|
Malmö-KHK
Oct 28, 2017 20:26:28 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 28, 2017 20:26:28 GMT 1
Om vi är realistiska, så hade det kunnat se ut likadant förra säsongen. Vi tog massor av poäng i början (tack & lov), utan att vara värda dom. Vi är inte bättre nu, men hade flytet ifjol och jag tror även att vi hade en bättre tränare. Det oavsett om vissa tycker vi spelar roligare hockey nu. PS trots att time inte ser mig som en "trogen" supporter, så är jag det. Blir ledsen när vi förlorar och glad när vi vinner DS Nu snackar du hockey utan trams! Bra!mer sånt!
|
|
|
Malmö-KHK
Oct 28, 2017 20:37:22 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 28, 2017 20:37:22 GMT 1
Emil får ofta bäst betyg i vårt lag. Vad gör han bra? Över röd och in med pucken i zon? Allvarligt förstår jag ingenting, när det gäller honom. Ok kämpe, men det är väl de flesta hos oss? Mitt förslag inför säsongen va att sätta ihop Söder och Emil i en fjärdekedja som inte har krav på sej att va kreativ..Emil är bra på vissa saker men ska inte va i närheten av något som kan kallas återkommande produktivitet. Hishion hade vart mer än välkommen!
|
|
|
Post by Sverker on Oct 28, 2017 20:57:04 GMT 1
Utan trams? Försöker alltid skriva vad jag tycker. Ok skojade lite om vårt PP mål idag, men det borde väl alla förstå att det var ironiskt? Förresten tycker du också att vi hade en bättre tränare Ifjol? Du tycker väl vi spelar offensivare/roligare i år? Vad har det gett i utdelning? Ifjol 32 p efter 14 omg, nu 12! Ok, vi hade kunnat ha fler poäng. Vi hade även kunnat ha färre. Vi hade också kunnat haft färre ifjol. Jag tycker vi spelade bättre ifjol, även om vi hade mycket flyt. Vi hade ju SHL kontraktet klart till 98,2% trots de elva raka förlusterna och sparkade tränaren, varför? Tror inte på Molin som tränare tyvärr. Har Sundlöv sett till att vi har det lag och tränare vi har, för att Modo ska kunna ta oss i ett kval?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 28, 2017 21:08:19 GMT 1
Emil får ofta bäst betyg i vårt lag. Vad gör han bra? Över röd och in med pucken i zon? Allvarligt förstår jag ingenting, när det gäller honom. Ok kämpe, men det är väl de flesta hos oss? Mitt förslag inför säsongen va att sätta ihop Söder och Emil i en fjärdekedja som inte har krav på sej att va kreativ..Emil är bra på vissa saker men ska inte va i närheten av något som kan kallas återkommande produktivitet. Hishion hade vart mer än välkommen! Håller med dig om allt utom Hishion, såg inte märkvärdig ut mot oss. Man blir fundersam speciellt över vårt PP, där man väljer och laborerar mellan 18 och 49? Ifjol peta 49 in några mål, men nog borde vi väl ha några bättre som kan stöka framför mål än dom? Att ha dessa inne på isen i PP är inget styrkebesked enlig mig. Är vi inte bättre? Jaja, tränaren bestämmer.
|
|
|
Malmö-KHK
Oct 28, 2017 22:12:32 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 28, 2017 22:12:32 GMT 1
Utan trams? Försöker alltid skriva vad jag tycker. Ok skojade lite om vårt PP mål idag, men det borde väl alla förstå att det var ironiskt? Förresten tycker du också att vi hade en bättre tränare Ifjol? Du tycker väl vi spelar offensivare/roligare i år? Vad har det gett i utdelning? Ifjol 32 p efter 14 omg, nu 12! Ok, vi hade kunnat ha fler poäng. Vi hade även kunnat ha färre. Vi hade också kunnat haft färre ifjol. Jag tycker vi spelade bättre ifjol, även om vi hade mycket flyt. Vi hade ju SHL kontraktet klart till 98,2% trots de elva raka förlusterna och sparkade tränaren, varför? Tror inte på Molin som tränare tyvärr. Har Sundlöv sett till att vi har det lag och tränare vi har, för att Modo ska kunna ta oss i ett kval? Nä du försöker alltid hitta något typigt att skriva, något som någon sagt som du kan slänga i ansiktet på dem..det gjorde du inte i inlägget jag svarade på och därför fick du cred för det. Ja, jag tycker vi har ett offensivare spel i år, vi har antagligen redan haft fler chanser denna säsongen än på hela förra..mycket flyt va de ja.. Varför man sparkade Hånberg? Det är gammal skåpmat men minns att du ändå slog dövörat till när jag berättade att Pelle inte va så förbannat populär i klubben vare sej bland spelare eller andra..så varför ska jag behöva ens nämna de igen?? En konspirationsteori om Sundlöv?..ok..
