|
Post by time on Feb 8, 2015 10:45:58 GMT 1
Vad gäller arenanamnet så ökar ju marknadsvärdet markant om KHK skulle avancera. Är det därför de inte hittat ngn sponsor till Arenan? Märkligt, för det skulle man ju kunna förhandla om med den nya sponsorn. Ex är vi kvar i HA kostar det X antal miljoner, skulle vi gå till SHL kostar det XX miljoner,eller? Det kan ju vara så att man inte har resurser att köpa arenanamnet vid ett avancemang?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2015 11:48:15 GMT 1
Är det därför de inte hittat ngn sponsor till Arenan? Märkligt, för det skulle man ju kunna förhandla om med den nya sponsorn. Ex är vi kvar i HA kostar det X antal miljoner, skulle vi gå till SHL kostar det XX miljoner,eller? Det kan ju vara så att man inte har resurser att köpa arenanamnet vid ett avancemang? Kan ju vara så, men det verkar isf inte bra. Risken är väl då att ingen köper Arenanamnet om vi går upp, eller tror du det kommer in andra intressenter vid ett avancemang?
|
|
|
Post by time on Feb 8, 2015 11:50:54 GMT 1
Det kan ju vara så att man inte har resurser att köpa arenanamnet vid ett avancemang? Kan ju vara så, men det verkar isf inte bra. Risken är väl då att ingen köper Arenanamnet om vi går upp, eller tror du det kommer in andra intressenter vid ett avancemang? Förhoppningsvis blir det så. Borde finnas intressenter med tanke på vilken exponering namnet får iom att alla matcher sänds i Cmore och arenanamnet exponeras både i bild och tal före varje match samt under matchen.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 8, 2015 14:04:39 GMT 1
Kan ju vara så, men det verkar isf inte bra. Risken är väl då att ingen köper Arenanamnet om vi går upp, eller tror du det kommer in andra intressenter vid ett avancemang? Förhoppningsvis blir det så. Borde finnas intressenter med tanke på vilken exponering namnet får iom att alla matcher sänds i Cmore och arenanamnet exponeras både i bild och tal före varje match samt under matchen. Dessa skulle då inte vara intresserade om vi inte går upp, eller? Fattar inte varför man inte redan nu skulle kunna ha olika priser och olika intressenter beroende på vilken serie vi kommer att vara i. Jaja, vi får hålla tummarna för att det löser sej på bästa sätt för KHK och kommunen.
|
|
|
Post by time on Feb 8, 2015 15:03:43 GMT 1
Förhoppningsvis blir det så. Borde finnas intressenter med tanke på vilken exponering namnet får iom att alla matcher sänds i Cmore och arenanamnet exponeras både i bild och tal före varje match samt under matchen. Dessa skulle då inte vara intresserade om vi inte går upp, eller? Fattar inte varför man inte redan nu skulle kunna ha olika priser och olika intressenter beroende på vilken serie vi kommer att vara i. Jaja, vi får hålla tummarna för att det löser sej på bästa sätt för KHK och kommunen. Jag vet inte. Men kan tänka mig företag som bara vill synas med arenanamnet i SHL.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 8, 2015 21:18:51 GMT 1
Tycker det är väldigt konstigt. Vad är det som säger att situationen skulle bli bättre vid ett ev SHL spel? Man får väl ca 25-30 extra miljoner i form av TV-avtal osv...
|
|
|
Post by Zäta on Feb 8, 2015 23:28:25 GMT 1
Tycker det är väldigt konstigt. Vad är det som säger att situationen skulle bli bättre vid ett ev SHL spel? Man får väl ca 25-30 extra miljoner i form av TV-avtal osv... Absolut. Men man ska ju ha organisation och trupp för SHL med. Vad kostar det?
