|
Post by khkkrille on Mar 3, 2014 10:13:06 GMT 1
Så ni anser fortfarande att det är den sittande styrelsens fel??? På vilket vis? Kom de till dukat bord tycker du? Ingen som helst tanke på att den ekonomiska spiralen redan pekade spikrakt neråt? I övrigt håller jag med Time (!) i det han skriver..att straffar man klubben straffar man sej själv Klart att den nya styrelsen inte är oskyldig efter flera månader vid rodret. Det är ju NU allt gått ovanligt åt skogen dessutom. Är de inte skyldiga från början, så är de ändå otroligt slarviga, om de inte haft bättre koll på ekonomin och handlat tidigare. Fortfarande otroligt tyst om de gör några framsteg f ö Tycker som hockeyfarsan att det inte går över en natt att ändra en negativ spiral. Precis som han nämner så visade de habdlingskraft vid ett tidigt stadie! Vad skulle man göra enligt dej? Kicka halva truppen och ersätta med våra J20 spelare?? Nu är den största rötan borta och låt oss hoppas att klubben nu läker ihop och framförallt tycker jag vi ska stötta den under läkningsprocessen! Tycker med att det är konstigt att det är så tyst fast samtidigt kanske de inte finns något att berätta? Tror fortfarande inte att det ljusnat
|
|
|
Post by ksoze on Mar 3, 2014 19:47:43 GMT 1
1617 kvalseriekort sålda, är det som förväntat eller? Låter som ett par hundra "säsongare" struntar i det.. mig inkluderad. Väldigt enkelt.. har lagt 4.900 kr plus kringkostnader på matcher.. Skulle jag lägga 700 kr på kvalserie och ev 1200 kr för ett playoff (om vi tar oss dit) så blir det inget säsongskort nästa säsong, då prioriterar jag ett nytt säsongskort.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 3, 2014 20:48:41 GMT 1
Jag är faktiskt förvånad att det inte såldes fler kort. Klubben hade väl gjort en del ansträngningar gentemot företagare just med kvalkorten....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 3, 2014 21:17:27 GMT 1
1617 kvalseriekort sålda, är det som förväntat eller? Låter som ett par hundra "säsongare" struntar i det.. mig inkluderad. Väldigt enkelt.. har lagt 4.900 kr plus kringkostnader på matcher.. Skulle jag lägga 700 kr på kvalserie och ev 1200 kr för ett playoff (om vi tar oss dit) så blir det inget säsongskort nästa säsong, då prioriterar jag ett nytt säsongskort. Jaha..."transportsträckan" är mer kul än play off?? Vore mer logiskt att köpa lösbiljetter under seriespelet och skita i det minst upphetsande där! Mkt märkligt resonemang...men egentligen bara som jag själv sagt. Kvalet är inte tillräckligt seriöst helt enkelt...denna gång
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 3, 2014 21:19:26 GMT 1
Jag är faktiskt förvånad att det inte såldes fler kort. Klubben hade väl gjort en del ansträngningar gentemot företagare just med kvalkorten.... Skulle givetvis varit billigare. Kan någon förklara VARFÖR dessa biljetter t o m ska vara dyrare än innan? Det har ju t ex inte med mer resekostnader och göra, som det hade tidigare...
