|
Post by Sverker on Jan 7, 2018 16:57:59 GMT 1
Känns som det kan bli tufft! Tror vi tagit 2 alt 3 p mot dom i SHL, samtidigt är dom kanske revansch sugna efter Rögle matchen. 4-2 till Växjö. Ledin har ju tydligen varit bra i sista perioden de senaste 2 matcherna, vilket man tyvärr inte kunnat se i TV. Förhoppningsvis är han bra från början denna matchen. Sen kan jag tycka att den typ av spelare, inte ska spela i en av våra producerande kedjor. Böka och tjata ska man göra i en tredje alt fjärde kedja!
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Jan 7, 2018 17:13:58 GMT 1
Växjö är nog förbannade för Rögletorsken senast. Elias P ansluter nog också till denna match.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 7, 2018 20:57:23 GMT 1
Vi får nog sota för Röglematchen. Tror vi åker på säsongens största förlust här.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 9, 2018 13:41:56 GMT 1
Växjö spelar i Tjeckien idag. Det kanske kan ge oss lite hopp på torsdag?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 16:55:09 GMT 1
Emil Lundberg inför Växjö matchen: Forwarden har efter sin två och en halv veckas skadefrånvaro (en bristning i baksidan av ena låret) haft svårt att ta tillbaka sin plats och därmed har han fått mindre speltid.
– Per Ledin kom in i laget, det blev en annan konkurrens men det är klart jag funderar på vad skillnaden är jämfört med innan skadan, varför jag inte spelar mer.
Är du en person som knyter näven i fickan och minsann ska visa att du är värd speltid eller bli du less och uppgiven?
– Både och skulle jag säga, det är lite beroende på dagsformen, ibland när jag gjort en sämre match så funderar jag såklart på vad jag håller på med.
– Alla vill ju spela så mycket som möjligt och jag spelade både powerplay och en del i boxplay tidigare, nu gör jag det inte alls… men Ove tar ut det lag han tror är bäst för Karlskrona och jag jobbar hårt på träningarna, säger Emil Lundberg.
Såna uttalande gör iaf att jag undrar om alla i truppen gillar Ledins inträde i gruppen, så länge han inte presterar bättre än han gjort hittills Finns nog fler spelare som funderar över mindre istid.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 20:02:18 GMT 1
Sådana uttalanden får mej att undra vad han tänker med. Detta är saker han ska gå till Ove eller sportchefen och gnälla om och inget annat. Visa lite stake för fan!
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 21:02:02 GMT 1
Sådana uttalanden får mej att undra vad han tänker med. Detta är saker han ska gå till Ove eller sportchefen och gnälla om och inget annat. Visa lite stake för fan! Håller med dig. Tyvärr tror jag fler fws känner likadant som honom.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 10, 2018 22:27:41 GMT 1
Sådana uttalanden får mej att undra vad han tänker med. Detta är saker han ska gå till Ove eller sportchefen och gnälla om och inget annat. Visa lite stake för fan! Håller med dig. Tyvärr tror jag fler fws känner likadant som honom. De får känna vad de vill egentligen men de ska ge fan i att känna de i media. I media ska man stå enad för klubbens bästa. Hade räckt att han svarat "jag ska kämpa på sen är de upp till Ove att ta ut laget" Personligen så är jag ingen större fantast av Lundberg så när han pratar om sämre och bättre insatser så vet jag inte vad han menar..det är han iofs inte ensam om i laget.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 22:59:27 GMT 1
Håller med dig. Tyvärr tror jag fler fws känner likadant som honom. De får känna vad de vill egentligen men de ska ge fan i att känna de i media. I media ska man stå enad för klubbens bästa. Hade räckt att han svarat "jag ska kämpa på sen är de upp till Ove att ta ut laget" Personligen så är jag ingen större fantast av Lundberg så när han pratar om sämre och bättre insatser så vet jag inte vad han menar..det är han iofs inte ensam om i laget. Håller med.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 8:54:01 GMT 1
Emil Lundberg inför Växjö matchen: Forwarden har efter sin två och en halv veckas skadefrånvaro (en bristning i baksidan av ena låret) haft svårt att ta tillbaka sin plats och därmed har han fått mindre speltid. – Per Ledin kom in i laget, det blev en annan konkurrens men det är klart jag funderar på vad skillnaden är jämfört med innan skadan, varför jag inte spelar mer. Är du en person som knyter näven i fickan och minsann ska visa att du är värd speltid eller bli du less och uppgiven? – Både och skulle jag säga, det är lite beroende på dagsformen, ibland när jag gjort en sämre match så funderar jag såklart på vad jag håller på med. – Alla vill ju spela så mycket som möjligt och jag spelade både powerplay och en del i boxplay tidigare, nu gör jag det inte alls… men Ove tar ut det lag han tror är bäst för Karlskrona och jag jobbar hårt på träningarna, säger Emil Lundberg. Såna uttalande gör iaf att jag undrar om alla i truppen gillar Ledins inträde i gruppen, så länge han inte presterar bättre än han gjort hittills Finns nog fler spelare som funderar över mindre istid. Är det inte bra om det finns en konkurrenssituation i laget? Laget har gått dåligt, någon måste göra någonting för nu har över halva säsongen spelats. Jag är helt övertygad om att Patric Larsson har bättre kunskap om det, än du och jag....
|
|
|
Post by time on Jan 11, 2018 10:22:47 GMT 1
Ledin kan stå framför målet i PP i övrigt tillför Lundberg Joseph betydligt mer.
