|
Post by Sardaukar on Nov 7, 2016 9:31:47 GMT 1
frågar igen vad våra backar gör på hemmaplan...så usla som Tre Kronors varit. Vi har ju faktiskt Sveriges klart bästa försvar... För att Tre Kronor ska få nytta av vårt försvar måste man anamma samma spelidé och det kommer inte hända. Inte enbart backarna förtjänst att vårt försvar är starkt utan framförallt våra forwards som jobbar så in i helvete i defensiven Precis, vi måste ha in Hånberg & Co. i båset också i så fall.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 7, 2016 12:00:56 GMT 1
Menar ni att Arell och Kolan hade gjort det lika dåligt? Eller Gunnarsson. Igår var det nya bottennoteringar vad gäller att inte rensa framför egen kasse... Tror aldrig jag sett så dåliga backar i Tre Kronor. Renberg var ju gråtfärdig... =D
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 7, 2016 14:16:47 GMT 1
Menar ni att Arell och Kolan hade gjort det lika dåligt? Eller Gunnarsson. Igår var det nya bottennoteringar vad gäller att inte rensa framför egen kasse... Tror aldrig jag sett så dåliga backar i Tre Kronor. Renberg var ju gråtfärdig... =D Om de gjort det lika dåligt går ju inte att svara på men jag är ganska säker på att de inte gjort de lika bra som de gjort här. Ställer mej frågande varför inte fler lag vi mött spelat på samma sätt som HV och Frölunda (delvis) gjorde med att lägga puckar djupt bakom våra backar då de ju inte är några fartvidunder..jag tror de hade blivit sårbara i internationella matcher. Vi får väl se om de tar ut dem under säsongen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 7, 2016 15:31:45 GMT 1
nej, men varför skulle de varit lika dåliga? Vi är ju kända för att hålla rent framför mål! Och det är ju inte så att Tre Kronor spelar offensiv hockey. De spelar väl mer som vi, än SHL-lagen gör!? Renberg m fl tjatade om den låga farten. Komiskt att se Finland spela KHK-hockey...INTE roligt att vara motståndare. Verkligen en känsla av tråkig hockey att titta på
|
|
|
Post by Zäta on Dec 5, 2016 13:58:42 GMT 1
Berget uttagen igen till Tre Kronor!!
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 5, 2016 15:06:04 GMT 1
Berget uttagen igen till Tre Kronor!! Ganska väntat ändå när vi har väldigt många spelare som tackar nej. Förr var det nåt fint att dra på sej landslagströjan medan de är mest slit o släng nuförtiden. Givetvis är det kul med berget i Landslaget men han är där mer eller mindre pga återbud.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 23, 2017 15:44:37 GMT 1
Mr Madhawk skriver:
Alexander Bergströms säsong har varit grym. Han har varit en bärande spelare i (just nu) slutspelslaget Karlskrona, och han har varit med i Rikard Grönborgs landslag vid samtliga tre turneringar under säsongen. Det har smittat av sig hos större klubbar, med större plånböcker, och nu blir det spel i utlandet för Bergström.
Enligt säkra uppgifter, från flera av varandra oberoende källor är KHK-ledningen underrättade, och räknar bort Bergström den kommande säsongen. Detta trots att han har kontrakt. Det finns en out i kontraktet som möjliggör spel i både KHL och Schweiz. En out som Bergström själv tidigare berättat om. – Han har avtal med Karlskrona nästa säsong. Det är där landet ligger just nu, säger ”Bergets” agent Johan Finnström.
Men han har out. Och den avser ni att nyttja, enligt flera uppgifter. – Det stämmer att han har en out i avtalet. Vi får se vad som händer, men ingenting är klart med någon klubb. Han har fullt fokus på Karlskrona, säger Finnström.
Det främsta spåret är Schweiz. Men det kan också bli KHL. Agentfirman, 4sports, som alltså representerar Bergström, har sitt huvudkontor i Schweiz och har mycket goda kontakter med alla GM:s i NLA. En uppgiftslämnare har sagt att ”Berget” redan är klar för spel i Schweiz, men det har inte gått att få verifierat från andra insatta personer, och enligt agent Finnström är det alltså fortfarande öppet.
Det enda som är klart är att KHK är underrättade om att inte räkna med sin stjärnforward till nästa säsong, trots kontraktet.
Karlskronas sportchef, Micke Sundlöv, har kontaktats, utan framgång. Klubbdirektör Rolf Lindberg, säger dock kortfattat: – Jag vet ingenting om detta. Vi har avtal med Bergström och han ingår i våra planer för nästa säsong. Det måste vi utgå ifrån, eftersom han har kontrakt
|
|
|
Post by Sverker on Feb 23, 2017 15:49:28 GMT 1
Väntat. Tror däremot att han får det tufft att lyckas både i Schweiz alt KHL. Men han kommer att tjäna mycket pengar!
|
|
|
Post by noll1 on Feb 23, 2017 16:01:22 GMT 1
Tråkigt men är inte heller förvånad, klart han tar den chansen. Samma som med Arell, all lycka till Bergström och tack för denna tiden!
Min känsla (bara en känsla) säger mig att det gått lite för fort framåt för Bergström sista tiden och när han kommer till ett lag där han inte längre är stjärna så blir det lite ett steg bakåt för honom.
|
|
|
Post by matse on Feb 23, 2017 18:57:57 GMT 1
Klart att han ska ta chansen. Är ju ingen ungdom med hockeyögon sett, så det är nu eller aldrig. Känns ju inte så bra att gå in i en så viktig fas av serien, med spelare som redan är klara för andra lag. Hoppas de ger järnet och hatar att förlora ändå. För det är ofta viljan och motivationen som fördelar poängen.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 17, 2017 14:11:42 GMT 1
Sibir Novosibirsk nästa adress för Bergström.
|
|
|
Post by noll1 on Mar 17, 2017 14:13:38 GMT 1
Bara att önska honom lycka till, tråkigt men ingen är oersättlig.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 17, 2018 12:58:10 GMT 1
Stort GRATTIS till OS platsen!👍
|
|