|
Post by jompa on Jan 24, 2018 12:54:48 GMT 1
Törnqvist lämnar med omedelbar verkan enl KHK.se
|
|
|
Post by Zäta on Jan 24, 2018 14:48:48 GMT 1
Inte helt oväntat kan jag känna. Bidrog inte speciellt till denna truppen. Kan säkert komma till sin rätt i en annan förening. Frågan är om det blir i SHL?
|
|
|
Post by time on Jan 24, 2018 22:46:36 GMT 1
Inte helt oväntat kan jag känna. Bidrog inte speciellt till denna truppen. Kan säkert komma till sin rätt i en annan förening. Frågan är om det blir i SHL? LHC
|
|
|
Post by Zäta on Feb 4, 2018 14:29:42 GMT 1
Sägs att Patric är " over there"
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2018 14:38:34 GMT 1
Viktigt att se vad man värvar! Hoppas han hinner träffa sina söner också.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 4, 2018 20:33:21 GMT 1
Sägs att Patric är " over there" Hörde att minst två transatlanter ska hit men lät som att de va till nästa säsong och inte nu. Men de var iofs innan powerteamgrejen.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 13:47:11 GMT 1
Rykte talar om Honken! Kostnad enl rykte 500 000 för 2 månader!!!! Blir då inte mycket över till en riktigt bra fw. Om ryktet är sant, är jag iaf mycket tveksam. Måste finnas billigare alt som backup.
|
|
|
Post by noll1 on Feb 6, 2018 16:29:40 GMT 1
Jag tycker att en bra sportchef borde kunna överraska. Honken hade liksom jag kunnat värva om jag hade en halv mille att leka med, det känns lite för enkelt. En sportchef borde kunna marknaden bättre än mig och hitta något som han tror på och han (och tränare) ser fattas, inte bara minsta gemensamma nämnare.
Inget emot Honken egentligen, men noll matcher denna säsong och inte yngre än tidigare. Hoppas inte man värvar in 'frälsaren'.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 16:42:28 GMT 1
Jag tycker att en bra sportchef borde kunna överraska. Honken hade liksom jag kunnat värva om jag hade en halv mille att leka med, det känns lite för enkelt. En sportchef borde kunna marknaden bättre än mig och hitta något som han tror på och han (och tränare) ser fattas, inte bara minsta gemensamma nämnare. Inget emot Honken egentligen, men noll matcher denna säsong och inte yngre än tidigare. Hoppas inte man värvar in 'frälsaren'. 👍
|
|
|
Post by matse on Feb 6, 2018 19:25:59 GMT 1
Svårt att tänka mig att Honken skulle kosta så mkt. Han har ju en viss hjältestatus, så det hade varit en fin gest av honom att åka ner och bidra med sin närvaro. För en skälig ersättning förstås. Vi kan inte betala hutlöst för ytterligare en målis, när vi har två friska.
Vi behöver 2 vassa fw. Tror på minst en jänkare.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 20:08:31 GMT 1
Svårt att tänka mig att Honken skulle kosta så mkt. Han har ju en viss hjältestatus, så det hade varit en fin gest av honom att åka ner och bidra med sin närvaro. För en skälig ersättning förstås. Vi kan inte betala hutlöst för ytterligare en målis, när vi har två friska. Vi behöver 2 vassa fw. Tror på minst en jänkare. Så du tror/hoppas att det inte ska kosta så mycket om han kommer? Låt mig tvivla. Kommer han, handlar det om dessa summorna. Lika naivt som att tro att Ledin inte kostar mer än Deilert gjorde. Ledin är nog den sämsta värvning KHK gjort någonsin till vad han kostar.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 6, 2018 22:32:22 GMT 1
Går väl inte att överträffa Paulsson? Murphy?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2018 23:01:07 GMT 1
Går väl inte att överträffa Paulsson? Murphy? Enligt ryktet går det.
|
|
|
Post by matse on Feb 7, 2018 8:17:55 GMT 1
Det handlar om sjuka pengar på den nivån khk befinner sig idag. Tråkigt om de insamlade pengarna inte skulle göra skillnad. Tror vi behöver få in 2 fw, 1 back och en målis. Men det skulle kosta miljoner. Har man bara råd med en så får vi hoppas att de hittar ett guldkorn. Tycker dock att en singelvärvning ofta försvinner i kollektivet och inte märks så mkt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 7, 2018 8:18:08 GMT 1
I så fall fortsätter pajaseriet i vår ledning.. Trodde det någon gång skulle gå att få bort
|
|