|
Post by qALLAHAN on May 29, 2013 17:17:18 GMT 1
jo...rim och reson är ju synd att ta till. Blev faktiskt halvchockad när vi fick rabatt i kvalserien. Ett helt oväntat grepp
|
|
|
Post by hockeyfarsan on May 29, 2013 17:25:08 GMT 1
Men jag håller med. Om man sänkte priset ut mot kortsidorna lite så skulle man nog frigöra fler av de dyrare mitt på långsidorna som kunde attrahera ytterligare säsongskortköpare. ...alternativt få fler att ta steget att skaffa säsongskort (billigare). Jag tror klubben rent av skulle kunna tjäna på det rent intäktsmässigt (det är ändå det som det handlar om. Cash is king...)
|
|
|
Post by time on May 29, 2013 19:04:25 GMT 1
jo...rim och reson är ju synd att ta till. Blev faktiskt halvchockad när vi fick rabatt i kvalserien. Ett helt oväntat grepp Platserna högst upp (rad16) borde gå för halva priset eftersom de är så långt ifrån isen att det är svårt att följa spelet där
|
|
|
Post by Zäta on May 30, 2013 18:46:20 GMT 1
728 sålda
|
|
|
Post by #72 Foppa on Jul 3, 2013 19:55:24 GMT 1
1203 Sålda
|
|
|
Post by gloriel64 on Jul 3, 2013 20:56:14 GMT 1
1923 sålda samma tid förra året.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 3, 2013 21:59:12 GMT 1
Lite konstigt kan jag kanske tycka att det är så få som förlängt. Kanske det handlar om priset? Eller ger man upp så lätt här i staun? Tror det är många som ångrar sej senare i vinter.
Vill flika in att jag inte tror att den dåliga uppdateringen av hemsidan spelar någon som helst roll.
Kommer vi över 1600 tro? Vad har man budgeterat med?
|
|
|
Post by Zäta on Jul 3, 2013 23:05:12 GMT 1
Lite konstigt kan jag kanske tycka att det är så få som förlängt. Kanske det handlar om priset? Eller ger man upp så lätt här i staun? Tror det är många som ångrar sej senare i vinter. Vill flika in att jag inte tror att den dåliga uppdateringen av hemsidan spelar någon som helst roll. Kommer vi över 1600 tro? Vad har man budgeterat med? Tycker inte det är det minsta konstigt. Många blev väldigt besvikna förra säsongen på många sätt. Blir det över 1500 får det nog räknas som succe. Men klubben har nog räknat med mer.....
|
|
|
Post by nissebult on Jul 4, 2013 6:09:42 GMT 1
Lite konstigt kan jag kanske tycka att det är så få som förlängt. Kanske det handlar om priset? Eller ger man upp så lätt här i staun? Tror det är många som ångrar sej senare i vinter. Vill flika in att jag inte tror att den dåliga uppdateringen av hemsidan spelar någon som helst roll. Kommer vi över 1600 tro? Vad har man budgeterat med? Tycker inte det är det minsta konstigt. Många blev väldigt besvikna förra säsongen på många sätt. Blir det över 1500 får det nog räknas som succe. Men klubben har nog räknat med mer..... Så är det nog, "mycket vill ha mer". Tror precis som skrivits tidigare att priset för säs-kort borde vara olika för var man sitter i Arenan. Sedan borde man premiera säs-kort köparna som köper återkommande med något, fri parkering, fria träningsmatcher eller eventuella kvalmatcher, kunde kanske vara olika, beroende vilket pris och plats man valt att köpa? Skillnaden mellan säs--kort och lösbiljetterna borde vara större, hör flera idag som resonerar att jag går på de matcher som har bra motståndarlag och beroende på hur det går för laget, det är ju ändå ingen prisskillnad. Mycket kring KHK har ju ändå varit att det är en fullsatt Arena med en fantastisk inramning. Inget är för evigt och här tror jag vi håller på att se en förändring på sikt, vill KHK även i fortsättningen vara det publiklag som man blivit känt för så gäller det att vårda ömt det man sedan tidigare byggt upp. Tyvärr känns inte den senaste utvecklingen så, men jag hoppas jag har fel. För övrigt så känns årets trupp mer intressant och med JK och SB med från början så känns det som att vi kommer att få uppleva mer hockey för varje krona denna säsong :-)
|
|
|
Post by gloriel64 on Jul 4, 2013 7:44:03 GMT 1
Skall man sälja en vara så måste man verkligen ut och SÄLJA den, göra reklam för den, visa upp den i alla sammanhang ( inte bara på en hemsida), visa upp fördelar och visa vad man får för pengarna och självklart ha rätt pris i förhållande till vad man får, är det inte så med alla varor?
