rakskott
Björnligan
Forumet måste komma igång!
|
Post by rakskott on Feb 6, 2014 21:12:32 GMT 1
Kanske Karl Kerman?
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 6, 2014 21:40:51 GMT 1
Jonathan Johansson (tror jag han heter) i OIK kanske vore något? Ska enligt ganska många vara en av F seriens bästa centrar Menar du Linus Johansson? Han vore helt klart värd att testa. IKO hade honom nån match har jag för mig. Gjorde inte bort sig enligt källor. Ja precis!! Var väl han MIF med ville testa och va intresserade av? Hoppas SB är framme där
|
|
|
Post by Zäta on Feb 9, 2014 17:54:52 GMT 1
Nu har väl SB sagt att det inte kommer att bli några kortsiktiga lån från SHL. Det är ju inte lätt att ersätta #22. Speciellt eftersom inte finns någon kosing.
McGrath i Frölunda spelar 7-8 min/match.
Åslin i Växjö spelar med 7-9 min/match
Hurtubise i AIK vet jag inte hur mycket han spelar, men säkert mer.
Dessa herrar har ju verkligen levererat i allsvenskan tidigare. Alla dessa hade ju fått hur mycket speltid som helst i allsvenskan. Jag tycker inte det är fel om man försöker låna............
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 9, 2014 19:45:23 GMT 1
SB ska nog leva på principer, om vi så ska spela med 10 forwards och 5 backar... Han har i grunden min syn på lån, men inte min syn på hur många spelare man ska ha från början
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 9, 2014 19:59:22 GMT 1
SB ska nog leva på principer, om vi så ska spela med 10 forwards och 5 backar... Han har i grunden min syn på lån, men inte min syn på hur många spelare man ska ha från början Det kanske han har det med? Men har man inte pengarna är de svårt att göra något åt? Jag skulle inte vilja byta någon av våra stjärnspelare för nåt billigare och sannolikt sämre alternativ..skulle du de?
|
|
|
Post by Rocket on Feb 9, 2014 20:51:31 GMT 1
Nu har väl SB sagt att det inte kommer att bli några kortsiktiga lån från SHL. Det är ju inte lätt att ersätta #22. Speciellt eftersom inte finns någon kosing. McGrath i Frölunda spelar 7-8 min/match. Åslin i Växjö spelar med 7-9 min/match Hurtubise i AIK vet jag inte hur mycket han spelar, men säkert mer. Dessa herrar har ju verkligen levererat i allsvenskan tidigare. Alla dessa hade ju fått hur mycket speltid som helst i allsvenskan. Jag tycker inte det är fel om man försöker låna............ Håller med samtidigt som jag tror att lån av etablerade spelare inte är gratis. En spelare som Kellman kan man nog få för en liten peng men när det gäller ovan herrar så är nog detta inte "gratis" precis. Jens Jacobs spelar ju som bekant i Djurgården som får betala ca 100 000 kr/månaden till LIF för honom i "lånekostnad".
|
|
|
Post by Zäta on Feb 9, 2014 20:52:30 GMT 1
Ett lån behöver ju inte kosta så mycket. Borde ju vara win/win att killarna får speltid....
|
|
|
Post by Rocket on Feb 9, 2014 21:00:48 GMT 1
SB ska nog leva på principer, om vi så ska spela med 10 forwards och 5 backar... Han har i grunden min syn på lån, men inte min syn på hur många spelare man ska ha från början Precis som någon annan sa så får man nog "rätta mun efter matsäck". Inbillar mig att kostnaden för Angell blev ganska stor och att den tilltänkta toppcentern uteblev. Att Somma och Cepis köptes ut innebar kanske att det inte blev några större summor över till ytterliga en spelare än Block som säkert är ganska billig. Jag skulle tippa som man skrivit här tidigare att vi kommer att få in en bra utfyllnadsspelare typ Jacob Karlsson från Vimmerby eller liknande. Den ekonomiska situationen verkar inte kunna kräva annat, tyvärr!
|
|
|
Post by Rocket on Feb 9, 2014 21:02:17 GMT 1
Ett lån behöver ju inte kosta så mycket. Borde ju vara win/win att killarna får speltid.... Nej man får hoppas det. Vi får ha lite "is i magen" ( ) och avvakta tills någon vecka eller några dagar innan transferfönstret stänger den 27/2
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 10, 2014 15:13:35 GMT 1
Vore inte Henrik Thegel en intressant spelare att testa? Bra näsa för mål har han iaf
|
|
|
Post by Zäta on Feb 10, 2014 15:15:40 GMT 1
Vore inte Henrik Thegel en intressant spelare att testa? Bra näsa för mål har han iaf Det har ryktats lite lätt om att han är på väg till hästen. Vet dock inte sanningshalten i det.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 10, 2014 15:30:14 GMT 1
Ja jag såg det på dragskott.. Tycker SB ska kontakta honom iaf
|
|
|
Post by 31an on Feb 11, 2014 23:13:27 GMT 1
Högga?
|
|
|
Post by Zäta on Feb 11, 2014 23:23:02 GMT 1
Nej tack!! Sjukt långsam......
|
|
|
Post by 31an on Feb 11, 2014 23:41:36 GMT 1
Nej tack!! Sjukt långsam...... Mmmm jo det e klart. Tänkte mer på bra skott, stor och stark och kommer till bättre lag än förra säsongen. Fortsätter brainstorma för vi måste ha konkurrens i laget snarast: Nicke J? Om Taif spelat färdigt om två matcher...
|
|