|
Post by kaffe on Sept 12, 2013 10:44:32 GMT 1
Som en liten kul grej har hockeyallsvenskan.se sammanställt en försäsongstabell. Den går att finna här: www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/kzprh46rj3Eftersom alla inte har spelat lika många matcher så är tabellplaceringen efter snittpoäng per match. Det är förstås självklart att en sådan här tabell inte säger mycket då det inte bara är antalet matcher som varierat utan även kvalitéten på motståndet. Ändå enkul grej, tycker jag. KHK återfinns för övrigt på plats nummer 2.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 16, 2013 20:24:03 GMT 1
Såg just IKO-Björklöven. IKO skrämmer inte någon just nu.
Dock skrämmer domarnivån mig. 17st 2minutare i en helyllematch. Tråkigt när det knappt blir ngt spel 5 mot 5 tycker jag.
|
|
|
Post by kaffe on Sept 16, 2013 21:12:41 GMT 1
Troja verkar inte heller särskilt starka. Av den anledningen gör dom väl säsongens match mot oss på fredag.
|
|
|
Post by kaffe on Sept 16, 2013 21:25:44 GMT 1
Var det inte Troja förra året som öppnade kanonstarkt förra året och låg länge högt upp i tabellen för att dala ner mot slutet men ändå hamna på säker mark så att säga?
Det har bara gått spelats två matcher än så länge, men hade det varit ens möjligt att öppna bättre? Jag vill minnas att det fanns en del oro för att vi började med så svåra matcher och 0 poäng i dom och det är oro i lägret och vi börjar halka efter från start. Nu är det istället omvända puckar. Det känns absolut fantastiskt men ändå lite ovisst.
Det är ju ändå oundvikligt att även om vi kommer ha en bra säsong så kommer vi komma in i motiga perioder också. Sen handlar det ju som sagt bara om två matcher än så länge, men nog har laget visat att de kan vinna vilken match som helst, rättvist. Extra kul tycker jag att så många pekade ut innan säsongen började att backarna är vår svaga länk och vi har släppt in 0 mål än så länge. Nu är det förstås inte bara backarna som ansvarar för att vi inte släpper in mål men ändå.
Jag kan inte sia om var i tabellen vi kommer hamna till slut. Helt omöjligt. Men jag tror att vi kommer kunna räkna med en mycket roligare säsong en sist i alla fall. Det är det ju redan.
|
|
|
Post by darthvader on Sept 16, 2013 22:42:13 GMT 1
Tror absolut att vi kan utmana om topp sju, vi är inte dåliga och varför ska vi ha som mål att bara stanna på säker mark? Är ju en bättre erfarenhet att känna på play off än att avsluta säsongen. Är ju lite kaxigt också att knipa en av platserna
|
|
|
Post by Zäta on Sept 17, 2013 10:19:32 GMT 1
Tror absolut att vi kan utmana om topp sju, vi är inte dåliga och varför ska vi ha som mål att bara stanna på säker mark? Är ju en bättre erfarenhet att känna på play off än att avsluta säsongen. Är ju lite kaxigt också att knipa en av platserna Målet mot publik och sponsorer är väl att undvika kval. Inom truppen är det nog högre än så.
|
|
|
Post by kaffe on Sept 24, 2013 21:52:56 GMT 1
Sådär, nu har alla lag fått känna på hur det är att vinna då Rögle och Almtuna vann sina matcher idag, även om det krävdes straffar för Almtuna att slå Djurgården.
|
|
|
Post by benderman on Sept 24, 2013 22:17:52 GMT 1
6 poäng till 4:platsen 9 poäng till 8:platsen 12 poäng till 13 platsen
Jag menar ner och inte upp
|
|
|
Post by kaffe on Oct 18, 2013 13:35:18 GMT 1
Dags för lite statistik. Det här är 5e säsongen i rad som HA kör 14 lag och 52 omgångar. Lite kul då att kika på vad som har krävts för att bli topp 3, topp 7 och topp 12 eftersom topp 3 leder till direkt-kval uppåt, topp 7 till förkval uppåt och top 12 till att undvika kval neråt. Hur många poäng har det krävts för att som sista lag hamna i varje kategori.