Jag tror
1) man har misslyckats med den biten totalt. 2) det är jävligt dyrt. 3) en riktig skitsäsong bakom oss, vår första. 4) värvarcirkusen, man lovar guld och gröna skogar men det man lovar blir inte riktigt så. 5) Och som bävern säger, det har varit så jäkla tyst, många tror att en vara säljer sig själv men så är det inte, inte för de här pengarna. 6) Truppen ( varan ) kanske inte är intressant nog för folk, något måste det ju bero på.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 4, 2013 8:27:43 GMT 1
att inte träningsmatcherna ingår denna gång heller, tycker jag är mest bedrövligt..bortsett från hutlöst pris
|
|
|
Post by beaverblogg16 on Jul 4, 2013 9:09:56 GMT 1
Haha vet du vad det skönaste är Callahan att du är där varje match. Jag tror alla lagt ner att du skall ha en positiv inställning för det blir liksom fel då men du är en annorlunda profil och din passion för KHK ger dig rätt att klaga sedan hur du orkar är en annan sak......
|
|
|
Post by gloriel64 on Jul 4, 2013 9:13:03 GMT 1
Haha vet du vad det skönaste är Callahan att du är där varje match. Jag tror alla lagt ner att du skall ha en positiv inställning för det blir liksom fel då men du är en annorlunda profil och din passion för KHK ger dig rätt att klaga sedan hur du orkar är en annan sak...... Skulle tro att han är den störste KHK-fan som finns, i samma nivå som Kung Sune.
|
|
|
Post by jompa on Jul 4, 2013 9:21:52 GMT 1
För dåligt med öppet tider tror jag är en orsak. Finns ju heltidsanställda i klubben som kan sitta och sälja, varför inte spelarna.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 4, 2013 10:46:56 GMT 1
Skall man sälja en vara så måste man verkligen ut och SÄLJA den, göra reklam för den, visa upp den i alla sammanhang ( inte bara på en hemsida), visa upp fördelar och visa vad man får för pengarna och självklart ha rätt pris i förhållande till vad man får, är det inte så med alla varor? Jag tror 1) man har misslyckats med den biten totalt. 2) det är jävligt dyrt. 3) en riktig skitsäsong bakom oss, vår första. 4) värvarcirkusen, man lovar guld och gröna skogar men det man lovar blir inte riktigt så. 5) Och som bävern säger, det har varit så jäkla tyst, många tror att en vara säljer sig själv men så är det inte, inte för de här pengarna. 6) Truppen ( varan ) kanske inte är intressant nog för folk, något måste det ju bero på. Hur ska reklamen se ut? Vad vet breddpubliken om vad som lovat och inte och vad som infriats? Truppen blir intressant för folk först när den levererar och den chansen har ännu inte dykt upp. Priset kan diskuteras, hade varit bra om de kunnat gå ut med vad exakt de pengarna går till men det lär inte hända. Att toksatsa, dvs göra truppen mer intressantfrån början tror jag är ett dåligt alternativ inte minst ekonomiskt. Jag tror att vi nu ser resultatet av de kassa sportsliga fjolåret och inte så mycket hokus pokus vid sidan om.
|
|