|
Post by Back to Front on May 23, 2013 19:26:31 GMT 1
Han blev ju lynchad i skogen under kvalserien... Eller var det tomt på kontot och prestation därefter??
|
|
|
Post by Zäta on May 23, 2013 19:29:21 GMT 1
Taif va sämst när det gällde som mest. Knappast något man bara kan lasta honom för.
|
|
|
Post by 31an on May 23, 2013 19:43:27 GMT 1
Välkommen Smothie Kanonvärvning om SB har rätt om professionaliteten. Visade prov på annat i Taif men poäng kan han göra, och funkar allt runt omkring ska det blir bra. Och inget talar väl eg. för nåt annat, eller?
|
|
|
Post by dragkrok on May 23, 2013 20:32:09 GMT 1
Welcome mr. Smotherman!
Grym värvning av Bengtzen!
Hur kan ni fästa så stor vikt vid vad några bittra, ina***de skogstroll säger?......Hela TAIF vek ner sig totalt i KS, kanske för att gödselstanken blev för stark, kanske för att lönerna inte kom som utlovat, men den som får bära hundhuvudet är Smothie ensam.... TROTS att han, enligt trollen, inte brydde sig ett skit lyckades han peta in 8 poäng(+3) på 10 matcher i KS.
Snittar han 0,8 poäng/match i KHK och spelar +0,3 i snitt/ match så slutar han på ca42 poäng & +16....då får han gärna glida omkring på en skridsko och vara oproffsig hela säsongen. Å andra sidan......... tänk er vad han kan göra om han trivs, får frisk luft och lön som planerat i KHK
återigen.....KANONVÄRVNING!!!
|
|
|
Post by Rocket on May 23, 2013 22:10:27 GMT 1
Welcome mr. Smotherman! Grym värvning av Bengtzen! Hur kan ni fästa så stor vikt vid vad några bittra, ina***de skogstroll säger?......Hela TAIF vek ner sig totalt i KS, kanske för att gödselstanken blev för stark, kanske för att lönerna inte kom som utlovat, men den som får bära hundhuvudet är Smothie ensam.... TROTS att han, enligt trollen, inte brydde sig ett skit lyckades han peta in 8 poäng(+3) på 10 matcher i KS. Snittar han 0,8 poäng/match i KHK och spelar +0,3 i snitt/ match så slutar han på ca42 poäng & +16....då får han gärna glida omkring på en skridsko och vara oproffsig hela säsongen. Å andra sidan......... tänk er vad han kan göra om han trivs, får frisk luft och lön som planerat i KHK återigen.....KANONVÄRVNING!!! Word på det till 100 %
|
|
|
Post by nilsolapersson on May 23, 2013 23:00:31 GMT 1
Här kommer en bitter TAIFare! Nejdå, jag är inte bitter. Mest förbannad över att spelare som KAN skiter i det. Jordan är en sådan spelare, hamnar ni i en mindre bra situation så är han den förste att helt sonika skita i allting. Det skall även tilläggas att han var rent ut sagt BEDRÖVLIG i kvalserien. Åkte omkring på en skridsko hela serien, fyllde år varje match. Jobbade inte hem över huvud taget. Dessutom gjorde han 3-4 av dem poängen (3 mål) i samma match när vi redan ledde med 4-2 hemma mot ... vilka de nu va. Så att han var bra i KS är ren och skär bullshit oavsett hur ni väljer att vända och vrida på siffrorna. För i en KS handlar det inte om siffror. Där handlar det om KRIG varje match och att verkligen ge allt.
Sen att han var en riktig moraldödare tillsammans med Kim Karlsson gjorde inte saken bättre. Nej, de två spelarna som skulle vara bärande, som hade varit bra större delen av säsongen pissade på allt och alla runt omkring TAIF. Det spelar ingen roll om det är strul med ekonomiska bitar (vilket jag har svårt att tro att det skulle varit) man skiter inte i dem som brinner för föreningen, sina lagkamrater och allra helst inte publiken som är där match efter match och hyllat spelaren i fråga.
Dessutom, Jordan beskrivs som en fysisk spelare. Jag tror inte han satte mer än 5 tacklingar på hela säsongen. Glider undan varje gång han har bra läge att proppa någon. Hade säkert 20-30 KANONLÄGEN att göra en open-ice-tackling, men vek istället undan.
Det var mycket negativt. Han är en jäkel på att göra mål dock och är säkert en stor tillgång i medgång. Men det gäller att ni inte hamnar i KS, för har han producerat bra under grundserien så ser han redan då över sina alternativ för att hitta en ny klubb till nästa säsong och kanske dra in ytterligare lite slantar.
