|
Post by khkkrille on Aug 4, 2013 10:52:13 GMT 1
Tror att björklöven är jäkligt beroende av en bra start, får de det så kan de säkert vara medoch slåss om en 7e plats iaf. Blir de tvärtom, en dålig start, ja då får de det väldigt svårt och kan mycket väl hamna i bottenträsket. Ett väldigt svårbedömt lag med andra ord. Ungefär som KHK
|
|
|
Post by Zäta on Aug 4, 2013 11:35:09 GMT 1
Tror med att björklöven kan göra en bra säsong. Det kommer inte bli enkelt att åka ifrån Umeå med tre pinnar. Men jag lovar att äta upp min keps om dom hamnar 5:a eller bättre.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2013 11:43:32 GMT 1
Ja VIK IKO DIF MIF RBK SSK BIK har ju bättre trupper och där tror jag vi har topp sju men det brukkar alltid bli någon positiv och någon negativ överraskning. Är man optimist så är KHK kanske med och hugger på en sjundeplats medans det realistiska kanske är att Mora och Björklöven kommer närmast där..
|
|
|
Post by Zäta on Aug 4, 2013 12:09:29 GMT 1
Jag skulle uppriktigt bli besviken om vi inte hamnar framför både björklöven och Asplöven. Men det är en svintajt serie. Det är en del av tjusningen i allsvenskan.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2013 12:27:31 GMT 1
Enda lagen jag just nu på pappret tycker vi ska ha bakom oss så är det Troja och Almtuna och möjligen Timrå som har en väldigt tunn trupp. Trojas och almtunas spiraler går ju neråt och har gjort så de senaste säsongerna. Timrå kan väl kanske klara sig med ungdomlig entusiasm. Asplöven tycks få ihop det hur de än gör och de tippar jag får en liknande placering som förra säsongen.Den nye österrikaren ska bli kul att följa och jag tror faktiskt inte han är sämre än Truchno. Kommer även få mycket hjälp från Luleå.
Lite off topic men har Hjalmarsson som var på lån hos oss hittat någon ny klubb??
|
|
|
Post by Zäta on Aug 4, 2013 15:20:50 GMT 1
Jag tycker det är rimligt att vi ha 3-4 lag bakom oss efter säsongen, helst fler. tycker vi har ett riktigt starkt målvaktspar.
Forwardssidan ser spännande ut med Bergström och Smotherman i spetsen (poängmässigt förmodligen).
Backsidan är det stora frågetecknet för min del. Men det kan falla väl ut med ungdomlig entusiasm.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 4, 2013 19:55:08 GMT 1
Rimligt?Njae..Vilka isåfall? Ser jäkligt spännande ut och mycket hänger enligt mig på hu de går för Angell och Cepis,kan de leverera i närheten av vad man kan förvänta sig så tror jag mycket är löst. Cepis vet jag att det är många som är osäkra på,även jag,ska bli kul att följa. Angell bör hålla riktigt bra klass om något i hans intervjuer stämmer men man vet aldrig. Min förhoppning är en 10 plats..allt under 12 är en besvikelse och allt över är riktigt bra!
|
|
|
Post by Zäta on Aug 4, 2013 20:22:54 GMT 1
Björklöven, Asplöven, och Almtuna tycker jag att KHK ska ha bakom sig iaf. Tycker det är absolut är rimligt att tycka att vi ska ha 3-4 lag bakom oss, och hamna på runt en 10:e placering.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 5, 2013 0:15:32 GMT 1
Låter bra i mina öron..vad tycker du om Troja och Timrå så här nära inpå??
|
|
|
Post by Sverker on Aug 5, 2013 12:29:28 GMT 1
Kommer vi inte att vara med och fightas om plats 7 kommer iaf jag bli besviken.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 5, 2013 12:55:40 GMT 1
det är jag också, hade räknat med en sån satsning, men tyvärr verkar ju inte klubben satsa på det...så målet får väl åter bli minst 12:a
|
|
|
Post by Zäta on Aug 5, 2013 15:47:48 GMT 1
Låter bra i mina öron..vad tycker du om Troja och Timrå så här nära inpå?? Troja lär ligga i nedre delen utav serien. Timrå tror jag är lurigare. Nederlagstippade utav väldigt många. Tror dom kan överraska faktiskt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 6, 2013 11:56:39 GMT 1
Kommer vi inte att vara med och fightas om plats 7 kommer iaf jag bli besviken. Nu kom ju herr ordförande också och sa att målet var att undvika kvalet..
|
|
|
Post by Rocket on Aug 30, 2013 13:06:01 GMT 1
Kul att läsa Mr Madhawk och intervjun med en BIK-supporter om vår allas Wiklund. Tror att han kommer att bli en publikfvorit även i KHK BIK har tappat mycket bra spelare. Vilka tre tycker du är de värsta? - Marcus "Lilliz" Nilsson såklart. Det fanns inte mycket han misslyckades med förra säsongen. Sedan tycker jag Olimb är ett jättetapp för laget. Sist väljer jag nog Alexander Wiklund. Han står för mycket av det som BIK står för tycker jag. Han spelar tufft och på gränsen till fult, precis som det ska vara när laget spelar! Han spelar "Boforsigt" om man nu kan säga så![/i]
Nu ska Wiklund spela den nya pillemausarhockeyn. Full fart och stentufft !!!
|
|
|
Post by hoackii on Aug 30, 2013 17:18:10 GMT 1
Nu ska Wiklund spela den nya pillemausarhockeyn. Full fart och stentufft !!! Visst, men kalla det inte för pillemausar hockey bara. Det får mig att se ett gäng lata och omotiverade spelare som står och hänger på klubborna och vägrar att göra som tränaren säger. Sedan när de spelat 30 minuter får de ont och slutar för att hinna på systemet. Innan de åker från arenan snor de med sig halva isen för att ha till groggvirke. ..
|
|