2012-2013 T3: 98 T7: 77 T12: 56
2011-2012 T3: 99 T7: 81 T12: 58
2010-2011 T3: 97 T7: 84 T12: 50
2009-2010 T3: 102 T7: 84 T12: 58
Inte så jättestora fluktuationer de senaste 4 åren alltså. I genomsnitt har siffrorna avrundat uppåt varit: T3: 99 T7: 82 T12: 56
Ser man då till poängsnitt per match som krävts i snitt så är det: T3: 1,904 T7: 1,577 T12: 1,077
Just nu är KHK en match från att ha spelat en fjärdedel av serien. På 12 matcher har man 28 poäng och därmed ett poängsnitt på 2.333. Om vi lyckas ta lika många poäng på de resterande 40 som vi tagit på de första 12 så är vi T12(enligt genomsnitt). Det borde vi mäkta med.
Om vi snittar 1.35 poäng per match de resterande 40, då är vi i topp 7(enligt genomsnitt). Det torde inte vara omöjligt det heller.
Om vi snittar 3 poäng i resterande hemma-matcher men bara 0.74 på bortaplan, då är vi topp 3.
Om vi fortsätter som vi har gjort... då vinner vi serien!
|
|
|
Post by gloriel64 on Oct 19, 2013 6:13:37 GMT 1
1) Djurgården 2) Rögle 3) Bofors --------------- 4) Timrå 5) SSK 6) Västerås 7) Malmö --------------- 8) Mora 9) Oskarshamn 10) Asplöven 11) KHK 12) Almtuna --------------- 13) Björklöven 14) Troja Jag tror att Timrå är mycket bättre än många tror, de blir årets dark horse,det andas tradition i det laget. Björklöven tror jag är de mest överskattade laget, det känns som att de gör samma misstag som KHK gjorde förra säsongen. Trodde tidigt det skulle vara så för Björklöven, KHK har jag lite fel på
|
|
|
Post by benderman on Oct 31, 2013 21:51:23 GMT 1
Vilken underbar läsning av tabellen, efter uppehållet kommer vi fortfarande att ligga etta med några poängs försprång och nån eller några matcher mindre spelade. Vem fan trodde på detta och hur länge kommer detta att hålla? Innan säsongen hade jag varit nöjd med att slippa negativ kval och Huddinge borta men nu blir jag nästan besviken om vi inte kommer top 7.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 1, 2013 21:09:37 GMT 1
Ska ge ett lästips: Gå in på SSKs forum och läs , det är humor på hög nivå samtidogt som det är sorgligt. Jag tyckte folk här tävlade i att formulera sig mest negativt förra säsongen men det är absolut ingenting mot hur det ser ut där! Tom Qallahan ligger i rejäl lä i jämförelse!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 1, 2013 21:24:29 GMT 1
är där dagligen...faktiskt synd om dom..
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 1, 2013 21:50:10 GMT 1
Ja lite, samtidigt så är de ju i allre högsta grad med fortfarande! De är lite bortskämda där uppe..10p till 2a platsen typ. Men vidhåller att de är de sämsta laget jag sett KHK möta i en match denna säsongen!
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 6, 2013 15:09:47 GMT 1
Ja lite, samtidigt så är de ju i allre högsta grad med fortfarande! De är lite bortskämda där uppe..10p till 2a platsen typ. Men vidhåller att de är de sämsta laget jag sett KHK möta i en match denna säsongen! Det har nog inte med att göra hur många poäng de har, utan hur spelet har sett ut de senaste matcherna. Fortsätter det så här blir det jobbigt för dem.
|
|