|
Post by time on Jun 1, 2014 7:18:20 GMT 1
räcker väl att använda hjärnan och ren logik! Finns det NÅGON, mer än han som ber mig hålla truten, som kan påstå att årets trupp ser ut att bli lika dyr som förra årets? Vilka spelare ska då in? Det är ju nästan fullt. Den än mer tydliga lögnen, är att SB för länge sedan sa att BARA spets skulle in...varpå ett par oprövade div 1-spelare värvas. Fortfarande har inte en enda allsvensk toppspelare värvats. Efter varje värvning sägs samma sak Den kommer att vara billigare till att börja med. SB vill ha pengar kvar för behov längre fram. Vilka oprövade div1-spelare syftar du på?
|
|
|
Post by time on Jun 1, 2014 10:28:12 GMT 1
Han var ju grym i egen zon. Alltid i skottlinjen och offrade sig hänsynslöst för laget. Oj, här var nån som behöver byta optiker Ironiglas
|
|
|
Post by time on Jun 9, 2014 16:01:04 GMT 1
Updated
Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards
OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på
MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen
Back1: Back2: Tom Linder Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Back9: Nils Lagerlöf
Center1: Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder
Wing1: ? Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg
|
|
|
Post by chriande on Jun 9, 2014 20:35:53 GMT 1
Med en SHL-förstärkning till KHK, så måste det komma en krönika från C.N på BLT-sporten, nu går komunens sponsorsatsning oavkortat till dyra spelarköp, för nu har det snart gått 14 dagar sedan den förra, så det är nog dags för en ny sågning av KHK.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 9, 2014 20:49:29 GMT 1
Connie, var är du?
|
|
|
Post by Zäta on Jun 9, 2014 21:58:54 GMT 1
En producerande back hade smakat fågel.
|
|
|
Post by Teddybear on Jun 9, 2014 22:13:48 GMT 1
Det var en viktig pusselbit, tycker det börjar se ganska intressant ut!
|
|
|
Post by aloviak on Jun 10, 2014 9:15:33 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Jul 15, 2014 22:03:21 GMT 1
Har återigen kikat igen truppen truppen.
Målvakterna kan väl knappast ingen klaga på?. Forwardssidan ser ganska tunn ut tycker jag, men samtidigt tror jag faktiskt att det kan bli bra.
Men backsidan? All respekt till dom som ska kriga där nästa säsong.I mina ögon har vi två bra backar i dagsläget. Resten är väl mer eller mindre utfyllnad?
|
|
|
Post by time on Jul 16, 2014 8:06:27 GMT 1
Har återigen kikat igen truppen truppen. Målvakterna kan väl knappast ingen klaga på?. Forwardssidan ser ganska tunn ut tycker jag, men samtidigt tror jag faktiskt att det kan bli bra. Men backsidan? All respekt till dom som ska kriga där nästa säsong.I mina ögon har vi två bra backar i dagsläget. Resten är väl mer eller mindre utfyllnad? Vilka 2?
|
|
|
Post by time on Jul 16, 2014 8:13:33 GMT 1
Men är det någon av nyförvärven du tycker det är bra värvningar? Du får vänta och se mitt tips hur HA slutar. Första säsongen tippade jag oss näst sist (utifrån den trupp vi hade), nu överraskade Asplöven (iaf på mej) så vi kom sist. Förra säsongen tippade jag KHK 7:a (utifrån den trupp vi hade), det blev bättre än så. När truppen är satt, ska jag tippa och utifrån det får du avgöra vad jag tyckte om nyförvärven och laget. Nöjd? Vill inte utmålas som en negativ KHKare, vill bli betraktad som en realistisk KHKare. Spänningen stiger
|
|
|
Post by Zäta on Jul 16, 2014 17:21:23 GMT 1
Har återigen kikat igen truppen truppen. Målvakterna kan väl knappast ingen klaga på?. Forwardssidan ser ganska tunn ut tycker jag, men samtidigt tror jag faktiskt att det kan bli bra. Men backsidan? All respekt till dom som ska kriga där nästa säsong.I mina ögon har vi två bra backar i dagsläget. Resten är väl mer eller mindre utfyllnad? Vilka 2? #5 och #6 Och Linder naturligtvis.
|
|
|
Post by vsn on Jul 17, 2014 1:59:20 GMT 1
Äsch Zäta, det ska nog gå bra med backarna ska du se. Matushkin - Linder Kurki - Ekelund Moyer - Nilsson 7e: Pudas 8e: Mingotti/Lagerlöf
Får vi låna Rosén så borde vi spela Rosén - Linder, Matushkin - Ekelund, Kurki - Nilsson om du frågar mig.
Nu vet jag att Moyer troligtvis kommer hamna i första BP, men hade gladeligen gett den platsen till någon yngre spelare, dessutom tycker jag inte att jag någonsin sett Moyer utmärka sig särskilt positivt.
(Jag fattar fortfarande inte varför man plockade in Moyer, vafan ska vi med honom till? Hoppas han var billig.)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 17, 2014 8:19:40 GMT 1
Läste nånstans att han kostade IKO plenty...men allt är ju relativt. EN allsvensk säsong, utan att utmärka sig, SKA ju inte innebära något högt pris
|
|
|
Post by time on Jul 17, 2014 8:30:03 GMT 1
Updated
Har försökt göra en översikt över truppen givet att spelarbudgeten blir oförändrad. Fördelningen CF o Wings flexibel. Men jag tycker truppen bör vara 2 MV 8 Backar och 14 Forwards
OBS! Ska ej ses som en exakt ranking av spelare utan som en ungefärlig översikt över vad som behöver fyllas på
MV1: Patrick Galbraith MV2: Timo Leinonen
Back1: Ross Moyer Back2: Tom Linder Back3: Mikael Kurki Back4: Maksim Matushkin Back5: Kalle Ekelund Back6: Jonathan Pudas Back7: Henrik Nilsson Back8: Filip Mingotti Back9: Nils Lagerlöf
Center1: Jason Walters Center2: Niklas Lihagen Center3: Joel Kellman Center4: Kristoffer Söder
Wing1: ? Wing2: Erik Thorell Wing3: Jimmy Andersson Wing4: Alexander Bergström Wing5: Emil Larsson Wing6: Victor Löfstedt Wing7: Mattias Granlund Wing8: Filip Cruseman Wing9: Alexander Wiklund Wing10: Jimmie Svensson Wing11: Viktor Lundberg
|
|