|
Post by Sverker on Oct 6, 2017 23:16:27 GMT 1
Förresten, var inte många matcher vi "satt kvar i bussen" förra säsongen. Vad kan sånt bero på? Jodå..11 på raken som kostade oss ett slutspel.. Iofs, men vi var aldrig så utspelade som igår på dessa 11 matcherna. Eller har du en annan syn på det? Vart tog vårt bättre offensiv spel vägen igår? Ifjol vände vi 1-3 mot Brynäs efter 2 perioder och vann med 5-3!!!!! Kan de 11 förlusterna bero på att vi inte var bättre?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 7, 2017 12:33:45 GMT 1
Jodå..11 på raken som kostade oss ett slutspel.. Iofs, men vi var aldrig så utspelade som igår på dessa 11 matcherna. Eller har du en annan syn på det? Vart tog vårt bättre offensiv spel vägen igår? Ifjol vände vi 1-3 mot Brynäs efter 2 perioder och vann med 5-3!!!!! Kan de 11 förlusterna bero på att vi inte var bättre? Vad de 11 förlusterna berodde på har du och jag delade meningar men det är historia nu. Jag anser nog att vi hade ett antal djupdyk ifjol också även om jag inte kan peka ut specifika matcher då minnet sviker när de gäller motstånd. Plattmatcher drabbar alla lag någon gång under säsongen så inga konstigheter med det egentligen. Som gammal hockeyspelare tror jag du är väl förtrogen med att om inte defensiven fungerar så gör inte offensiven det heller. I torsdags var de enligt mej det defensiva spelet som krackelerade med mängder av slarv i egen zon. Inte säkert du delar min syn men så ser jag på det.
|
|