|
Post by qALLAHAN on Apr 17, 2013 16:24:19 GMT 1
En fråga till i sammanhanget Höök...vem tog hit JLGP..? Och vad kostade han?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 16:28:31 GMT 1
Han var dyr och gjorde inte bort sej i umgänget direkt.... Men vad hade hänt om Höök fått börja från början, då kunde säkert de dyra pengarna lagts på något bättre och framförallt nåt tillgängligt..bara spekulationer såklart och det är därför jag velat ge honom chansen ett år till. Han och Janne hade varit ett bättre team än det vi hade inför förra säsongen, det är jag ganska övertygad om
|
|
|
Post by invalidname on Apr 17, 2013 16:42:10 GMT 1
Han var dyr och gjorde inte bort sej i umgänget direkt.... Men vad hade hänt om Höök fått börja från början, då kunde säkert de dyra pengarna lagts på något bättre och framförallt nåt tillgängligt..bara spekulationer såklart och det är därför jag velat ge honom chansen ett år till. Han och Janne hade varit ett bättre team än det vi hade inför förra säsongen, det är jag ganska övertygad om Här håller jag med dej till fullo
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 16:46:16 GMT 1
Nä du vet inte hur han är men det vet jag. Jag är övertygad om att det spillts väldigt onödiga pengar till höger och vänster.Pengar är såklart inte en garanti men absolit något du kan använda som verktyg för att minimera riskerna. Nej jag bryr mej inte om att han är sosse..gör du? Nej JAG bryr mej inte om att han är sosse. Nej pengarna har inte alltid använts på ett bra sätt, men pengar har använts för att komma till AS. Vilket jag är MYCKET glad för. Bara det inte används till en ny Hannes H. Men det håller jag med dej om. Det måste ha varit Mats som tog hit honom för han ser så arrogant ut. Höök ser ju trevlig ut. Vart sa jag att det var Mats som tog hit Hannes? Har däremot hört att någon/några sponsorer krävde ett känt namn. Sant eller inte, avgör själv
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 17, 2013 16:55:41 GMT 1
...Han och Janne hade varit ett bättre team än det vi hade inför förra säsongen, det är jag ganska övertygad om Där verkar inte Janne själv ha hållt med dig
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 17, 2013 17:14:29 GMT 1
haha...verkar inte så...
Finns inte marginaler att "ge folk chansen" mer...vi är inte i div 2!! Man lär inte upp sig i allsvenskan...jo som lärling i så fall! Vi behöver rutin, mer än ett etabletat lag, som säkert är mer av självspelande piano! Dock skulle det inte förvåna ett ögonblick, om det kommer en nu "prova på"-jobbare på posten. Varför ändra på ett vinnande koncept...? Eller det kanske inte är det...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 17:40:02 GMT 1
...Han och Janne hade varit ett bättre team än det vi hade inför förra säsongen, det är jag ganska övertygad om Där verkar inte Janne själv ha hållt med dig Han var väl ibte med förra året vid denna tiden va? Jag sa att det varit ett bättre alternativ inför denna säsongen än det som fanns då. Jag är lite rädd att det ska presenteras en ny sportgrupp likt den ifjol..Jannes kompetens vet vi men vad hade de andra två kunnat bidra med??
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 17, 2013 17:42:22 GMT 1
haha...verkar inte så... Finns inte marginaler att "ge folk chansen" mer...vi är inte i div 2!! Man lär inte upp sig i allsvenskan...jo som lärling i så fall! Vi behöver rutin, mer än ett etabletat lag, som säkert är mer av självspelande piano! Dock skulle det inte förvåna ett ögonblick, om det kommer en nu "prova på"-jobbare på posten. Varför ändra på ett vinnande koncept...? Eller det kanske inte är det... Får jag fråga vad du anser vara sportchefens uppgifter, så vi ligger på samma nivå menar jag?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 17, 2013 19:17:25 GMT 1
Där verkar inte Janne själv ha hållt med dig Han var väl ibte med förra året vid denna tiden va? Jag sa att det varit ett bättre alternativ inför denna säsongen än det som fanns då. Jag är lite rädd att det ska presenteras en ny sportgrupp likt den ifjol..Jannes kompetens vet vi men vad hade de andra två kunnat bidra med?? Vet vi egentligen så mycket om Jannes kompetens att bygga ett lag? Det har väl Evertsson skött i Lakers?
|
|
|
Post by time on Apr 17, 2013 22:02:30 GMT 1
Han var väl ibte med förra året vid denna tiden va? Jag sa att det varit ett bättre alternativ inför denna säsongen än det som fanns då. Jag är lite rädd att det ska presenteras en ny sportgrupp likt den ifjol..Jannes kompetens vet vi men vad hade de andra två kunnat bidra med?? Vet vi egentligen så mycket om Jannes kompetens att bygga ett lag? Det har väl Evertsson skött i Lakers? och vi vet inte ens om Janne blir kvar ....
|
|
|
Post by ksoze on Apr 17, 2013 22:18:12 GMT 1
Vet vi egentligen så mycket om Jannes kompetens att bygga ett lag? Det har väl Evertsson skött i Lakers? och vi vet inte ens om Janne blir kvar .... Jo men det förutsätter vi..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 17, 2013 23:12:10 GMT 1
haha...verkar inte så... Finns inte marginaler att "ge folk chansen" mer...vi är inte i div 2!! Man lär inte upp sig i allsvenskan...jo som lärling i så fall! Vi behöver rutin, mer än ett etabletat lag, som säkert är mer av självspelande piano! Dock skulle det inte förvåna ett ögonblick, om det kommer en nu "prova på"-jobbare på posten. Varför ändra på ett vinnande koncept...? Eller det kanske inte är det... Får jag fråga vad du anser vara sportchefens uppgifter, så vi ligger på samma nivå menar jag? Det primära trodde jag var att sköta spelarrekryteringen och hålla uppsikt på spelare som kan bli aktuella, gärna yngre förmågor. Att hitta guldkornen först. Jag ser helst att tränaren lämnar sina önskemål, antingen på egenskaper, eller specifika spelare. Jag spekulerade ju innan i om sportchef är nödvändig, då tränaren ska ha det han vill ha. Kanske kan tränaren så här års ha hand om rekryteringen själv och någon annan ta hand om stora delar av träningen. Alternativt ha en sån som Tobbe att sköta kontakterna med spelare som tränaren efterfrågar
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 17, 2013 23:13:41 GMT 1
Han var väl ibte med förra året vid denna tiden va? Jag sa att det varit ett bättre alternativ inför denna säsongen än det som fanns då. Jag är lite rädd att det ska presenteras en ny sportgrupp likt den ifjol..Jannes kompetens vet vi men vad hade de andra två kunnat bidra med?? Vet vi egentligen så mycket om Jannes kompetens att bygga ett lag? Det har väl Evertsson skött i Lakers? Ska jag vara ärlig, så är jag inte imponerad av hur han byggde ihop alla fina namn vi trots allt hade. Trots allt hade han månader på sig..
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2013 5:37:12 GMT 1
Håller med dig, Q, om sportchefens roll. Jag ser ju gärna att tränaren är väldigt delaktig och att sportchefen som du säger håller lite koll på framtiden samtidigt. Huvuduppgiften borde va att förhandla fram kontrakt.
|
|
|
Post by Ragulin on Apr 18, 2013 7:53:10 GMT 1
Allt slutar väl med en nödlösning och något hemmasnickrat med Tobbe K.
Dags att inse att man är på en hög nivå nu!
Detta med tränarfrågan är inget annat än en stor skandal!!
|
|