|
|
|
Post by Fd sponsor on Feb 9, 2015 11:11:20 GMT 1
Vilken tur för KHK och många andra klubbar att det finns många hockeyintresserade sponsorer som vill se bra hockey och inte till skillnad fån dig enbart ser sponsringen enbart strikt affärsmässig. Men imponerad över att en sponsor som INTE vill sponsra KHK är så engagerad i detta forum .... Dessa skulle då inte vara intresserade om vi inte går upp, eller? Fattar inte varför man inte redan nu skulle kunna ha olika priser och olika intressenter beroende på vilken serie vi kommer att vara i. Jaja, vi får hålla tummarna för att det löser sej på bästa sätt för KHK och kommunen. Jag vet inte. Men kan tänka mig företag som bara vill synas med arenanamnet i SHL. Då får Karlskrona kommun hoppas på en hockeyintresserad sponsor och inte en reklamköpare? För en hockeyintresserad bryr sig om om klubben spelar i HA eller SHL och betalar vad som helst. Till den första kritiken du ger mig; 1. Affärsmässighet skär man sällan ned på i samma omfattning som rena gåvor eller CSR. Har man en affärsmässighet relation står sig samarbetet över längre tid. Det tycker du verkar vara fel. Jag tycker det är en förutsättning. De exempel jag tog upp är bra affärsmässiga relationer företag inte bantar bort lika lätt. 2. Hockeyintresserad och vilja se barnens verksamhet fungera är för mig skilt från att stoppa in pengar i överflöd. Dessutom hände ett antal tvivelaktiga händelser förra våren vilket fick oss att krympa ned vår sponsring rejält. Om du läst vad jag skrev var det att ska en klubb växa till dubbla marknadsföringsförsäljningen krävs en bredd med mycket pengar. 200 företag vilka ökar med 50 000 kr vardera är vad som krävs. Om du tror att hockeyintresserade företagare vilka inte tidigare stoppat in pengar ska börja göra det nu tror du fel. Det krävs leverans av affärsmässighet om det ska vara i närheten av en sådan volym i antal företag och i pengar per företag.
|
|
|
Post by time on Feb 9, 2015 11:30:45 GMT 1
Vilken tur för KHK och många andra klubbar att det finns många hockeyintresserade sponsorer som vill se bra hockey och inte till skillnad fån dig enbart ser sponsringen enbart strikt affärsmässig. Men imponerad över att en sponsor som INTE vill sponsra KHK är så engagerad i detta forum .... Jag vet inte. Men kan tänka mig företag som bara vill synas med arenanamnet i SHL. Då får Karlskrona kommun hoppas på en hockeyintresserad sponsor och inte en reklamköpare? För en hockeyintresserad bryr sig om om klubben spelar i HA eller SHL och betalar vad som helst. Till den första kritiken du ger mig; 1. Affärsmässighet skär man sällan ned på i samma omfattning som rena gåvor eller CSR. Har man en affärsmässighet relation står sig samarbetet över längre tid. Det tycker du verkar vara fel. Jag tycker det är en förutsättning. De exempel jag tog upp är bra affärsmässiga relationer företag inte bantar bort lika lätt. 2. Hockeyintresserad och vilja se barnens verksamhet fungera är för mig skilt från att stoppa in pengar i överflöd. Dessutom hände ett antal tvivelaktiga händelser förra våren vilket fick oss att krympa ned vår sponsring rejält. Om du läst vad jag skrev var det att ska en klubb växa till dubbla marknadsföringsförsäljningen krävs en bredd med mycket pengar. 200 företag vilka ökar med 50 000 kr vardera är vad som krävs. Om du tror att hockeyintresserade företagare vilka inte tidigare stoppat in pengar ska börja göra det nu tror du fel. Det krävs leverans av affärsmässighet om det ska vara i närheten av en sådan volym i antal företag och i pengar per företag. Vad jag skrev var är att det är tur att det finns sponsorer som inte ENBART ser till det strikt affärsmässiga. Var många företag som var med och stöttade redan i trean innan hypen inledds på allvar. ALL HEDER åt dessa."vilket fick oss att krympa ned vår sponsring rejält" Är den inte = 0 iom att du stolt titulerar dig f.d sponsor ?
|
|