|
Post by dasilva on Mar 5, 2014 23:16:19 GMT 1
Om jag bara hade haft 5000 kr att köpa biljetter för som supporter till ett lag i Allsvenskan, där lag 1-7 samt 13-14 fortsätter spela efter 52 omgångar, då hade jag inte köpt säsongskort för 4900 och sedan upptäckt: Oh shit, vi ska spela mer matcher! KHK har ALLTID spelat vidare efter grundomgångarna. Mitt säsongskort kostade 4900 kr = 188 per match (i teorin, missade ett par matcher, så lite dyrare). Nu ska vi möta bara bra lag, priset blir 233 kr per match i slutspel. Inget konstigt alls! Mycket pengar, men vad fan. Vilken underhållning av den kalibern som väntar nu under 3x 3 timmar, får ni för 233 kr/gång? Undantaget sätta på tanten då, fast det är väl ingen av er plattfötter som klagar på priset som orkar tre timmar...
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 6, 2014 9:22:35 GMT 1
Storleken på hallen spelar väl ingen roll om du inte säljer ut den? Hade köpt ditt resonemang om tex BIK har 5000 platser och hade sålt ut dem, då hade man kunnat ha ett lägre pris, men nu är ju så inte fallet. Vi har ett högre snitt än alla de andra lagen i PO.. Du tycker inte det är konstigt alls att vi har de överlägset dyraste biljetterna? Är det så konstigt om man inte säljer ut arenan då? Man kan inte tro att alla ställer upp blint i ur och skur för KHK, för många är det en typ av underhållning.. en väldigt dyr sådan. Så sant... Ibland kan det vara svårt att se skogen för träden....
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 6, 2014 10:14:09 GMT 1
Om jag bara hade haft 5000 kr att köpa biljetter för som supporter till ett lag i Allsvenskan, där lag 1-7 samt 13-14 fortsätter spela efter 52 omgångar, då hade jag inte köpt säsongskort för 4900 och sedan upptäckt: Oh shit, vi ska spela mer matcher! KHK har ALLTID spelat vidare efter grundomgångarna. Mitt säsongskort kostade 4900 kr = 188 per match (i teorin, missade ett par matcher, så lite dyrare). Nu ska vi möta bara bra lag, priset blir 233 kr per match i slutspel. Inget konstigt alls! Mycket pengar, men vad fan. Vilken underhållning av den kalibern som väntar nu under 3x 3 timmar, får ni för 233 kr/gång? Undantaget sätta på tanten då, fast det är väl ingen av er plattfötter som klagar på priset som orkar tre timmar... AMEN!!!!!
|
|
|
Post by time on Mar 6, 2014 10:31:00 GMT 1
Om jag bara hade haft 5000 kr att köpa biljetter för som supporter till ett lag i Allsvenskan, där lag 1-7 samt 13-14 fortsätter spela efter 52 omgångar, då hade jag inte köpt säsongskort för 4900 och sedan upptäckt: Oh shit, vi ska spela mer matcher! KHK har ALLTID spelat vidare efter grundomgångarna. Mitt säsongskort kostade 4900 kr = 188 per match (i teorin, missade ett par matcher, så lite dyrare). Nu ska vi möta bara bra lag, priset blir 233 kr per match i slutspel. Inget konstigt alls! Mycket pengar, men vad fan. Vilken underhållning av den kalibern som väntar nu under 3x 3 timmar, får ni för 233 kr/gång? Undantaget sätta på tanten då, fast det är väl ingen av er plattfötter som klagar på priset som orkar tre timmar... AMEN!!!!! WORD
|
|
|
Post by time on Mar 6, 2014 15:53:32 GMT 1
Sas att det var närmare 500 färre som köpt PO-kort än som köpt säsongskort.
Fick info om att volontärskorten inte ingår i de 1617. OM detta stämmer är ju inte tappet så stort som befarat.
Publiksiffran ikväll blir intressant.
|
|
|
Post by 31an on Mar 6, 2014 17:01:06 GMT 1
Sas att det var närmare 500 färre som köpt PO-kort än som köpt säsongskort. Fick info om att volontärskorten inte ingår i de 1617. OM detta stämmer är ju inte tappet så stort som befarat. Publiksiffran ikväll blir intressant. Får verkligen hoppas det! Finns gott om biljetter kvar på Nortic. Hur uppdateringen är där vet jag inte men borde väl vara bra. Ja, mkt spännande...
|
|
|
Post by time on Mar 6, 2014 23:36:15 GMT 1
2500. Skandal.
Behövs ingen utbyggnad av hallen. Býgg nya omklädningsrum på läktarna istället.
