|
Post by qALLAHAN on Jan 2, 2015 10:00:09 GMT 1
Vi BEHÖVER ingen jävla klubbchef! I så fall kombinerat med sportchef! Ska vi sprida pengar direkt igen?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 2, 2015 10:08:02 GMT 1
Vi BEHÖVER ingen jävla klubbchef! I så fall kombinerat med sportchef! Där är vi helt överens!
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 2, 2015 11:53:09 GMT 1
Tycker klubbchefens roll är rejält luddig..skippa skiten!
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 3, 2015 9:13:10 GMT 1
Vem skickar man till Upptaktsträffen då om man inte har en KC? Mr Callahan?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 3, 2015 11:39:43 GMT 1
Vem skickar man till Upptaktsträffen då om man inte har en KC? Mr Callahan? Sportchef och tränare? Inte har man väl en KC bara för en sådan sak? Får vi en meriterad och driven sportchef kan han med all säkerhet sköta klubbchefsjobbet med..
|
|
|
Post by time on Jan 4, 2015 13:36:28 GMT 1
MIF har en kombinerad klubb/sportchef.
MEN man har dessutom en ass sportchef plus en sportgrupp.
|
|
|
Post by Fd sponsor on Jan 4, 2015 15:09:59 GMT 1
MIF har en kombinerad klubb/sportchef. MEN man har dessutom en ass sportchef plus en sportgrupp. Allt handlar om kompetens. Löser man det att en klubbchef är sportchef är väl det bra men då behövs väl någon form av hockeybakgrund? Nu vet vi alla att KHK inte sparat in på tjänsten som sportchef, att ekonomin är under kontroll så det är antagligen brist på kandidater som är hinder. Eller så är det tillvägagångssättet med platsannonsering som är ett fiasko och inte rekrytering med uppsökande. Andra klubbar har sportchefer och står inte tre månader ifrån säsongen slut medvetet utan sportchef. Rekrytering av en sportchef är unik, väldigt få av oss skulle klara det jobbet. Att vänta, som media säger till april låter lustigt eller är det för att det är nytt budgetår... Att tjänsten är en besparing och att pengarna inte finns? Nej, det är inte möjligt. Man kan tycka vad man vill om hur KHK har hanterat saker och tidigare anställda men att ljuga alla rakt upp i ansiktet om att ekonomin är god och den inte är det... Helt omöjligt! Vad händer om Hånberg försvinner? Vem ska rekrytera ny tränare? Klubbchefen..? Fantastiskt att tidigare sportchefen skapat denna truppen och fått in tränaren. En lyckad rekrytering och den sportchefen svarade väl inte på en platsannons eller blev uppflyttad från intern tjänst (finns det någon lyckad internrekrytering i KHK...?)? Det oroar mig att det är så svårt att få någon som leder sportsliga verksamheten i klubben.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 4, 2015 15:23:42 GMT 1
Ekonomin måste väll vara bra då man rabatterar bort säsongskort motsvarande ca 1,2 miljoner (1200 kort ggr 1000 kr). För de som köpt hade nog köpt ändå.
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 4, 2015 18:48:14 GMT 1
Ekonomin måste väll vara bra då man rabatterar bort säsongskort motsvarande ca 1,2 miljoner (1200 kort ggr 1000 kr). För de som köpt hade nog köpt ändå. Det tappet läggs på marknad har jag läst någonstans
|
|
|
Post by time on Jan 7, 2015 15:10:57 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 7, 2015 16:20:46 GMT 1
Bra meriter helt klart! Kul att man letar så pass meriterade och välkända namn. Herr Kellgren borde ju ha mycket att dela med sig av när de kommer till ungdom och juniorsidan med då han var en del i Frölundas organisation när de drog igång det som idag är ledande i Sverige
|
|
|
Post by Sverker on Jan 7, 2015 16:34:49 GMT 1
Intressant namn! Om vi sen ska ha en KC, vill jag se Tobias Larsson på den posten.
|
|
|
Post by chriande on Jan 7, 2015 17:21:01 GMT 1
Intressant namn! Om vi sen ska ha en KC, vill jag se Tobias Larsson på den posten. Lämna BTH och professorjobb och bli KC eller menar du att han ska jobba som KC ideellt?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 7, 2015 17:43:42 GMT 1
Intressant namn! Om vi sen ska ha en KC, vill jag se Tobias Larsson på den posten. Lämna BTH och professorjobb och bli KC eller menar du att han ska jobba som KC ideellt? Han får då ta tjänstledigt, men jag är medveten om att det kan vara ett svårt val. Men önska kan man väl få?
|
|
|
Post by chriande on Jan 21, 2015 20:47:25 GMT 1
Ingen Kellgren i KHK enl. Blekingesporten.
|
|