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 3, 2014 21:28:18 GMT 1
Jag är faktiskt förvånad att det inte såldes fler kort. Klubben hade väl gjort en del ansträngningar gentemot företagare just med kvalkorten.... Skulle givetvis varit billigare. Kan någon förklara VARFÖR dessa biljetter t o m ska vara dyrare än innan? Det har ju t ex inte med mer resekostnader och göra, som det hade tidigare... Du menar lösbiljetter va? Tycker inte de är konstigt alls för du bjuds på kvalhockey och spänning..och de är INTE dyrare för alla..bara dig o mig plus de med liknande platser.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 3, 2014 21:50:45 GMT 1
Och det är kanske därför man inte sålde fler kvalkort ! Tyvärr har väl styrelsen gjort en felbedömning igen ;-)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 3, 2014 21:58:43 GMT 1
Skulle givetvis varit billigare. Kan någon förklara VARFÖR dessa biljetter t o m ska vara dyrare än innan? Det har ju t ex inte med mer resekostnader och göra, som det hade tidigare... Du menar lösbiljetter va? Tycker inte de är konstigt alls för du bjuds på kvalhockey och spänning..och de är INTE dyrare för alla..bara dig o mig plus de med liknande platser. matcherna blir väl dyrare med kvalkortet också? I alla fall för många. Räckte det inte att vara dyrast innan, utan att bli ännu dyrare nu? Hundratals kronor mer än satsande Rögle. Måste du försvara ALLT med priserna, även när det bevisligen inte går att sälja särskilt bra längre? Har inte publiksiffrorna förvarnat att det inte går att suga ut så mycket, när man inte satsar alls? Förresten så har vi väl tappat en del, bara för att man inte kan lämna matchdagarna till 100%, i tid
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 3, 2014 22:00:07 GMT 1
Och det är kanske därför man inte sålde fler kvalkort ! Tyvärr har väl styrelsen gjort en felbedömning igen ;-) Hade man tjänat på att kränga iväg dem för en 500ing? Tvivlar på det..med vinst på torsdag blir det garanterat bra drag efter biljetter de andra två matcherna
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 3, 2014 22:19:41 GMT 1
Absolut hade man tjänat på det ...... sitter du med i styrelsen
|
|
|
Post by vsn on Mar 3, 2014 22:25:20 GMT 1
Om vi mot förmodan tar oss till kvalserien och till slut blir erbjudna en plats i SHL, tror ni då att styrelsen tackat ja eller nej?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 3, 2014 22:34:29 GMT 1
Om vi mot förmodan tar oss till kvalserien och till slut blir erbjudna en plats i SHL, tror ni då att styrelsen tackat ja eller nej? Klart dom skulle ta den.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 3, 2014 23:02:31 GMT 1
Absolut hade man tjänat på det ...... sitter du med i styrelsen 1600x700=1120000 2000 (tror inte alla hade köpt ändå) x 500=1000 000 Så så fel ute är jag inte och ganska troligt så kommer de här säsongarna under någon match köpa lösbiljett eller som jag köpa ståplats istället så tappet på kiosksidan blir inte heller särskilt stort. Detta är ju dock siffror som ponerar att alla kort kostar 700 vilket de inte gör men minskar du 200 på de dyraste så måste du ju minska alla. Sen vill jag fråga dig hur slagkraftigt lag du vill ha kommande säsonger? Slagkraftigt lag men helst ska de inte kosta något??? Du biter dej själv i svansen för är ganska övertygad om att du även i fortsättningen vill se ett starkt KHK med klar chans på topp 7.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 3, 2014 23:03:46 GMT 1
Och förresten..jag sitter INTE med i styrelsen och jag heter inte Mats Johansson som någon trodde nångång
|
|
|
Post by ksoze on Mar 3, 2014 23:32:42 GMT 1
1617 kvalseriekort sålda, är det som förväntat eller? Låter som ett par hundra "säsongare" struntar i det.. mig inkluderad. Väldigt enkelt.. har lagt 4.900 kr plus kringkostnader på matcher.. Skulle jag lägga 700 kr på kvalserie och ev 1200 kr för ett playoff (om vi tar oss dit) så blir det inget säsongskort nästa säsong, då prioriterar jag ett nytt säsongskort. Jaha..."transportsträckan" är mer kul än play off?? Vore mer logiskt att köpa lösbiljetter under seriespelet och skita i det minst upphetsande där! Mkt märkligt resonemang...men egentligen bara som jag själv sagt. Kvalet är inte tillräckligt seriöst helt enkelt...denna gång Inget märkligt resonemang alls, har jag inte råd med mitt säsongskort nästa säsong så blir jag av med min stol(som fö är en av de bästa platserna i hela arenan) som jag haft i 6-7 år. Mitt enkla resonemang är helt enkelt sådant att jag löser hellre säsongskort nästa år och förhoppningsvis kan vara med på playoff, eller ännu bättre har min plats när vi spelar i SHL! Är det så konstigt resonemang tycker du? "Transportsträckan" är väl minst lika intressant och spännande, eller tycker du det har varit en tråkig säsong? Mkt märkligt resonemang..
|
|