi köper vårt säsongskort för att visa klubb och sponsorer att vi är med. Läst att några inte ska köpa på grund av läget. Det kan bli spiken i kistan. Även om vi inte skulle klara elitlicensen nästa år, är väl en degradering bättre än KK. Jag känner ingen i styrelsen, men man måste våga tro på människor. Är jag naiv? Ja, men jag tror på människor tills dom visar att dom inte är att lita på. Då drar vi våra strån till stacken åtminstone och fortsätter att tro de flesta människor om gott och på en framtid för vårt KHK.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 14, 2014 14:40:51 GMT 1
Precis det jag menar. Jag är bara en vanlig supporter, en av c:a 2000. Vad kan jag göra mer än att köpa mitt säsongskort och lite annat som bjuds ut, och att i åtminstone ord visa stöd för de jag tror ska reda ut det här åt oss så att de känner att de har oss med sig. Vore ju djäkligt trist om Rolf kastade in handduken t.ex. Så allt en "vanlig supporter" kan göra är att klappa händerna, ryggdunka och hoppas att någon annan löser problemen?? OM det är allt du/andra kan göra, utan att FÖRSÖKA se till att rätt människor leder klubben åtminstone. Att verkligen bry sig i livet, vare sig det gäller vänner, familj, supporterskap, är att ställa krav. Du gör ingen du bryr dig om, en väntjänst genom att bara hålla med, genom att ta den enkla vägen i alla sammmanhang! Men visst, som du tänker kanske många andra också tänker..... Det är ju om inte annat ett väldigt bekvämt sätt att förhålla sig till sin omgivning. Förmodligen därför vi har en klubb som nu kämpar för sin överlevnad. Jag blir när jag tänker efter, väldigt rädd om KHK överhuvudtaget har en ljus framtid. Framförallt om alla tänker som dig..... Hur gick det här till egentligen? Nåja, jag drar mig strax ur den här diskussionen med en lite bitter känsla av att vara missförstådd. Du kan inte på allvar tro att "mängdsupportern" sitter på lösningar. Jag skulle inte kunna nominera en enda ledamot till styrelsen t.ex. Orsak: Ingen jag känner skulle jag kunna påstå ha tiden, det ideella intresset OCH vara kapabel att göra ett bättre jobb än någon som sitter där. Så enkelt är det, och jag tror jag delar den sitsen med den absoluta majoriteten av de 2000 säsongskortsköparna, och det tror jag du anar också. Jo, jag har tidigare önskat att just du hade kandiderat till styrelsen, just för att du brinner och (tror jag) är kapabel, men just nu önskar jag att du kan visa dig lite mindre kategorisk och dömande. Vänligen och tack för ordväxlingen.
|
|
|
Post by jompa on Apr 14, 2014 14:51:53 GMT 1
Här är en till som kommer att köpa första dagen det säljs kort. Jag vill i alla fall hjälpa till så gott jag kan.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 14, 2014 15:22:02 GMT 1
Här är en till som kommer att köpa första dagen det säljs kort. Jag vill i alla fall hjälpa till så gott jag kan. #tummenupp
|
|
|
Post by player67 on Apr 14, 2014 18:04:49 GMT 1
Jag kommer att köpa 2 kort! Sonen på sittplats o jag klackkort!
|
|
|
Post by chriande on Apr 14, 2014 18:14:24 GMT 1
Här är en till som kommer att köpa första dagen det säljs kort. Jag vill i alla fall hjälpa till så gott jag kan. Kommer som vanligt köpa 2st kort när de släpps. Om KHK ska kunna utmana om en plats i toppskiktet av HockeyAllsvenskan så måste framförallt näringslivet och Karlskrona kommun visa att de tycker det är viktigt med ett hockeylag som kommer att synas i varje media dagligen. Med presentatiosbaserade löner borde marknadsidan kunna lägga i en extra växel och slå nya rekord. Samtidigt måste KHK visa en mer detaljerad ekonomisk bild av hur budgetarbetet ska se ut framöver, kanske dela upp föreningen i olika sektioner, med egna budgetar att förhålla sig till och som fortlöpande redovisas med större öppenhet.