|
|
|
Post by Sverker on Oct 28, 2017 22:30:38 GMT 1
Utan trams? Försöker alltid skriva vad jag tycker. Ok skojade lite om vårt PP mål idag, men det borde väl alla förstå att det var ironiskt? Förresten tycker du också att vi hade en bättre tränare Ifjol? Du tycker väl vi spelar offensivare/roligare i år? Vad har det gett i utdelning? Ifjol 32 p efter 14 omg, nu 12! Ok, vi hade kunnat ha fler poäng. Vi hade även kunnat ha färre. Vi hade också kunnat haft färre ifjol. Jag tycker vi spelade bättre ifjol, även om vi hade mycket flyt. Vi hade ju SHL kontraktet klart till 98,2% trots de elva raka förlusterna och sparkade tränaren, varför? Tror inte på Molin som tränare tyvärr. Har Sundlöv sett till att vi har det lag och tränare vi har, för att Modo ska kunna ta oss i ett kval? Nä du försöker alltid hitta något typigt att skriva, något som någon sagt som du kan slänga i ansiktet på dem..det gjorde du inte i inlägget jag svarade på och därför fick du cred för det. Ja, jag tycker vi har ett offensivare spel i år, vi har antagligen redan haft fler chanser denna säsongen än på hela förra..mycket flyt va de ja.. Varför man sparkade Hånberg? Det är gammal skåpmat men minns att du ändå slog dövörat till när jag berättade att Pelle inte va så förbannat populär i klubben vare sej bland spelare eller andra..så varför ska jag behöva ens nämna de igen?? En konspirationsteori om Sundlöv?..ok.. Vad var typigt i mitt inlägg? Något som någon sakt, vad menar du? Du tycker alltså att vi är bättre iår? Hoppas att Molin är populär, för annars blir det dyrt för oss!
|
|
|
Malmö-KHK
Oct 28, 2017 22:58:17 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 28, 2017 22:58:17 GMT 1
Nä du försöker alltid hitta något typigt att skriva, något som någon sagt som du kan slänga i ansiktet på dem..det gjorde du inte i inlägget jag svarade på och därför fick du cred för det. Ja, jag tycker vi har ett offensivare spel i år, vi har antagligen redan haft fler chanser denna säsongen än på hela förra..mycket flyt va de ja.. Varför man sparkade Hånberg? Det är gammal skåpmat men minns att du ändå slog dövörat till när jag berättade att Pelle inte va så förbannat populär i klubben vare sej bland spelare eller andra..så varför ska jag behöva ens nämna de igen?? En konspirationsteori om Sundlöv?..ok.. Vad var typigt i mitt inlägg? Något som någon sakt, vad menar du? Du tycker alltså att vi är bättre iår? Hoppas att Molin är populär, för annars blir det dyrt för oss! Nu missade du nåt ord..du BRUKAR va typig men inte i inlägget jag svarade på. Jag menar att spelet ser bättre ut i år och att vi är mer med i matcherna (längre anfall,högre forecheck,fler målchanser) än vi hade ifjol..skillnaden är att pucken inte går in som den gjorde då. Hade vi haft samma skottprocent hade vi vunnit varje match. Är det Molins fel att spelarna inte får in pucken trots klara lägen???
|
|
|
Malmö-KHK
Oct 28, 2017 22:59:41 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 28, 2017 22:59:41 GMT 1
Förresten..du har helt rätt. Att kicka Molin är inget alternativ.
|
|
|
Post by time on Oct 29, 2017 8:50:13 GMT 1
PS trots att time inte ser mig som en "trogen" supporter, så är jag det. Blir ledsen när vi förlorar och glad när vi vinner DS I ett avseende ja. Men hade alla tillhört marginalpubliken i arena som du gör hade vi inte kunnat spela någon hockey på högre nivå.
