|
Post by wodmatte on Jan 30, 2015 20:04:28 GMT 1
hadde dom ju i sm liga med ju
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 20:24:30 GMT 1
hadde dom ju i sm liga med ju Ok. Hörde bara på sporten att det var succé för dom att vara i KHL. Men då ljög dom.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 21:33:09 GMT 1
Av de lag jag sett, så är MIF och VIK klart bästa lagen i serien. Detta trots att vi slagit VIK borta 2 ggr. Det kan jag däremot inte påstå att SSK är, de är bland de sämre jag sett. Så för mig har det inget med "lag på pappert" att göra. Så du menar att tabellen ljuger? Nä, absolut inte.
|
|
|
Post by wodmatte on Jan 30, 2015 21:45:43 GMT 1
ANLERDNING FÖR ATT JAG VET VAR FÖR JAG LÄSTE STATESTIKEN OM JUST PUBLIK SNITET I KHL 2 DAGARSEDAN OCH VIST DOM HADDE EN LITEN ÖKNING MED 1 K MAX men var endå ingen direkt skilnad imo med 10 k och 11 ^^
|
|
|
Post by wodmatte on Jan 30, 2015 21:46:14 GMT 1
jokerit då
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 22:03:44 GMT 1
Så du menar att tabellen ljuger? Nä, absolut inte.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 22:09:08 GMT 1
ANLERDNING FÖR ATT JAG VET VAR FÖR JAG LÄSTE STATESTIKEN OM JUST PUBLIK SNITET I KHL 2 DAGARSEDAN OCH VIST DOM HADDE EN LITEN ÖKNING MED 1 K MAX men var endå ingen direkt skilnad imo med 10 k och 11 ^^ Är 1 K = 1000 personer? Om det är så skulle jag vilja påstå att det är succé. 1000 x 200 kr= 200 000 kr/match. Det ger exempelvis på 20 hemmamatcher 4 miljoner i intäkter. Det är väl succé?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 22:23:42 GMT 1
Det skulle nog varenda lag i världen vara grymt nöjda med, ja.. Klart som fan att alla svenska lag dragit mer folk om de lirat i KHL..iaf de första säsongerna.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 22:50:11 GMT 1
Det skulle nog varenda lag i världen vara grymt nöjda med, ja.. Klart som fan att alla svenska lag dragit mer folk om de lirat i KHL..iaf de första säsongerna. Tror vi är överens om det mesta gällande hockey och KHK. Bara Jensen vi är oense om. Du tycker ju inte ens längre att Timo borde stå när det är täta matcher hemma och fullt på läktaren .
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 23:33:40 GMT 1
Det skulle nog varenda lag i världen vara grymt nöjda med, ja.. Klart som fan att alla svenska lag dragit mer folk om de lirat i KHL..iaf de första säsongerna. Tror vi är överens om det mesta gällande hockey och KHK. Bara Jensen vi är oense om. Du tycker ju inte ens längre att Timo borde stå när det är täta matcher hemma och fullt på läktaren . Inte så länge Patrick har den formen han har nu men skulle han börja dippa ska Timo in Jensen kommer vi aldrig överens om o de kan vi va överens om..inte MIF till SHL heller..iaf inte den "lätta" vägen.
|
|
|
Post by time on Jan 31, 2015 12:58:30 GMT 1
Tror också det kan bli en final mellan KHK och VIK. Hur som helst blir det svårt att missa Top8. Så roliga matcher får vi ju se. Nån hade visst räknat ut att vi nu inte kan bli sämre än 12a. Tror inte vi missar topp 5 heller. Inte jag heller och det går ju ett osynligt streck mellan plats 5 o 6. Bonuspoäng o extra hemmamatch.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 1, 2015 16:55:40 GMT 1
8 omg kvar och vi ligger i topp!!!! Vem kunde trott det, inte jag iaf. Trodde inte vi skulle komma topp 8 ens!?! Dålig tippare, får man väl erkänna. Laget, tränarna och alla runt laget har gjort en otrolig prestation oavsett vad som händer resten av säsongen, tycker jag. Nu är frågan, blir vi etta, tvåa eller trea? Fortsätter mitt dåliga tippande och tippar en tredjeplats. Tror MIF och VIK blir etta och tvåa. Hoppas jag får fel och att vi är topp 2!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 1, 2015 21:42:10 GMT 1
8 omg kvar och vi ligger i topp!!!! Vem kunde trott det, inte jag iaf. Trodde inte vi skulle komma topp 8 ens!?! Dålig tippare, får man väl erkänna. Laget, tränarna och alla runt laget har gjort en otrolig prestation oavsett vad som händer resten av säsongen, tycker jag. Nu är frågan, blir vi etta, tvåa eller trea? Fortsätter mitt dåliga tippande och tippar en tredjeplats. Tror MIF och VIK blir etta och tvåa. Hoppas jag får fel och att vi är topp 2! Jag hoppas också att du har fel men ser det som en jätteprestation av killarna om de fixar topp 2. (Tror alltså egentligen inte heller det) Utan genomklappning så ska nog topp 5 vara "klart". Tycker sedan att vi har nästan idel tuffa matcher framför oss men det verkar vid närmare granskning de andra topplagen ha också. De sex och åtta poängen ner till BIK och Rögle känns djäkligt sköna just nu.
|
|
|
Post by time on Feb 1, 2015 22:58:04 GMT 1
Svenska spels odds på serieserger IF Malmö Redhawks 3,00 Södertälje SK 6,00 VIK Västerås HK 8,00 BIK Karlskoga 8,00 Rögle BK 8,00 AIK 10,00 Timrå IK 20,00 Mora IK 20,00 Karlskrona HK 30,00 IK Oskarshamn 30,00 IF Björklöven 30,00 Almtuna IS 30,00 Asplöven HC 40,00 HC Vita Hästen 50,00 Vi var rankade 9-12 av Svenska spel. Man ser ju tydligt vilka som under resp överpresterat Jag tippade oss 8a. Nog lite med hjärtat. Trots allt tappade vi 8 av 11 i Top11 poängmässigt sen förra säsongen. Inga dåliga tapp. Så jag förstår att experterna hade oss 9-13. Smothermen Lindholm Jensen Angell Jahnols Emil Simon Calle
|
|
|
Post by time on Feb 1, 2015 23:07:31 GMT 1
En smärre bragd att vi nu förhoppningsvis slutar top5.
Orsakerna tror jag är
Hånberg med en tydlig o genomtänkt spelide och en mästare på att skapa ett team. Att fler fått Miros fysträning. Ett jämnare LAG med en hög lägstanivå. Vi har ju knappt klappat igenom en enda gång.
|
|