Trodde alla såg att Ledin inte klarar SHL-tempo. Sen får ni förstås hänvisa till att PL kan detta bättre. Men jag ser vad jag ser. Rädd att det gått prestige i detta
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 11:49:58 GMT 1
Emil Lundberg inför Växjö matchen: Forwarden har efter sin två och en halv veckas skadefrånvaro (en bristning i baksidan av ena låret) haft svårt att ta tillbaka sin plats och därmed har han fått mindre speltid. – Per Ledin kom in i laget, det blev en annan konkurrens men det är klart jag funderar på vad skillnaden är jämfört med innan skadan, varför jag inte spelar mer. Är du en person som knyter näven i fickan och minsann ska visa att du är värd speltid eller bli du less och uppgiven? – Både och skulle jag säga, det är lite beroende på dagsformen, ibland när jag gjort en sämre match så funderar jag såklart på vad jag håller på med. – Alla vill ju spela så mycket som möjligt och jag spelade både powerplay och en del i boxplay tidigare, nu gör jag det inte alls… men Ove tar ut det lag han tror är bäst för Karlskrona och jag jobbar hårt på träningarna, säger Emil Lundberg. Såna uttalande gör iaf att jag undrar om alla i truppen gillar Ledins inträde i gruppen, så länge han inte presterar bättre än han gjort hittills Finns nog fler spelare som funderar över mindre istid. Är det inte bra om det finns en konkurrenssituation i laget? Laget har gått dåligt, någon måste göra någonting för nu har över halva säsongen spelats. Jag är helt övertygad om att Patric Larsson har bättre kunskap om det, än du och jag.... Absolut ska det finnas konkurrens i laget. Problemet med Ledins inträde är att vi fått en spelare som inte presterar på isen (ännu) och får mycket mer speltid än andra som presterar bättre. Hur tror du gruppen ser på det? Ska man vara den ledare du tycker Ledin är, måste man prestera själv på isen.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 13:05:23 GMT 1
Är det inte bra om det finns en konkurrenssituation i laget? Laget har gått dåligt, någon måste göra någonting för nu har över halva säsongen spelats. Jag är helt övertygad om att Patric Larsson har bättre kunskap om det, än du och jag.... Absolut ska det finnas konkurrens i laget. Problemet med Ledins inträde är att vi fått en spelare som inte presterar på isen (ännu) och får mycket mer speltid än andra som presterar bättre. Hur tror du gruppen ser på det? Ska man vara den ledare du tycker Ledin är, måste man prestera själv på isen. Deilert ut, Blomstrand ut, Ledin in. Så problemet är ju inte att det kommit in 1 st extra spelare, utan egentligen 1 st mindre i antal spelare. Så spelarna har nu större chans, åtminstone statistiskt att få mer speltid trots Ledins inträde? Gällande speltid får man väl vad man förtjänar? Alla spelare skall få sin chans och utav ursprungliga spelartruppen har väl alla fått det? Blomstrand har väl fått oturliga skador i fel ögonblick, men annars har övriga fått många chanser. Sedan att vissa spelare inte förvaltat det rätt, laget fortsätter förlora, då måste det väl till förändring? Eller tycker du att Ove bara ska fortsätta köra på samma femmor, på samma sätt som tidigare?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 11, 2018 15:03:59 GMT 1
Ledin kan stå framför målet i PP i övrigt tillför Lundberg Joseph betydligt mer. Trodde alla såg att Ledin inte klarar SHL-tempo. Sen får ni förstås hänvisa till att PL kan detta bättre. Men jag ser vad jag ser. Rädd att det gått prestige i detta Finns fler som inte hänger med i åkningen. # 19 är ingen fantom på isen direkt.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 15:13:18 GMT 1
Absolut ska det finnas konkurrens i laget. Problemet med Ledins inträde är att vi fått en spelare som inte presterar på isen (ännu) och får mycket mer speltid än andra som presterar bättre. Hur tror du gruppen ser på det? Ska man vara den ledare du tycker Ledin är, måste man prestera själv på isen. Deilert ut, Blomstrand ut, Ledin in. Så problemet är ju inte att det kommit in 1 st extra spelare, utan egentligen 1 st mindre i antal spelare. Så spelarna har nu större chans, åtminstone statistiskt att få mer speltid trots Ledins inträde? Gällande speltid får man väl vad man förtjänar? Alla spelare skall få sin chans och utav ursprungliga spelartruppen har väl alla fått det? Blomstrand har väl fått oturliga skador i fel ögonblick, men annars har övriga fått många chanser. Sedan att vissa spelare inte förvaltat det rätt, laget fortsätter förlora, då måste det väl till förändring? Eller tycker du att Ove bara ska fortsätta köra på samma femmor, på samma sätt som tidigare? Vi har väl inte fler fws nu? Misstänker att du även har svårt att veta på vilka platser spelarna har. Hockeykunnande😀😀😀 Visst ska man ha speltid efter vad man förtjänar, har inte sagt annat och därför har jag förståelse att vissa fws reagerar på att de får mindre istid än Ledin, för han har inte presterat nåt ännu enligt mig. Sen tycker inte jag heller att man ska beklaga sig i tidningen över det, säg det direkt till Ove!
|
|