|
Post by qALLAHAN on Jan 30, 2015 13:45:06 GMT 1
tror inte den blir ointressant i förlängningen. Något MÅSTE ju göras då. Skrev ju innan att man skulle skaffa någon typ av eget mästerskap. SHL blir ju ändå en översittarsandlåda, som man knappt vill vara med i. Eftersom det nästan är stängt, så vore det bättre av HA själva att ta sista steget och stänga UPPÅT. helt enkelt skita i SHL. Jag säger som jag sett många AIKare säga på deras forum; spelar egentligen hellre i HA eller div 1, där det finns själ och hjärta
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 14:16:47 GMT 1
tror inte den blir ointressant i förlängningen. Något MÅSTE ju göras då. Skrev ju innan att man skulle skaffa någon typ av eget mästerskap. SHL blir ju ändå en översittarsandlåda, som man knappt vill vara med i. Eftersom det nästan är stängt, så vore det bättre av HA själva att ta sista steget och stänga UPPÅT. helt enkelt skita i SHL. Jag säger som jag sett många AIKare säga på deras forum; spelar egentligen hellre i HA eller div 1, där det finns själ och hjärta Jag förstår din tanke, men den blir ointressant ändå för jag tror inte så många är intresserade av vilka som skulle vinna ett sånt mästerskap. Vad tror du AIKarna sagt om de legat på ex plats 4:a i SHL idag?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 30, 2015 14:33:36 GMT 1
Skulle det inte vara intressantare än att spela för ingenting? Det funkar ju med Calder Cup i AHL. Men då ska det nog helst vara stängt till SHL, så att man inte har mer att spela för. Det är lite som att välja mellan pest och kolera...vilket är minst ointressant?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 14:43:34 GMT 1
Skulle det inte vara intressantare än att spela för ingenting? Det funkar ju med Calder Cup i AHL. Men då ska det nog helst vara stängt till SHL, så att man inte har mer att spela för. Det är lite som att välja mellan pest och kolera...vilket är minst ointressant? För mej vore det iaf ointressant. Att vinna ngt som 15:de lag i landet skulle för mej kännas krystat. Hur gör man i Finland? De har ju haft de IDIOTISKA problemen som vi kommer att få här. Har dom ett eget mästerskap under deras högsta liga? Jag tror inte man kan jämföra hockeyn på "andra sidan Atlanten" med hockeyn här, tyvärr.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 30, 2015 15:28:18 GMT 1
Nej, för de KAN gå upp. Om SHL blev en egen ankdamm, tror jag inte jag skulle bry mig så mycket. Bryr mig inte ett skit om KHL heller. Bara för att det är "stort", så blir det inte automatiskt intressant. Skulle själv hata att vara med där. Precis som jag sett att "alla" supportrar i Sverige säger
|
|
|
Post by time on Jan 30, 2015 15:31:41 GMT 1
Tror också det kan bli en final mellan KHK och VIK. Hur som helst blir det svårt att missa Top8. Så roliga matcher får vi ju se. Nån hade visst räknat ut att vi nu inte kan bli sämre än 12a.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 16:40:08 GMT 1
Nej, för de KAN gå upp. Om SHL blev en egen ankdamm, tror jag inte jag skulle bry mig så mycket. Bryr mig inte ett skit om KHL heller. Bara för att det är "stort", så blir det inte automatiskt intressant. Skulle själv hata att vara med där. Precis som jag sett att "alla" supportrar i Sverige säger Skiter du i NHL också? Det är väl störst?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 16:40:53 GMT 1
Tror också det kan bli en final mellan KHK och VIK. Hur som helst blir det svårt att missa Top8. Så roliga matcher får vi ju se. Nån hade visst räknat ut att vi nu inte kan bli sämre än 12a. Tror inte vi missar topp 5 heller.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 30, 2015 17:17:43 GMT 1
Nej, för de KAN gå upp. Om SHL blev en egen ankdamm, tror jag inte jag skulle bry mig så mycket. Bryr mig inte ett skit om KHL heller. Bara för att det är "stort", så blir det inte automatiskt intressant. Skulle själv hata att vara med där. Precis som jag sett att "alla" supportrar i Sverige säger Skiter du i NHL också? Det är väl störst? Skiter i det gör jag inte, men jag håller inte ens reda på när "mitt" lag spelar. Mkt låg prioritet jämfört med K-na.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 17:23:49 GMT 1
Skiter du i NHL också? Det är väl störst? Skiter i det gör jag inte, men jag håller inte ens reda på när "mitt" lag spelar. Mkt låg prioritet jämfört med K-na. Så laget som skulle vara nr 15 i Sverige skulle vara häftigare än de som vinner mästerskapet i Sverige. Då kan jag ju säga att vi inte tycker lika trots att jag också är KHKare, utan att för den skull tycka att du har fel. Var och en tycker vad man vill.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 17:45:44 GMT 1
