|
Post by Zäta on Dec 4, 2013 10:59:27 GMT 1
Malmö lånar målvakten Robin Rahm i fem matcher.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2013 11:15:22 GMT 1
Malmö lånar målvakten Robin Rahm i fem matcher. Ja Malmö har haft problem på mv sidan och det är nog för att man inte haft ngn uttalad förstemålvakt och det är inte bra! Hoppas nu Patric får stå mot Björklöven, vi kan inte hålla på att byta målvakt så fort det blir förlust. För då tror jag vi hamnar i samma sits som Malmö.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 4, 2013 13:06:03 GMT 1
Hoppas Timo står. Många lag växlar regelbundet, så det är ingen regel att det måste vara en, för att det ska gå bra. Inte minst i NHL växlas det friskt
Att LÅNA en målvakt känns annars ännu mer korkat än utespelare..
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 4, 2013 13:09:55 GMT 1
Malmö lånar målvakten Robin Rahm i fem matcher. Ja Malmö har haft problem på mv sidan och det är nog för att man inte haft ngn uttalad förstemålvakt och det är inte bra! Hoppas nu Patric får stå mot Björklöven, vi kan inte hålla på att byta målvakt så fort det blir förlust. För då tror jag vi hamnar i samma sits som Malmö. Jag tror du har fel där , ingen målvakt mår bra av att veta att de är ett självklart förstaval..för deras utvecklings skull då menar jag. Du tyckte själv att Timo blivit mycket bättre denna säsongen och anledningen tror jag stavas konkurrens. I en såhär lång serie så tror jag att det är väldigt viktigt att målvakterna är fräscha och det blir de inte om Patrick ska stå 9/10 och dessutom är iväg med landslaget när det är uppehåll. Låt Timo stå 2-3 matcher nu! Malmös målvaktsproblem tror jag egentligen är mer ett backproblem..de har ingen defenaiv klippa.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2013 14:03:18 GMT 1
Att LÅNA en målvakt känns annars ännu mer korkat än utespelare.. Varför? Utan vårt mv lån förra säsongen hade vi nog spelat div 1 hockey idag.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 4, 2013 14:20:20 GMT 1
men bara fem matcher? NU? Och sedan? Kanske bra...kanske inte bra...tillbaka till de andra och därefter leta nästa lån? Uhm...vilket lån pratar du om som räddade oss?? Och grunden till strulet var ju att vi var korkade nog att starta serien med en målvakt. Dags för alla att se till att starta med fulla trupper?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2013 15:26:46 GMT 1
Uhm...vilket lån pratar du om som räddade oss?? Och grunden till strulet var ju att vi var korkade nog att starta serien med en målvakt. Dags för alla att se till att starta med fulla trupper? Lånade vi inte en målvakt i slutet av säsongen? Enligt mej var det han tillsammans med Kevin och Jensen som höll oss kvar i HA.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 4, 2013 16:51:14 GMT 1
Rahm är väl inget lån utan typ en try out? Ser inget fel med det alls. Att Modig räddade oss från ettan vet ifan menhan stod iaf i mål..om Timo gjort de bättre eller sämre får vi aldrig veta
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 4, 2013 17:34:01 GMT 1
Uhm...vilket lån pratar du om som räddade oss?? Och grunden till strulet var ju att vi var korkade nog att starta serien med en målvakt. Dags för alla att se till att starta med fulla trupper? Lånade vi inte en målvakt i slutet av säsongen? Enligt mej var det han tillsammans med Kevin och Jensen som höll oss kvar i HA. Pratar du om planket? Den sämsta, eller i alla fall en av de sämre målvakterna jag såg i allsvenskan.... Däremot borde givetvis Pölle och McDonell nämnas som räddare. Där har vi de fyra stora hjältarna
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2013 17:51:33 GMT 1
Rahm är väl inget lån utan typ en try out? Ser inget fel med det alls. Att Modig räddade oss från ettan vet ifan menhan stod iaf i mål..om Timo gjort de bättre eller sämre får vi aldrig veta Timo stod väl mot TAIF borta, mot Jannes vilja men Mats Js vilja? Inte så lyckad i den matchen om jag minns rätt.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 4, 2013 19:23:04 GMT 1
Med tanke på förutsättningarna så var det väl ganska väntat att prestationen skulle bli så va? Med liknande förtroende för bägge målisarna så hade du fått se något annat. Egentligen ett jäkligt bra exempel på hur det kan se ut om man har en målvakt som man lirar hela tiden.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 5, 2013 14:09:41 GMT 1
|
|
|
Post by jompa on Dec 9, 2013 15:47:54 GMT 1
Tim Kunes till Asplöven från rögle med hjälp av Fahlander.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 9, 2013 16:10:48 GMT 1
Vilken sophink Asplöven är...plockar smulor. Det underliga är att de verkar få ihop de.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Dec 9, 2013 18:13:46 GMT 1
Vilken sophink Asplöven är...plockar smulor. Det underliga är att de verkar få ihop de. Någon nämnde uttrycket "revanschspelare" tidigare... Ratad någonstans efter att inte a kommit till sin rätt, chans till revansch på belackarna i en ny miljö där man känner förtroende från ledare och lagkamrater (och tar sig i kragen igen).
|
|