|
Post by vsn on Oct 13, 2015 16:54:39 GMT 1
Robin överträffar mina förväntningar, han verkar spela väldigt lugnt och metodiskt i defensiven. Skapligt positionssäker, men jag tycker att det verkar som att han ofta kommer ett steg efter i sarghörnen. Här är en video av hans "crosschecking" förresten: gfycat.com/CooperativeLoneDog
|
|
|
Post by Sverker on Oct 13, 2015 17:26:53 GMT 1
Är ju crosscheking, han sätter ju upp klubban som träffar motståndaren i bröstet.
|
|
|
Post by vsn on Oct 13, 2015 17:29:57 GMT 1
Är ju crosscheking, han sätter ju upp klubban som träffar motståndaren i bröstet. Mjo, men ändå gränsfall om du frågar mig. Isåfall är det ju minst 20 crosscheckingar efter avblåsning i varje match.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 13, 2015 17:35:58 GMT 1
Är ju crosscheking, han sätter ju upp klubban som träffar motståndaren i bröstet. Mjo, men ändå gränsfall om du frågar mig. Isåfall är det ju minst 20 crosscheckingar efter avblåsning i varje match. Möjligt att det är som du skriver, men han sätter upp klubban för att skydda sig mot en tackling. Klubban tar i bröstet på McD. Varför håller han inte ner klubban och tar bröst mot bröst? Som jag ser det är det en solklar crosscheking. McD har ingen klubba uppe, han håller den i en hand!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 13, 2015 17:59:21 GMT 1
Cross-checking, nja... Cross-checking är ju tackling med klubban. Robbin åker ju baklänges FRÅN spelaren... Svårt att tackla nån då...
Kollade reglerna, de säger bara "otillåtet är att en spelare tacklar en motspelare med klubban genom att ha båda händerna på klubban och utan att ha någon del av klubban i isen."
Eftersom Robin backade, tacklade han då? Eller ska det dömas vid varje närkontakt (behöver inte vara i bröstet utan var som helst) då bladet inte är i isen?
Nej, håller med vsn i inlägget ovan, det borde friats. Annars får man blåsa vid var och varannan tackling.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 13, 2015 18:22:27 GMT 1
Vi ser det på olika sätt. När jag ser det, så sätter han upp klubban och stöter den framåt trots att han backar. Gjort är gjort och han fick 2 min, vilket iaf jag tycker är rätt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 13, 2015 21:01:10 GMT 1
Han tar emot en tackling, men delar definitivt inte ut någon. Det är väl ett läge där man nästan reflexmässigt höjer armarna, för att inte möta motståndaren med hakan eller ansiktet. Haha..tittade på det nu och det ser ju bara ännu löjligare ut! Stackars McDonell... Extremt löjlig utvisning
|
|
|
Post by Sverker on Oct 13, 2015 21:07:19 GMT 1
Han tar emot en tackling, men delar definitivt inte ut någon. Det är väl ett läge där man nästan reflexmässigt höjer armarna, för att inte möta motståndaren med hakan eller ansiktet. Haha..tittade på det nu och det ser ju bara ännu löjligare ut! Stackars McDonell... Extremt löjlig utvisning Du ser inte att han stöter klubban framåt?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 13, 2015 21:21:14 GMT 1
Känns diskussionen ens lite relevant?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 13, 2015 21:43:10 GMT 1
Han tar emot en tackling, men delar definitivt inte ut någon. Det är väl ett läge där man nästan reflexmässigt höjer armarna, för att inte möta motståndaren med hakan eller ansiktet. Haha..tittade på det nu och det ser ju bara ännu löjligare ut! Stackars McDonell... Extremt löjlig utvisning Du ser inte att han stöter klubban framåt? Är det innebandy? Man brukar snacka om känsla från domare och jag tror att detta INTE hade varit utvisning i 8 av 10 fall. Ska vi visa ut för varje förseelse efter regelboken, oavsett hur lätt den är, så blir det samma parodi som för några år sedan, när man åkte ut bara man petade på motståndaren
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 14, 2015 10:56:13 GMT 1
McDonell tar sig ju för ansiktet, slänger sig ner på isen och ser ut att ha väldigt ont, när han sedan märker att domaren lyft näven så har smärtan helt plötsligt gått över. Om det där är utvisning så lär väl den där domaren visa ut var och varannan spelare.
|
|
|
Post by vsn on Oct 14, 2015 17:18:55 GMT 1
Nej diskussionen är inte särskilt relevant, men Sverker, tycker du att Wargs cross-checking på Wiklund efter avblåsning här skulle resulterat i en utvisning? video här(Var tvungen att ta med Söders passning också.)
|
|
|
Post by Sverker on Oct 14, 2015 17:26:30 GMT 1
Nej diskussionen är inte särskilt relevant, men Sverker, tycker du att Wargs cross-checking på Wiklund efter avblåsning här skulle resulterat i en utvisning? video här(Var tvungen att ta med Söders passning också.) Ja det tycker jag, men tyvärr är det på ngt vis fritt fram att göra så framför målvakterna efter avblåsning. Klubborna ska vara på isen och ingen annanstans.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 15, 2015 16:43:53 GMT 1
Nej diskussionen är inte särskilt relevant, men Sverker, tycker du att Wargs cross-checking på Wiklund efter avblåsning här skulle resulterat i en utvisning? video här(Var tvungen att ta med Söders passning också.) Varför är diskussionen inte relevant? För mig är det sjävklart att klubban ska vara på isen och det oavsett om det är våra spelare eller motståndarnas. Hade du räknat med ett annat svar på din fråga?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 15, 2015 18:37:43 GMT 1
För att det är en tvåminutare som hände för fem dagar sen?
|
|