Det kommer inte att gå att göra HA sexigt from nästa säsong tyvärr. Blir Malmö kvar kommer det att vara det enda laget som har en någotsånär rimlig chans att ta sig upp. Går MIF upp kommer det aldrig komma upp något lag. Det är spelreglerna. Går vi inte upp denna säsongen gör vi det aldrig.. Kanske skulle skapa egen serie med enbart lag från södra Sverige? Kommer det finnas intresse och ekonomi nog att ha en allsvenska?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 18:01:44 GMT 1
Det kommer inte att gå att göra HA sexigt from nästa säsong tyvärr. Blir Malmö kvar kommer det att vara det enda laget som har en någotsånär rimlig chans att ta sig upp. Går MIF upp kommer det aldrig komma upp något lag. Det är spelreglerna. Går vi inte upp denna säsongen gör vi det aldrig.. Kanske skulle skapa egen serie med enbart lag från södra Sverige? Kommer det finnas intresse och ekonomi nog att ha en allsvenska? Vi är helt överens gällande detta. Nästa säsong blir enbart dyr för oss om vi inte går upp. Resor till Haparanda, Sundsvall (kanske 2 ggr), Umeå osv. Enl mej katastrof då intresset blir 0 för HA. Är vi kvar i HA och samma regler som nu ska gälla, kommer iaf inte jag köpa ngt säsongskort. Var det anledningen till att man "reade" ut säsongskorten? En gåta för mej att de gjorde så, ca 1200 har köpt och det är 1200 som skulle köpt ändå!?!? Hur tänkte man? Har hört att det ska marknad fixa, om det är så har man ändå missat ca 1 milj i intäkter!?!? Inte mycket jag iaf begriper, tyvärr. Troligtvis kommer intresset ff var ok i Karlskrona nästa säsong även om vi är i HA, men säsongen efter kommer det inte vara så! Då kommer man se att det inte är intressant att bli som bäst nr 15 i Sverige. Fy fan att man kan förstöra Svensk Hockey på detta sätt!!!!!!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 30, 2015 18:12:33 GMT 1
Skiter i det gör jag inte, men jag håller inte ens reda på när "mitt" lag spelar. Mkt låg prioritet jämfört med K-na. Så laget som skulle vara nr 15 i Sverige skulle vara häftigare än de som vinner mästerskapet i Sverige. Då kan jag ju säga att vi inte tycker lika trots att jag också är KHKare, utan att för den skull tycka att du har fel. Var och en tycker vad man vill. Jag bryr mig i alla fall inte om SHL alls nu. På 80-talet var jag Löven-fan, sedan har jag brytt mig mindre och mindre. Finns ju knappt något "sverige" kvar ändå...bara köpa och värva utlänningar. SVENSKT mästerskap är ett ord som saknar betydelse på något sätt. Det finns tävlingar som distriktsmästerskap, kommunmästerskap..osv...det viktigaste är ju att det finns något att TÄVLA OM. Jag säger inte annat än att det är ett trist alternativ, men JAG överger aldrig mitt lag och något måste ju göras mot SHL-dårarna. Kommer inte att sluta titta förrän jag inte tar mig till hallen
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 18:23:15 GMT 1
Så laget som skulle vara nr 15 i Sverige skulle vara häftigare än de som vinner mästerskapet i Sverige. Då kan jag ju säga att vi inte tycker lika trots att jag också är KHKare, utan att för den skull tycka att du har fel. Var och en tycker vad man vill. Jag bryr mig i alla fall inte om SHL alls nu. På 80-talet var jag Löven-fan, sedan har jag brytt mig mindre och mindre. Finns ju knappt något "sverige" kvar ändå...bara köpa och värva utlänningar. SVENSKT mästerskap är ett ord som saknar betydelse på något sätt. Det finns tävlingar som distriktsmästerskap, kommunmästerskap..osv...man kan TÄVLA om något, även om det inte är rikstäckande Har förståelse för att du tänker/känner så. Men hur många utlänningar finns det i HA? Om jag inte har fel, så är topp 7 i poängligan utlänningar! När spelades DM i hockey för seniorer i Blekinge senast? 1977? Finns säkert fans från ex Troja, Nybro, Huddinge, Piteå m.fl, som tänker som dej och det är inget konstigt. Men jag tror inte 3400 i Karlskrona gör det, tyvärr.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 18:47:53 GMT 1
Nej, för de KAN gå upp. Om SHL blev en egen ankdamm, tror jag inte jag skulle bry mig så mycket. Bryr mig inte ett skit om KHL heller. Bara för att det är "stort", så blir det inte automatiskt intressant. Skulle själv hata att vara med där. Precis som jag sett att "alla" supportrar i Sverige säger Men för Jokerit har det blivit succé! De har ett snitt hemma på 11 000 åskådare!
|
|