|
Post by khkkrille on May 2, 2013 17:22:49 GMT 1
En back ska i mitt tycke sätta defensiven först faktiskt men vi tycker väl olika. Om de inte kan kräma ur sitt max i varje byte i varje tävlingsmatch så tycker jag definitivt inte att det är några spelare för oss! En säsong består av 50-60 matcher..kan man bara prestera och vara motiverad i 10 av dem nä då ska man bort. Då tycker du mao egentligen att Kurki inte ska vara här? Jag TROR att Kurki fick en annan mindre fördelaktig roll av Janne när Kevin kom in i laget,tyckte man märkte att han inte "var som vanligt" efter det. Kurki kan både anfalla och försvara,så jag vill att en back ska vara.
|
|
|
Post by 31an on May 2, 2013 17:26:11 GMT 1
Om Kevin var så bra så är det väl inte så konstigt att han hellre vill spela i en HA toppklubb ist för ett bottengäng som KHK. Det är ju så snacket gått i ett år i stort sett. Och då är det, som "farsan" säger, ganska troligt att det är han som inte vill hit. Nja, kanske för en enormt stor summa pengar då.
Tycker själv han är bra och hade gärna sett honom kvar men inte till vilket pris som helst.
|
|
|
Post by vsn on May 2, 2013 19:09:27 GMT 1
Baserat på den begränsade mängden KHK-matcher jag såg förra säsongen så tycker jag att Kevin var en av de viktigaste pjäserna offensivt under kvalserien precis som många redan sagt. Jag ser gärna honom i KHK nästa år, tror att han skulle vara jävligt bra att ha i PP och matchad tillsammans med en första/andra-line som klarar att producera mer framåt än vad vi lyckades med i år.
Jag tycker mig se en del likheter med Erik Karlsson, speciellt positionerna Kevin placerar sig på i offensiv zon, samt hur han agerar i dessa. Tror att han skulle växa ännu ett snäpp med rätt omgivning.
|
|
|
Post by Sverker on May 2, 2013 19:19:02 GMT 1
Viktigare att signa honom än Jensen innan VM!!! Den som inte sett hans storhet som hockeyspelare fattar jag inte. Han är överlägset KHKs bästa spelare genom alla tider!
Problemt kanske är hans sambo/fru, hon trivs visst inte här tyvärr. Rätt pengar så kanske hon ändrar sej.
|
|
|
Post by oneandonly on May 2, 2013 20:04:58 GMT 1
Jag gjorde intervju med SB igår och då var Kevin en av många spelare han tittade på. Tror knappast han ändrat sig över natten. Jag hörde den Sune. Mycket bra intervju för övrigt. Men i dagens BLT läser man att han inte ingår i planerna..... Jag litar på det jag fick i örat. Den intervjuen är dessutom färskast.
|
|
|
Post by Zäta on May 2, 2013 20:06:11 GMT 1
Jag hörde den Sune. Mycket bra intervju för övrigt. Men i dagens BLT läser man att han inte ingår i planerna..... Jag litar på det jag fick i örat. Den intervjuen är dessutom färskast. Då kör vi på det!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 2, 2013 20:09:49 GMT 1
det som irriterar, är ju att det låter så jävla halvhjärtat att behålla honom! Ingenstans har man heller läst att han absolut inte vill stanna (vilket ju vore logiskt). Givetvis också mkt viktigare än Jensen. Han känns knappast bättre än Janolhs (som det inte heller verkar jobbas hårt för? Han överträffade väl alla hittills gjorda förlängningar!?). Vet inte vad Kevin begär, men att hitta så bra spelare billigt, lär väl inte gå. Med tanke på de svindyra biljetterna och hittills en drös spelare som BÖR vara billiga, så måste det väl finnas kosing. Och kör inte sponsorgruppen vidare? De borde ju finna intresse i att behålla honom? Inte alls lika angelägen om Jensen som sagt, men det verkar inte lösa sig med honom heller...för någon annan är intresserad...
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 2, 2013 20:10:57 GMT 1
Jag hörde den Sune. Mycket bra intervju för övrigt. Men i dagens BLT läser man att han inte ingår i planerna..... Jag litar på det jag fick i örat. Den intervjuen är dessutom färskast. Tycker du att han lät entusiastisk i frågan...??
|
|
|
Post by khkkrille on May 2, 2013 20:22:23 GMT 1
Ska han va entusiastisk tycker du över en spelare som antagligen inte vill spela här? Vad skulle han ha sagt egentligen? Spekulationerna är många och det kan ju va onödigt kan tyckas. Lönen kan nog också va en orsak till att det inte är intressant..frun trivs inte heller enligt Sverker..nä väldigt mycket som talar emot.
|
|
|
Post by time on May 2, 2013 20:41:20 GMT 1
Offensivt bra elitserieklass. Defensivt inte bättre än våra andra backar. Han spelade upp sig i det defensiva
|
|
|
Post by hockeyfarsan on May 2, 2013 21:27:19 GMT 1
det som irriterar, är ju att det låter så jävla halvhjärtat att behålla honom! Ingenstans har man heller läst att han absolut inte vill stanna (vilket ju vore logiskt). Givetvis också mkt viktigare än Jensen. Han känns knappast bättre än Janolhs (som det inte heller verkar jobbas hårt för? Han överträffade väl alla hittills gjorda förlängningar!?). Vet inte vad Kevin begär, men att hitta så bra spelare billigt, lär väl inte gå. Med tanke på de svindyra biljetterna och hittills en drös spelare som BÖR vara billiga, så måste det väl finnas kosing. Och kör inte sponsorgruppen vidare? De borde ju finna intresse i att behålla honom? Inte alls lika angelägen om Jensen som sagt, men det verkar inte lösa sig med honom heller...för någon annan är intresserad... Bingo, det har med vår attraktionskraft att göra. "Nå Jesper, välj nu: jumbolaget i svenska andradivisionen eller ett topplag i finska förstadivisionen?" Hmm, behövs ingen Einstein för att förstå om han väljer bort KHK där. Vad gäller Kevin, samma sak. Varför skulle han välja KHK om han har lockrop från betydligt bättre klubbar (vilket inte låter otroligt efter allt man hörde när han var här). Pengar? Ja, visst kan man nog "köpa ut" hans önskningar att få visa upp sig i en bättre miljö, men inte kommer han att känna den entusiasmen som vi vill se om han blir "ekonomiskt tvingad" att välja bort vad han egentligen vill. ...eller hans fru Jag vill förresten minnas att det snackades om att Kevin egentligen inte ville hit när vi tog in honom i höstas. Så, inte fan kan vi klandra de som inte har lyckats dra hit någon av de två herrarna ännu. Bittert? Visst. Hoppas dock att någon av dem kan känna för att komma hit och offra en hörntand eller två...
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 2, 2013 21:33:02 GMT 1
intressant om han inte var motiverad att komma hit...hur bra kan han då vara när han spelar i ett vinnande lag??
|
|
|
Post by khkkrille on May 2, 2013 21:51:13 GMT 1
NHL klass?
|
|
|
Post by Bart on May 2, 2013 21:52:04 GMT 1
Mycket gnäll över allt som görs i KHK av vissa här på forumet. Lugna vi får ett lag till hösten också.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on May 2, 2013 21:52:41 GMT 1
intressant om han inte var motiverad att komma hit...hur bra kan han då vara när han spelar i ett vinnande lag?? Precis ... Vet inte var jag läste det men när hans namn började dyka upp i spekulationer om KHK så fanns det ett sådant besked., sen kom han ju lik förbaskat till slut
|
|