|
|
|
Post by time on Apr 15, 2014 12:07:49 GMT 1
I år är det viktigt att vi köper vårt säsongskort för att visa klubb och sponsorer att vi är med. Läst att några inte ska köpa på grund av läget. Det kan bli spiken i kistan. Även om vi inte skulle klara elitlicensen nästa år, är väl en degradering bättre än KK. Jag känner ingen i styrelsen, men man måste våga tro på människor. Är jag naiv? Ja, men jag tror på människor tills dom visar att dom inte är att lita på. WORD!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 15, 2014 12:20:38 GMT 1
Undrar om ekonomin va hela orsaken till att Janne drog...? Det går en del andra rykten.....
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 15, 2014 13:41:14 GMT 1
Så allt en "vanlig supporter" kan göra är att klappa händerna, ryggdunka och hoppas att någon annan löser problemen?? OM det är allt du/andra kan göra, utan att FÖRSÖKA se till att rätt människor leder klubben åtminstone. Att verkligen bry sig i livet, vare sig det gäller vänner, familj, supporterskap, är att ställa krav. Du gör ingen du bryr dig om, en väntjänst genom att bara hålla med, genom att ta den enkla vägen i alla sammmanhang! Men visst, som du tänker kanske många andra också tänker..... Det är ju om inte annat ett väldigt bekvämt sätt att förhålla sig till sin omgivning. Förmodligen därför vi har en klubb som nu kämpar för sin överlevnad. Jag blir när jag tänker efter, väldigt rädd om KHK överhuvudtaget har en ljus framtid. Framförallt om alla tänker som dig..... Hur gick det här till egentligen? Nåja, jag drar mig strax ur den här diskussionen med en lite bitter känsla av att vara missförstådd. Du kan inte på allvar tro att "mängdsupportern" sitter på lösningar. Jag skulle inte kunna nominera en enda ledamot till styrelsen t.ex. Orsak: Ingen jag känner skulle jag kunna påstå ha tiden, det ideella intresset OCH vara kapabel att göra ett bättre jobb än någon som sitter där. Så enkelt är det, och jag tror jag delar den sitsen med den absoluta majoriteten av de 2000 säsongskortsköparna, och det tror jag du anar också. Jo, jag har tidigare önskat att just du hade kandiderat till styrelsen, just för att du brinner och (tror jag) är kapabel, men just nu önskar jag att du kan visa dig lite mindre kategorisk och dömande. Vänligen och tack för ordväxlingen. Nej, jag menar inte att "mängdsupportern" sitter på alla lösningar. Men alla vi supportrar har en skyldighet, nämligen att se till att rätt personer styr VÅR klubb. Med rätt personer menar jag människor som inte är i KHK för att plocka pengar, sola sig i glansen. Utan personer som ideellt och utan baktanke, vill det bästa för hockeyn i staden. Samtidigt måste det till människor som också har rätt kompetens, så kriterierna blir tuffa.... Jag kanske blev lite för ivrig i vår konversation, och ber om ursäkt om du uppfattade mig som hård. Tyvärr är jag bara SÅ frustrerad över att så få människor lyckats fördärva för så många. Jag blir frustrerad för att jag känner att jag försökt varna för många saker, men för få har lyssnat.... Att det skulle bli så här illa, hade aldrig ens jag själv kunnat tro. Faran just nu är att folk inte förstår allvaret. Nu måste det till många krafter för att reda ut allt. Just därför behöver vi ALLA hjälpa till, det är det jag menar.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 15, 2014 20:38:01 GMT 1
Janne Karlsson klar för SSK!!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 15, 2014 20:44:25 GMT 1
Janne Karlsson klar för SSK!!!! Bara att gratulera SSK!
|
|
|
Post by 31an on Apr 15, 2014 21:07:43 GMT 1
Ja, grattis SSK.
Delar också ut en av de finaste dumstrutarna man kan hitta till nöten som inte skrev in klausul i Jannes kontrakt.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 15, 2014 21:20:45 GMT 1
Ja, grattis SSK. Delar också ut en av de finaste dumstrutarna man kan hitta till nöten som inte skrev in klausul i Jannes kontrakt. Det kan ju varit enda sättet att få honom att skriva på från början.
|
|