|
Post by hockeyfarsan on Apr 13, 2013 18:42:24 GMT 1
Sunes game är inte att gräva och lyfta fram skit till de som hoppas finna något att frossa i (finns det andra som gör så bra), hans "kall" är att stötta i med- och motgång. Jag har inte sett att han blivit mer "tillrättalagd" för att han har fått sin hörna. Däremot kan det säkert vara på andra hållet: Hans förbehållslösa stöttande har gjort att han fått komma närmare klubben. Jag skulle inte påstå att han går i någons band, det vore... snudd på personangrepp (i brist på bättre ord) Han är som han är, odelat "pro KHK". (Varför dra fram saker till hyenorna då?)
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 14, 2013 11:53:10 GMT 1
Jag skulle vilja svara på några funderingar som har framkommit i denna tråden.
Till KHKKrille: Jag ifrågasätter ALLTID KHK. I "Sunes Hörna" ifrågasätts och grillas det ALLTID skarpt. Det kan Du höra med alla de som alltid besöker hörnan. Jag bjuder dessutom in Dig på stående fot till vår hemmapremiär. Säg vem Vi ska ha som gäst så grillar Vi denne tillsammans. (Skicka pm om det.)
Till Mr C Nej jag går inte ut med något byggt på fantasier. Aldrig!
Till alla övriga som undrar: Som Ni säkert sett är inte Calle längre sportchef. Detta har försenat saker lite grann. Därav inget nyförvärv som presenterades på båten. Inga konstigheter alls. Men det kommer hända saker närmsta tiden...
Det blev Sunes Hörna på båten både fredag och lördag.
På fredagen lästes ett telegram upp. (Kommer snart på bloggen)
Roger Wahlqvist sjöng (Kommer snart på bloggen)
Klubbchef Mats Johansson intervjuades. Vi fick veta att KHK 13/9 inleder borta mot Asplöven och att Vi 15/9 spelar hemma mot Rögle. (Tyvärr blev det inte inspelat)
Spelarna + supportrar fick spela en totalteater med temat wild west. Undertecknad läste och de agerade efter texten. Jag kan garantera att denna pjäs i 3 akter gav massor av skrattsalvor. Såväl spelare som medverkande supportrar gav allt på scen. (Tyvärr blev det fel under inspelningen. Jag vet att många filmade och jag ber de som gjorde det att kontakta Mig)
På lördagen hände följande i "Sunes Hörna":
Magnus "Bolling" Karlsson och Andreas "Elof" Elofsson var först upp på scen. Vi fick bland annat veta att "Elof" gjort sin sista match. Han bryter sitt kontrakt och jobbar istället heltid på marknad. Vidare fick vi veta att säsongskorten släpps 25/4. Priserna är samma som ifjol. Även klackkorten. Köper man säsongskort de första dagarna ingår parkeringskort.
Nästa gäst var Kristoffer Söder. Han berättade bland annat att hans önskan var att stanna i KHK och att han älskade alla supportrar och draget kring matcherna. Han hoppades ta ytterligare steg i sin utveckling till nästa säsong.
Mattias "AB" Abrahamsson berättade om tankarna kring klacken och hur den ska bli bättre. Han sa att nästa säsong börjar redan på måndag för de i kärnan av klacken och tifogruppen.
Slutligen fick alla veta att KHK ska se till att göra ett ännu bättre matchevent, se till att hemsidan får ännu fler besökare och att "Sunes Hörna" fortsätter till hösten.
Alla undertecknad talade med var supernöjda med kryssningen och hoppades att den skulle bli en tradition.
P.s Jag är inte "köpt" av KHK och har alltid mina egna åsikter, om någon nu funderade över detta!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 14, 2013 14:38:08 GMT 1
Det var din blogg jag syftade på och inte sunes hörna Visst har jag en och annan jag skulle vilja se i hörnan men den delen sköter du bättre själv.
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 14, 2013 14:44:39 GMT 1
Alla undertecknad talade med var supernöjda med kryssningen och hoppades att den skulle bli en tradition.
skriver jag med under på
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 14, 2013 15:43:27 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Apr 15, 2013 13:38:33 GMT 1
Vidare fick vi veta att säsongskorten släpps 25/4. Priserna är samma som ifjol. Även klackkorten. Köper man säsongskort de första dagarna ingår parkeringskort. Man vill nog se vilka spelare som kommer innan man köper detta. Inte köper jag "grisen i säcken" en gång till. Asplöven tar 4000 kr för sina kort. Har en känsla av att de behöver ha in mer pengar än KHK med tanke på deras resor och mindre publik.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 15, 2013 13:46:57 GMT 1
De kanske borde ta lite mer för sina säsongskort så de har råd att betala sina bussresor. ;D
|
|
|
Post by Sverker on Apr 15, 2013 13:49:48 GMT 1
De kanske borde ta lite mer för sina säsongskort så de har råd att betala sina bussresor. ;D Dom har ju inte missat ngn bortamatch, så de verkar ju ha betalt för sej. Verkar ju räcka med 4000 kr, de var ju billigare än oss förra säsongen också och klarade sej mycket bättre i HA dessutom. Är inte det märkligt?