Varför tror ni lag som Västerås, Mora och faktiskt Djurgården (!! de visste ni inte) drog sig ur långt gångna förhandlingar? Svaret är: Karaktären i motgång och dåliga referenser från allt och alla runtomkring TAIF.
Värvningen av Smotherman är en ordentlig chansning. Jag tror dock att han kan komma väl till pass i er förening. Men jag hoppas verkligen att laget som Smotherman representerar hamnar i en KS med TAIF i, för då ökar verkligen chanserna för avancemang för mitt lag.
Dessutom, att Björklöven värvar Kim Karlsson är nästan än mer obegripligt om jag ska va helt ärlig. Men det tar vi en annan gång.
Glad Påsk!
MVH NilsOlaPersson
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 23, 2013 23:42:17 GMT 1
Vilken tur att vi ej kommer att hamna i KS nästa säsong då, iallafall inte KS till HA.
|
|
|
Post by khkkrille on May 24, 2013 5:39:32 GMT 1
Tar man inte referenser innan man kommer långt i en förhandling? Ja typ så borde väl det vara det första man gör?! I Moras och Djurgårdens fall lär det istället handla om ekonomi och Västerås, Ja de hittade ju spelare de hellre satsade på, som de ansåg vara bättre. Fick jag välja mellan McArdle och Smoothie så skulle jag ta den förstnämnda garanterat! Tröttsamt bullshit de där om referenser!
|
|
|
Post by nilsolapersson on May 24, 2013 17:44:21 GMT 1
kontakterna från mora, västerås och djurgårdens håll vart tagna långt innan kvalserien va påbörjad. Man bröt förhandlingarna en vecka efter att TAIF åkt ur då de samlat på sig intryck och referenser efteråt från TAIFhåll.
|
|
|
Post by benderman on May 24, 2013 18:05:57 GMT 1
Jag tror på Jordan, han var en av dom bättre spelare som jag har sett förra säsongen i TAK........och konkurrensen var ju stenhård. Visst vek han sig i KS med det gjorde ju hela Taif, och har man inte hjärta och är allmänt missnöjd då går det ju som det går.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 24, 2013 18:35:37 GMT 1
Här kommer en bitter TAIFare! Nejdå, jag är inte bitter. Mest förbannad över att spelare som KAN skiter i det. Jordan är en sådan spelare, hamnar ni i en mindre bra situation så är han den förste att helt sonika skita i allting. Det skall även tilläggas att han var rent ut sagt BEDRÖVLIG i kvalserien. Åkte omkring på en skridsko hela serien, fyllde år varje match. Jobbade inte hem över huvud taget. Dessutom gjorde han 3-4 av dem poängen (3 mål) i samma match när vi redan ledde med 4-2 hemma mot ... vilka de nu va. Så att han var bra i KS är ren och skär bullshit oavsett hur ni väljer att vända och vrida på siffrorna. För i en KS handlar det inte om siffror. Där handlar det om KRIG varje match och att verkligen ge allt. Sen att han var en riktig moraldödare tillsammans med Kim Karlsson gjorde inte saken bättre. Nej, de två spelarna som skulle vara bärande, som hade varit bra större delen av säsongen pissade på allt och alla runt omkring TAIF. Det spelar ingen roll om det är strul med ekonomiska bitar (vilket jag har svårt att tro att det skulle varit) man skiter inte i dem som brinner för föreningen, sina lagkamrater och allra helst inte publiken som är där match efter match och hyllat spelaren i fråga. Dessutom, Jordan beskrivs som en fysisk spelare. Jag tror inte han satte mer än 5 tacklingar på hela säsongen. Glider undan varje gång han har bra läge att proppa någon. Hade säkert 20-30 KANONLÄGEN att göra en open-ice-tackling, men vek istället undan. Det var mycket negativt. Han är en jäkel på att göra mål dock och är säkert en stor tillgång i medgång. Men det gäller att ni inte hamnar i KS, för har han producerat bra under grundserien så ser han redan då över sina alternativ för att hitta en ny klubb till nästa säsong och kanske dra in ytterligare lite slantar. Varför tror ni lag som Västerås, Mora och faktiskt Djurgården (!! de visste ni inte) drog sig ur långt gångna förhandlingar? Svaret är: Karaktären i motgång och dåliga referenser från allt och alla runtomkring TAIF. Värvningen av Smotherman är en ordentlig chansning. Jag tror dock att han kan komma väl till pass i er förening. Men jag hoppas verkligen att laget som Smotherman representerar hamnar i en KS med TAIF i, för då ökar verkligen chanserna för avancemang för mitt lag. Dessutom, att Björklöven värvar Kim Karlsson är nästan än mer obegripligt om jag ska va helt ärlig. Men det tar vi en annan gång. Glad Påsk! MVH NilsOlaPersson Jo, men vem fan hade inte blivit deprimerad av att bo i Tingsryd i en säsong? Jordan tappade väl livslusten och presterade där efter. Var ju faktiskt fler spelare som blev deprimerade, ni hade väl även en NHL-spelare som flydde byhålan efter en vecka.
