|
FBK-KHK
Feb 23, 2017 22:25:12 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Feb 23, 2017 22:25:12 GMT 1
Har inte skrivit att dubsagt det. Jag frågade. Löjligt
|
|
|
FBK-KHK
Feb 24, 2017 12:22:26 GMT 1
Post by Zäta on Feb 24, 2017 12:22:26 GMT 1
Är det någon mer än jag som har noterat att "slottet" framför egen kasse sedan jul är en frizon för samtliga motståndare.
Jag vet inte om jag någonsin sett ett lag i en liga som SHL som varit så svaga framför egen kasse. Det är ju absolut det stället man ska vara på om man vill vara ifred som motståndare. FBK:s första mål kom tex därifrån. Är jag ensam om mina tankar kring det?
|
|
|
FBK-KHK
Feb 24, 2017 13:47:23 GMT 1
Post by qALLAHAN on Feb 24, 2017 13:47:23 GMT 1
självklart inte själv om tankarna. Där det innan jul var omöjligt att komma in och göra mål...görs numera vart och vartannat! Har experetnas "tröga backar" PLÖTSLIGT blivit det? Backcheckas det inte? Eller funderar spelarna bara på lönen? Jag begriper inte heller vad som hänt
|
|
|
FBK-KHK
Feb 24, 2017 15:12:15 GMT 1
Post by Sverker on Feb 24, 2017 15:12:15 GMT 1
Jag tror det är ganska enkelt att förklara. KHK är inte bättre än såhär. Målet igår är ju helt och hållet Crusemans fel, hans gubbe är Magnus! Var var Cruseman? Jo 3 m framför Jönsson, var ska han där och göra? Hade han varit där han skulle så hade inte Magnus kommit fram där han gjorde.
|
|
|
FBK-KHK
Feb 24, 2017 15:57:05 GMT 1
Post by qALLAHAN on Feb 24, 2017 15:57:05 GMT 1
Det är inte SÅ enkelt att förklara att ALLA ligger rätt i markeringen 20 matcher i rad...för att sedan ALDRIG göra det... Förresten så var det i stort sett klockrent igen mot Linköping. Problemet måste vara fokus...de orkar helt enkelt inte mentalt att hela tiden göra max av sin förmåga. Det är ju vad som krävs för att vinna. Inget får bli det mista fel, då man inte har varken speed eller teknik att kompensera med
|
|
|
FBK-KHK
Feb 24, 2017 17:15:03 GMT 1
Post by Sverker on Feb 24, 2017 17:15:03 GMT 1
Det är inte SÅ enkelt att förklara att ALLA ligger rätt i markeringen 20 matcher i rad...för att sedan ALDRIG göra det... Förresten så var det i stort sett klockrent igen mot Linköping. Problemet måste vara fokus...de orkar helt enkelt inte mentalt att hela tiden göra max av sin förmåga. Det är ju vad som krävs för att vinna. Inget får bli det mista fel, då man inte har varken speed eller teknik att kompensera med Vann KHK rättvist alla matcherna i början av serien? I hur många matcher var KHK det bättre laget? Enligt mig inte många. KHKs målvakter räddade de flesta av de poäng dom tog. Har svårt att förstå att många tyckte att dom var bra mot LHC hemma, jag tycker nog Honken räddade dom. Borta mot LHC var dom utspelade, men Jönsson höll dom kvar i matchen. Detta är hur jag ser på det, finns säkert andra som tycker helt annat och det är ok för mig. Noterade att vi tog 4 p av LHC de 2 första matcherna och 3 p de två sista matcherna.
|
|