|
Post by Zäta on Jul 10, 2014 7:53:49 GMT 1
Jag tippar på att det landar runt 1500 kort.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 10, 2014 9:14:15 GMT 1
Tror du är nära sanningen där, Zäta. Hur ligger de i fas med förra året numera? Innan låg de ju lite före..mest pga rabatten säkert men ändå
|
|
|
Post by time on Jul 16, 2014 10:25:13 GMT 1
987
|
|
|
Post by time on Jul 17, 2014 8:22:40 GMT 1
Enl Rolf så hade man sålt 1400 säsongskort vid denna tidpunkt förra säsongen. Säljstopp 6 aug.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 17, 2014 8:35:21 GMT 1
Angell och Smotherman drog säkert många...plus att allt varit så negativt att det blir omöjligt att nå upp till de gamla siffrorna. Klubben får heller inte igång något hockeysnack känns det som
|
|
|
Post by time on Jul 17, 2014 8:42:05 GMT 1
Angell och Smotherman drog säkert många...plus att allt varit så negativt att det blir omöjligt att nå upp till de gamla siffrorna. Klubben får heller inte igång något hockeysnack känns det som Tror tyvärr du har rätt. Marginalsäsongskortsköparna påverkas nog en hel del av flashiga namn. Men sen är inte jag så säker på att LAGET är sämre än förra säsongen. Förra säsongen var det väl runt 2100?
|
|
|
Post by matse on Jul 17, 2014 8:51:05 GMT 1
Tror det landar på 1200-1300 kort. Lägg till 1000 lösbiljetter per match, så har vi den publiksiffran vi får vänja oss vid. Några publikmatcher kommer givetvis att dra fler. Känns som luften gått ur. Inte alls oväntat för den delen. 10 års hype är rätt bra. Konkurshotet hjälpte effektivt till att punktera balongen, som annars bara skulle ha pyspunka.
Tycker ändå klubben jobbar på bra med hemsidan. Det finns kreativa krafter. Frågan är om de kan pumpa upp balongen igen?
|
|
|
Post by time on Jul 17, 2014 8:57:22 GMT 1
Tror det landar på 1200-1300 kort. Lägg till 1000 lösbiljetter per match, så har vi den publiksiffran vi får vänja oss vid. Några publikmatcher kommer givetvis att dra fler. Känns som luften gått ur. Inte alls oväntat för den delen. 10 års hype är rätt bra. Konkurshotet hjälpte effektivt till att punktera balongen, som annars bara skulle ha pyspunka. Tycker ändå klubben jobbar på bra med hemsidan. Det finns kreativa krafter. Frågan är om de kan pumpa upp balongen igen? Men lite märkligt att luften skulle gå ur nu med tanke på att KHK gjort sin bästa säsong någonsin. I ettan höll ju intresset i flera år trots att vi inte nådde allettan. Men det är väl "handbollspubliken" i första hand som försvinner om publiksiffrorna skulle dippa. Jag tror på 1600-1700 sålda kort
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 17, 2014 9:14:53 GMT 1
vi snackade om det redan förra säsongen. Det gick FÖR bra från början...inga riktiga streckstrider gjorde att matcherna aldrig blev riktigt viktiga. Vi satsade officiellt heller aldrig på någonting och rent realistiskt HAR vi ju nått dit vi KAN nå...på något sätt tänker nog folk allmänt att vi nått resans slut. Det KAN nästan bara stagnera eller gå bakåt. De enda som drar mycket folk är väl de som satsar på nästa division och också hela tiden påtalar detta. Ett "stagnerat" allsvenskt lag utan klar målsättning att gå upp, tror jag inte kan räkna med mer än runt 2000 pers
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 17, 2014 9:15:02 GMT 1
Är det säljstopp 6 aug??
|
|
|
Post by time on Jul 17, 2014 9:35:56 GMT 1
|
|
|
Post by time on Jul 17, 2014 9:37:33 GMT 1
vi snackade om det redan förra säsongen. Det gick FÖR bra från början...inga riktiga streckstrider gjorde att matcherna aldrig blev riktigt viktiga. Vi satsade officiellt heller aldrig på någonting och rent realistiskt HAR vi ju nått dit vi KAN nå...på något sätt tänker nog folk allmänt att vi nått resans slut. Det KAN nästan bara stagnera eller gå bakåt. De enda som drar mycket folk är väl de som satsar på nästa division och också hela tiden påtalar detta. Ett "stagnerat" allsvenskt lag utan klar målsättning att gå upp, tror jag inte kan räkna med mer än runt 2000 pers En gammal o klok hockeykompis sa redan när vi var i tvåan att han trodde ett vi skulle snitta på runt 2500 om vi mot förmodan skulle nå ända till allsvenskan.
|
|
|
Post by time on Jul 19, 2014 13:26:45 GMT 1
1000
|
|
wolfe
Ungdomslirare
Uffe Sj?gren
|
Post by wolfe on Jul 19, 2014 15:43:40 GMT 1
Om jag inte är helt ute o cyklar så hade vi fler sålda säsongskort vår första säsong i HA, än vi hade förra säsongen. Vidare var det väl inga fler flash-spelare den säsongen än förra? Nej jag tror helt enkelt att intresset inte är lika stort som tidigare och då spelar det nog inte någon större roll vilka realistiska spelare vi än har i laget. Tror dock att vi kan säkert överaska liksom vi gjorde i fjor, men den som väntar får se.
|
|
|
Post by casadoc on Jul 19, 2014 19:44:38 GMT 1
Visst är det så att en viss mättnad säkert smugit sig in bland åskådarna nu. Vet själv flera som anser att det är många matcher och att de missar för många för att kunna motivera att köpa säsongskort när priset ändå är hyfsat högt.
|
|