|
|
|
Post by Zäta on May 24, 2013 18:46:23 GMT 1
Här kommer en bitter TAIFare! Nejdå, jag är inte bitter. Mest förbannad över att spelare som KAN skiter i det. Jordan är en sådan spelare, hamnar ni i en mindre bra situation så är han den förste att helt sonika skita i allting. Det skall även tilläggas att han var rent ut sagt BEDRÖVLIG i kvalserien. Åkte omkring på en skridsko hela serien, fyllde år varje match. Jobbade inte hem över huvud taget. Dessutom gjorde han 3-4 av dem poängen (3 mål) i samma match när vi redan ledde med 4-2 hemma mot ... vilka de nu va. Så att han var bra i KS är ren och skär bullshit oavsett hur ni väljer att vända och vrida på siffrorna. För i en KS handlar det inte om siffror. Där handlar det om KRIG varje match och att verkligen ge allt. Sen att han var en riktig moraldödare tillsammans med Kim Karlsson gjorde inte saken bättre. Nej, de två spelarna som skulle vara bärande, som hade varit bra större delen av säsongen pissade på allt och alla runt omkring TAIF. Det spelar ingen roll om det är strul med ekonomiska bitar (vilket jag har svårt att tro att det skulle varit) man skiter inte i dem som brinner för föreningen, sina lagkamrater och allra helst inte publiken som är där match efter match och hyllat spelaren i fråga. Dessutom, Jordan beskrivs som en fysisk spelare. Jag tror inte han satte mer än 5 tacklingar på hela säsongen. Glider undan varje gång han har bra läge att proppa någon. Hade säkert 20-30 KANONLÄGEN att göra en open-ice-tackling, men vek istället undan. Det var mycket negativt. Han är en jäkel på att göra mål dock och är säkert en stor tillgång i medgång. Men det gäller att ni inte hamnar i KS, för har han producerat bra under grundserien så ser han redan då över sina alternativ för att hitta en ny klubb till nästa säsong och kanske dra in ytterligare lite slantar. Varför tror ni lag som Västerås, Mora och faktiskt Djurgården (!! de visste ni inte) drog sig ur långt gångna förhandlingar? Svaret är: Karaktären i motgång och dåliga referenser från allt och alla runtomkring TAIF. Värvningen av Smotherman är en ordentlig chansning. Jag tror dock att han kan komma väl till pass i er förening. Men jag hoppas verkligen att laget som Smotherman representerar hamnar i en KS med TAIF i, för då ökar verkligen chanserna för avancemang för mitt lag. Dessutom, att Björklöven värvar Kim Karlsson är nästan än mer obegripligt om jag ska va helt ärlig. Men det tar vi en annan gång. Glad Påsk! MVH NilsOlaPersson Taif va sämst när det gällde. Knappast endast Jordans fel.
|
|
|
Post by dasilva on May 24, 2013 20:05:24 GMT 1
Men flickor, han hängde 24 puckar !! I ett bottenlag !!! Hur många mål gjorde våra? Svar: Pölle mest med 10. Tre av målen mot oss, fast bäst cred ska han förstås ha för missade straffar. Han missade en mot oss och så Taifs 2:a (inte den avgörande) mot rosa ponnyn. Tack för det DJ Smoth!
|
|
|
Post by eddietheeagle on Nov 30, 2013 22:07:40 GMT 1
Klart man drar när man har ambitionen att nå högre med sin karriär. Eller skulle han av någon outgrundlig anledning älska TAIF så enormt att han skulle stannat och lirat division-1 hockey? Trampa vatten i 1:an är väl inget alternativ för en spelare som, om han fortsätter utvecklas, mycket väl kan få chansen i elitserien också nån gång. En absolut favorit i KHK. Här glider han aldrig runt på en skridsko utan kör stenhårt för det mesta. Och spela tufft kan han också när det behövs.
Skulle han få erbjudande från högre nivå så har jag all förståelse för att han vill gå vidare och pröva där och skulle inte prata om honom i termer som någon slags förrädare för att han lämnar klubben. Så fungerar det på den här nivån.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 1, 2013 13:46:42 GMT 1
Måste säga att jag är imponerad av JS. Man visste ju att han va en duktig målskytt. Men jag tycker han gör ett grymt jobb över hela banan.
|
|