|
|
|
Post by time on Oct 29, 2017 8:55:35 GMT 1
Om vi är realistiska, så hade det kunnat se ut likadant förra säsongen. Vi tog massor av poäng i början (tack & lov), utan att vara värda dom. Vi är inte bättre nu, men hade flytet ifjol och jag tror även att vi hade en bättre tränare. Det oavsett om vissa tycker vi spelar roligare hockey nu. PS trots att time inte ser mig som en "trogen" supporter, så är jag det. Blir ledsen när vi förlorar och glad när vi vinner DS Upptäckte ett pm från dig som du skickade för ganska exakt ett år sedan till mig. (var inte inne på forumet på flera månaden förra hösten) Svarade på messet nu så du skulle se det Kan säga att du hade en helt annan åsikt om KHKs spel då än vad du nu gör utryck för att du tyckte då Du är ju helt lyriskt DÅ över KHKs spel
|
|
|
Post by Sverker on Oct 29, 2017 11:04:31 GMT 1
Om vi är realistiska, så hade det kunnat se ut likadant förra säsongen. Vi tog massor av poäng i början (tack & lov), utan att vara värda dom. Vi är inte bättre nu, men hade flytet ifjol och jag tror även att vi hade en bättre tränare. Det oavsett om vissa tycker vi spelar roligare hockey nu. PS trots att time inte ser mig som en "trogen" supporter, så är jag det. Blir ledsen när vi förlorar och glad när vi vinner DS Upptäckte ett pm från dig som du skickade för ganska exakt ett år sedan till mig. (var inte inne på forumet på flera månaden förra hösten) Svarade på messet nu så du skulle se det Kan säga att du hade en helt annan åsikt om KHKs spel då än vad du nu gör utryck för att du tyckte då Du är ju helt lyriskt DÅ över KHKs spel Var inte jag som var lyrisk. Du får nog läsa PMet igen. Jag var överraskad.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 29, 2017 15:56:24 GMT 1
Vad var typigt i mitt inlägg? Något som någon sakt, vad menar du? Du tycker alltså att vi är bättre iår? Hoppas att Molin är populär, för annars blir det dyrt för oss! Jag menar att spelet ser bättre ut i år och att vi är mer med i matcherna (längre anfall,högre forecheck,fler målchanser) än vi hade ifjol..skillnaden är att pucken inte går in som den gjorde då. Hade vi haft samma skottprocent hade vi vunnit varje match. Så här skriver Expressen idag: Karlskronas sätt att spela hockeyDet är inte roligt. Ställer upp en mur, och hoppas på det bästa. Skönt när sådant inte får segra. Inte ens dom ser det som blivit bättre/offensivare/roligare. Tycker inte heller jag sett ngt av det positiva som många med dig gör, tyvärr.
|
|
|
Post by time on Oct 29, 2017 17:58:36 GMT 1
Jag menar att spelet ser bättre ut i år och att vi är mer med i matcherna (längre anfall,högre forecheck,fler målchanser) än vi hade ifjol..skillnaden är att pucken inte går in som den gjorde då. Hade vi haft samma skottprocent hade vi vunnit varje match. Så här skriver Expressen idag: Karlskronas sätt att spela hockeyDet är inte roligt. Ställer upp en mur, och hoppas på det bästa. Skönt när sådant inte får segra. Inte ens dom ser det som blivit bättre/offensivare/roligare. Tycker inte heller jag sett ngt av det positiva som många med dig gör, tyvärr. Du och Expressen har tydligen missat att vi denna säsong inte alltid backar hem. Ni får börja gå på matcherna
|
|
|
Post by Sverker on Oct 29, 2017 18:16:12 GMT 1
Så här skriver Expressen idag: Karlskronas sätt att spela hockeyDet är inte roligt. Ställer upp en mur, och hoppas på det bästa. Skönt när sådant inte får segra. Inte ens dom ser det som blivit bättre/offensivare/roligare. Tycker inte heller jag sett ngt av det positiva som många med dig gör, tyvärr. Du och Expressen har tydligen missat att vi denna säsong inte alltid backar hem. Ni får börja gå på matcherna Sett alla matcher iår utom 4 st, Kan inte se ngn skillnad mot matcherna borta mot ex FBK, Brynäs, DIF, m.fl ifjol. Det kan säkert du och andra göra. Skillnaden är att vi hade 20 p mer ifjol efter 14 matcher! Kul att ni tycker vi spelar roligare iår. Ingen kommentar om PMet?
|
|
|
Malmö-KHK
Oct 29, 2017 19:06:04 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Oct 29, 2017 19:06:04 GMT 1
Vet inte vilken spelidé du själv tycker är kul att se på? En ultradefensiv eller en som är aningen mer offensiv. Kan räkna ut ditt svar förresten..
|
|