|
|
|
Post by 31an on Apr 15, 2013 14:30:52 GMT 1
De kanske borde ta lite mer för sina säsongskort så de har råd att betala sina bussresor. ;D Dom har ju inte missat ngn bortamatch, så de verkar ju ha betalt för sej. Verkar ju räcka med 4000 kr, de var ju billigare än oss förra säsongen också och klarade sej mycket bättre i HA dessutom. Är inte det märkligt? Men vi har en klubbchef, det har inte de
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 15, 2013 14:31:41 GMT 1
jo...det är verkligen sorgligt att en gång till, safta till så mycket. Och även om det är acceptabelt på de allra bästa platserna, så måste de för fan kunna se till att ha mer än ett prisläge. Andra klarar både hålla både lägre och olika priser! I min värld innebär mycket folk att priserna ska kunna hållas i den LÄGRE regionen i st för den högsta...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 15, 2013 14:32:32 GMT 1
Dom har ju inte missat ngn bortamatch, så de verkar ju ha betalt för sej. Verkar ju räcka med 4000 kr, de var ju billigare än oss förra säsongen också och klarade sej mycket bättre i HA dessutom. Är inte det märkligt? Men vi har en klubbchef, det har inte de Jo, känns bra att betala till någon man inte vill ha..
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 15, 2013 16:06:23 GMT 1
De kanske borde ta lite mer för sina säsongskort så de har råd att betala sina bussresor. ;D Dom har ju inte missat ngn bortamatch, så de verkar ju ha betalt för sej. Verkar ju räcka med 4000 kr, de var ju billigare än oss förra säsongen också och klarade sej mycket bättre i HA dessutom. Är inte det märkligt? Om vi bortser från hur saker och ting gick så har vi en organisation av en orsak: Vi vill någonting med vår vistelse i HA (ja, jag vet, men vi skulle bortse från det ). Jag är själv tveksam till klubbchefsrollen, men med ishall och dess personal till att börja med och en hel del avlönad personal i övrigt så kan man inte bara likna KHK med vilken liten idrottsklubb som helst. Ett antal personer ska ha en chef, och ett antal verksamheter ska hållas ihop. Kanske är det motiverat då... Kentä å Asplövens sida vet inte om han kan ta en säsong till eller om han behöver gå tillbaka till sitt civila jobb, så där är Asplöven oerhört sårbara med sin "organisation". Det känns som en oerhört kortsiktigt lösning och troligen mer betingad av bananskalet de halkade in i HA på, inte helt förberedda. ...men visst kan man med lite tur tillfälligtvis lyckas väldigt bra med små medel. Tur vill jag inte ska vara avgörande för oss nästa säsong. ...och skulle Asplöven fortsätta skörda framgångar med sitt minimalistiska synsätt så hoppas jag att de får stå modell för ett större antal klubbar framöver, men låt då dem stå för det experimentet.
|
|
|
Post by 31an on Apr 15, 2013 17:17:32 GMT 1
Bra sagt "farsan". Jag själv kan inte riktigt bestämma mig för om vi behöver en klubbchef eller ej. Vi omsätter ju ganska mycket pengar och har en hel del folk anställda, å andra sidan kostar en klubbchef ganska mycket också...
Men ska det experimenteras så får andra gärna stå för det. Känns tryggast så...
|
|
|
Post by ksoze on Apr 15, 2013 17:27:31 GMT 1
Jag är av den övertygelsen att vi måste ha en klubbchef (eller iaf någon) som håller ihop hela denna organisationen. Vi har arenan och driften av den med anställda osv.. Sen om den hade behövts anställas i år och om Mats är den rätte har jag ingen aning om..
Ang Kentää i Asplöven.. Han är givetvis skicklig på det han gör, men det är oxå givetvis en jävla röta med att träffa rätt med de spelare han gjorde.. Hade räckt med att Sandström och Truchno floppat så hade säsongen sett helt annorlunda ut!
|
|
|
Post by Sverker on Apr 17, 2013 12:34:20 GMT 1
Är detta "grillgänget" på kryssningen?
|
|