88an
Nybörjare
|
Post by 88an on Oct 2, 2013 21:56:44 GMT 1
Absolut menar mest att man ska ge honom lite mer tålamod och om han får upp kapaciteten och självförtroendet inom tiotalet matcher till att bli en producerande forward i första eller andra kedjan tycker jag han ska va kvar, annars såklart får ju kontraktet brytas. Trivs kanske inte här. Eller har han bara en väldigt djup svacka just nu, man producerar ju trots allt inte runt 30 poäng i DEL två år på rad på ren flyt där t.ex. Jensen gjorde en tredjedel av den poängskörden.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 2, 2013 22:04:38 GMT 1
Nä denna säsongen, iaf som det sett ut hittills, så har vi faktiskt råd att vänta ut spelare. Men brukar det inte vara aså att tränarna spelar en spelare han vill ha igång mer ofta? Janne slängde ner Sergio i fjärdelinan med mindre istid som följd. På tal om nåt annat skulle jag gärna se Andersson och Jahnols byta plats, tycker Andersson passade utmärkt med Jensen och Wiklund men kommer inte riktigt upp i nivå i förstalinen
|
|
88an
Nybörjare
|
Post by 88an on Oct 2, 2013 23:48:16 GMT 1
Jo det har du ju faktiskt rätt i, han hänger nog rätt löst för tillfället, i vilket fall som helst måste han börja uträtta betydligt mer snart annars kommer han nog bli bli av med kontraktet. Det sista håller jag definitivt med om, Jahnols i första hade varit väldigt spännande att se. Känns som det skulle kunna bli en väldigt vass första kedja!
|
|
|
Post by onetimer on Oct 8, 2013 14:54:42 GMT 1
Nu har han gjort två ass på lika många matcher. Dock känns det som att man vill se mer av honom än vad man gjort nu i matcherna. Jag tror att vi måste ha lite tålamod, men självklart inte allt för långt. 10 omgångar till?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 8, 2013 15:55:53 GMT 1
Tycker faktiskt han kommit mer till sin rätt i fjärdelinan, verkar vara den sortens hockey med mycket kamp och stök som han är bäst lämpad för. Fast står ändå fast vid att Larsson faktiskt gör det lika bra. Undrar hur Janne tänker kommande matcherna? Lite svårt att bänka Larsson efter två mål. Hur är syatusen på Jimmy?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 8, 2013 17:17:28 GMT 1
Tycker faktiskt han kommit mer till sin rätt i fjärdelinan, verkar vara den sortens hockey med mycket kamp och stök som han är bäst lämpad för. Fast står ändå fast vid att Larsson faktiskt gör det lika bra. Undrar hur Janne tänker kommande matcherna? Lite svårt att bänka Larsson efter två mål. Hur är syatusen på Jimmy? Som matchen var sist, är det bara att sätta nr 77 som 13:de fw. Har ändå svårt att köpa Sergio i en fjärde kedja, borde finnas billigare och lika bra spelare i Sverige. För man värvar väl inte en transatlant för spel i fjärde kedjan, eller?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 8, 2013 19:17:30 GMT 1
Nä precis, Sverker , lite det jag är inne på när jag säger att Larsson gör ett lika bra jobb. Är helt med dig i resonemanget. Tror jag vågar lova att Somma är en av de bäst betalda så det rimmar illa med vad han presterar. Kan inte Bengtzéns historia när de gäller att skicka spelare? Vet inte hur långt tålamod man bör ha, personligen börjar det ta slut men så länge vi vinner är det väl ok. Hade dock hellre sett att de pengarna gått till en förstecenter.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 8, 2013 19:42:09 GMT 1
tyvärr ser jag Jimmie som given som 13:e. Senast jag såg honom, kändes det som han var fastfrusen i isen. Sedan om det bara beror på de andra yrvädren, vet jag inte...
|
|
|
Post by time on Oct 9, 2013 7:37:58 GMT 1
Tycker faktiskt han kommit mer till sin rätt i fjärdelinan, verkar vara den sortens hockey med mycket kamp och stök som han är bäst lämpad för. Fast står ändå fast vid att Larsson faktiskt gör det lika bra. Undrar hur Janne tänker kommande matcherna? Lite svårt att bänka Larsson efter två mål. Hur är syatusen på Jimmy? Som matchen var sist, är det bara att sätta nr 77 som 13:de fw. Har ändå svårt att köpa Sergio i en fjärde kedja, borde finnas billigare och lika bra spelare i Sverige. För man värvar väl inte en transatlant för spel i fjärde kedjan, eller? Håller i princip med. MEN i dagens KHK skiljer det inte så mycket mellan första och fjärdelinen.
|
|
|
Post by time on Oct 9, 2013 7:38:35 GMT 1
.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 9, 2013 8:34:35 GMT 1
Tycker det skiljer massor i sättet de spelar
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 9, 2013 8:34:45 GMT 1
Tycker det skiljer massor i sättet de spelar
|
|
|
Post by Sverker on Oct 9, 2013 10:04:18 GMT 1
Man kan ju inte skicka honom om man skrivit kontrakt för hela säsongen. Skulle ju bli alldeles för dyrt. Personligen tycker jag man ska ha tryout kontrakt på säg 3-4 månader på transatlanter man tar hit.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 9, 2013 10:37:10 GMT 1
Är nog inte så lätt att få hit några transatlanter om det inte finns någon trygghet..allra helst inte när de kommer från en bättre liga eller iaf en liga med högre status.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 9, 2013 10:39:44 GMT 1
Det märkligaste är att han ju har alla förutsättningar med bra medspelare! Är själv inte mer impad av Cepis, men han är väl billigare..
|
|