I Karlskoga med de billigare kvalkorten som skulle fylla hallen enligt många i forumet var nästan 3000 platser lediga ....
|
|
|
Post by time on Mar 6, 2014 23:54:08 GMT 1
Mm fast de lagen ni referar till i detta fallet ( Rögle, Bik , Mora) har ju större hallar men har lägre procentuell beläggning mot vad vi har och det ger dem ju annat spelrum. Jag tror att vi i PO, lite beroende på hur det går i första matchen, kommer att ha mellan 2800-3100 per match..mer potential finns inte just nu i stan. Då är de ju korkat med tanke på ekonomin att inte ta lite "extra" eller hur? Vi fick ju de billigare förra säsongen när de klantat sej..det kan man ju inte räkna med när de går bra. Håller med om att det har varit dyrt och att det är korkat med samma pris överallt men där vi sitter du och jag så är det väl någorlunda skäligt När vi kvalade till ettan snittade vi 3019 Nu ska vi kvala till SHL , två divisioner högre, då pratas det om lägre publiksiffror. Om så skulle bli fallet så undrar man ju hur det är ställt med hockeyintresset i staun ... Ja nu undrar många med mig. Även kommentatorerna på Viasat. Vad väntar folket i Karlskrona på. Det är ju playoff undrade Strumpan när han fick veta publiksiffran.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 7, 2014 9:47:11 GMT 1
Rolf va väldigt besviken på publiksiffranmot Mora. Han tycker till och med synd om folket som inte va där. jättebra Rolf. Men det hjälper knappast att tycka synd om folket.
Se nu för helvete till att bränna ut er om det behövs!!!! Det finns underlag i stan att fylla hallen.
Gör det!!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 7, 2014 12:11:17 GMT 1
Rolf va väldigt besviken på publiksiffranmot Mora. Han tycker till och med synd om folket som inte va där. jättebra Rolf. Men det hjälper knappast att tycka synd om folket. Se nu för helvete till att bränna ut er om det behövs!!!! Det finns underlag i stan att fylla hallen. Gör det!! Vi har varit för duktiga på att snacka ner föreningen och laget sedan i november, både på sportsliga och andra grunder, såväl i supporterleden som i diverse media. Det är vad jag tror.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 7, 2014 12:25:21 GMT 1
Rolf va väldigt besviken på publiksiffranmot Mora. Han tycker till och med synd om folket som inte va där. jättebra Rolf. Men det hjälper knappast att tycka synd om folket. Se nu för helvete till att bränna ut er om det behövs!!!! Det finns underlag i stan att fylla hallen. Gör det!! Vi har varit för duktiga på att snacka ner föreningen och laget sedan i november, både på sportsliga och andra grunder, såväl i supporterleden som i diverse media. Det är vad jag tror. Klart vi har. Konstigt vore det väl annars med tanke på illa skött det varit. Men det hjälps inte. Då får man jobba ännu hårdare på att lösa det. Att tycka synd om folk som inte va där hjälper föga. Hoppas verkligen att det jobbas dygnet runt fram till söndag på att locka dit publiken.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2014 12:32:23 GMT 1
Rolf va väldigt besviken på publiksiffranmot Mora. Han tycker till och med synd om folket som inte va där. jättebra Rolf. Men det hjälper knappast att tycka synd om folket. Se nu för helvete till att bränna ut er om det behövs!!!! Det finns underlag i stan att fylla hallen. Gör det!! Folket är idioter helt enkelt! Någon annan anledning kan jag inte se till att de stannar hemma under ett positivt KVAL TILL SHL! Helt otroligt! Time har redan varit inne på de , ska man jämföra med BIK ( det tycker ju knallhattarna om annars) så hjälpte inte billigare priser vilket jag misstänkte att det inte skulle göra heller.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 7, 2014 12:41:12 GMT 1
Det va bra drag på läktaren igår. Mycket nerver bra ljudnivå. Tänk vad 500-700 pers hade kunnat ställa till med!!
|
|
|
Post by time on Mar 7, 2014 13:14:23 GMT 1
Det va bra drag på läktaren igår. Mycket nerver bra ljudnivå. Tänk vad 500-700 pers hade kunnat ställa till med!! Eller också är de 2500 som var där de som brukar hålla låda..?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 7, 2014 13:32:38 GMT 1
Ja var lite rysningar stundtals
|
|