|
Post by chriande on Oct 27, 2012 20:40:28 GMT 1
Välkommen till KHK.
Har bara en önskan ta oss över strecket och låt oss hoppas att du är mannen som klarar detta.
|
|
|
Post by krickan on Oct 27, 2012 20:56:11 GMT 1
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 27, 2012 21:11:29 GMT 1
Fan va chockad jag blev när jag läste nyheten på hockeysverige.se :-) Janne har varit min absoluta favorit sedan han kom till Växjö och har bara vågat drömma om honom i KHK. En större vinnarskalle och personlighet får man fan leta efter!
|
|
|
Post by Teddybear on Oct 27, 2012 21:28:17 GMT 1
Tack Janne! Man blev ju smått orolig när man såg de andra kandidaterna! Detta blir bra! Oerhört nöjd med den här lösningen!
|
|
|
Post by Teddybear on Oct 27, 2012 21:32:35 GMT 1
|
|
|
Post by Teddybear on Oct 27, 2012 21:36:11 GMT 1
|
|
|
Post by offe1988 on Oct 27, 2012 23:01:49 GMT 1
|
|
|
Post by 31an on Oct 27, 2012 23:06:08 GMT 1
Underbart!! Hoppades på Janne!
Nu får vi se känslor och coaching i båset, en som säger rakt ut vad han tycker å tänker, är rak och ärlig. Det blir tvära kast i mångt å mycket gentemot Kempes tid!
Har varit 2 tunga veckor men nu vaknade hoppet igen. Bra jobbat Höök!! Stort välkommen Janne!!
|
|
|
Post by 31an on Oct 27, 2012 23:50:52 GMT 1
|
|
|
Post by Joewson on Oct 28, 2012 9:11:36 GMT 1
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 28, 2012 9:20:25 GMT 1
På gott och ont ....han har ju gjort sin beskärda del, och mer där till, av klavertramp genom åren Uppfriskande, JA Över gränsen, Ibland
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 28, 2012 9:58:08 GMT 1
Jag gillar när Janne säger "De flesta som sitter på läktarna tycker nog att det är väldigt lätt att coacha. I själva verket handlar coachning om så mycket mer. Du kan genom att bänka "fel" spelare rubba hierarkin i ett helt lag, eftersom det finns informella ledare i varje lag. Ibland kan det kännas rätt att bänka en spelare, men det kan samtidigt leda till att du startar en lavin."
Det visar att han är en smart kille som förstår psykologin i hockeyn. Just det uttalandet kan man applicera i vardagslivet, på sin egna arbetsplats också, tex. Finns alltid små informella chefer på arbetsplatser som går omkring och tycker dom är jävligt märkvärdiga. Och det är alltid lika härligt att se när en sådan människa får sig en örfil av den riktiga chefen =) Nej jag gillar Janne, och jag kan se mycket av mig själv i honom. Man har gjort sina klavertramp själv genom åren, men egentligen har man aldrig varit annat än ärlig med vad man känner. Här i Sverige ses ibland brutal ärlighet som klavertramp, allt ska lindas in i fina ord. Jag känner också igen hur han beskriver att man får ta ganska mycket stryk när man är den typen av människa. Inte helt sällan bakom ryggen för folk är för fega för att säga det face to face. Så jag anser inte att Janne gjort så särskilt många klavertramp, han är bara jävligt rak o ärlig. Och det blir ibland lite för mycket för skygga svenskar.
Janne är precis den tränare jag alltid drömt om att få till KHK. Jag kan möjligtvis känna en viss oro. Har ledningen i KHK förstånd om att låta Janne få vara sig själv? Eller ska han tuktas och passas in i klubbens filosofi? För ska man börja styra o ställa över hans ledarstil, då är han inte längre Janne. Så jag hoppas han får någorlunda fria tyglar i alla fall.
|
|
|
Post by nissebult on Oct 28, 2012 11:19:27 GMT 1
Jag gillar när Janne säger "De flesta som sitter pÃ¥ läktarna tycker nog att det är väldigt lätt att coacha. I själva verket handlar coachning om sÃ¥ mycket mer. Du kan genom att bänka "fel" spelare rubba hierarkin i ett helt lag, eftersom det finns informella ledare i varje lag. Ibland kan det kännas rätt att bänka en spelare, men det kan samtidigt leda till att du startar en lavin." Det visar att han är en smart kille som förstÃ¥r psykologin i hockeyn. Just det uttalandet kan man applicera i vardagslivet, pÃ¥ sin egna arbetsplats ocksÃ¥, tex. Finns alltid smÃ¥ informella chefer pÃ¥ arbetsplatser som gÃ¥r omkring och tycker dom är jävligt märkvärdiga. Och det är alltid lika härligt att se när en sÃ¥dan människa fÃ¥r sig en örfil av den riktiga chefen =) Nej jag gillar Janne, och jag kan se mycket av mig själv i honom. Man har gjort sina klavertramp själv genom Ã¥ren, men egentligen har man aldrig varit annat än ärlig med vad man känner. Här i Sverige ses ibland brutal ärlighet som klavertramp, allt ska lindas in i fina ord. Jag känner ocksÃ¥ igen hur han beskriver att man fÃ¥r ta ganska mycket stryk när man är den typen av människa. Inte helt sällan bakom ryggen för folk är för fega för att säga det face to face. SÃ¥ jag anser inte att Janne gjort sÃ¥ särskilt mÃ¥nga klavertramp, han är bara jävligt rak o ärlig. Och det blir ibland lite för mycket för skygga svenskar. Janne är precis den tränare jag alltid drömt om att fÃ¥ till KHK. Jag kan möjligtvis känna en viss oro. Har ledningen i KHK förstÃ¥nd om att lÃ¥ta Janne fÃ¥ vara sig själv? Eller ska han tuktas och passas in i klubbens filosofi? För ska man börja styra o ställa över hans ledarstil, dÃ¥ är han inte längre Janne. SÃ¥ jag hoppas han fÃ¥r nÃ¥gorlunda fria tyglar i alla fall. WORD på det!
|
|
|
Post by nissebult on Oct 28, 2012 11:22:40 GMT 1
Känner och tror att Janne är den injektion som laget behöver men framförallt klubben KHK. Good and Bad Varmt välkommen Janne.
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Oct 28, 2012 11:43:43 GMT 1
Välkommen Janne. Det blev som jag trodde även om det nu bara var slumpen att Kempe fick sparken dagen efter Janne(fast jag trodde att det inte var slumpen. Ibland har man fel). En mycket bra lösning för KHK, mycket bra jobbat av Höök ;D ;D ;D ;D ;D Nu börjar vandringen upp över sträcket
|
|