|
Post by Sverker on Feb 2, 2018 17:38:14 GMT 1
Hoppas de stora förändringen som Molin säger i tidningen, kommer i denna matchen. Det jag skulle vilja se är ett tydligt spelsystem och då helst ett offensivt sådant! Spelar ingen roll om vi förlorar matcherna framöver med 3-4 mål, tror det viktiga är att hitta ett eget spel inför ett eventuellt (troligt) kval. Vill också se Joseph och Linus som ordinarie, kanske ngn mer junior!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 2, 2018 17:40:05 GMT 1
Molin har inte hittat spelsystem i någon spelform på hela säsonge. Var skulle det komma ifrån över en natt? Begriper inte varför Joseph får spela så lite och 6an var väldigt pigg igår
|
|
|
Post by Sverker on Feb 2, 2018 17:53:26 GMT 1
Är din fråga rätt? Många tyckte ju vi spelade mycket offensivare iår i början av säsongen och hade ett "roligare" spel. Inget jag märkte iofs. Undrar vad de som tyckte det, tycker idag? Ta in Miettinen! Kan absolut inte bli sämre. Tron på nya spelare är ingen säkerhet, det har vi sett gällande 78 och 97. Det är inte så enkelt! 78 ok offensivt, men en katastrof defensivt! 97? Varför tog man hit honom? Inget annat lag var intresserade! Han åker härifrån med ett kontraktsförslag på onsdagen, han bestämmer sig på söndagkväll!?!?! Varför tog det sån tid? Självklart handlade det om pengar och det blev nog mycket dyrare är Deilerts lön.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 2, 2018 17:58:37 GMT 1
Visst har vi försökt spela lite offensivare tidigare, men allt på bekostnad av defensiven...så därför blev det varken hackat eller malet. Nu känns det mer tillbakadraget igen, men då är backarna överallt och ingenstans. Ja, forwards också förresten... Jag kan heller aldrig se vad tanken är varken med pp eller bp, som är totalt haveri
|
|
|
Post by Sverker on Feb 2, 2018 18:08:34 GMT 1
Molin gick ju ut och sa vi ngt tillfälle (landslags uppehåll?) att de tränat på PP och BP. Din reaktion då på matchen efter det skrev "nu spelar vi BP som andra lag" och var jättenöjda.😀 Mitt råd till dig är att se saker mer realistiskt. Kanske svårt när man är så stor supporter som dig? Allt är inte svart eller vitt.
|
|
|
Post by time on Feb 2, 2018 18:26:14 GMT 1
Är din fråga rätt? Många tyckte ju vi spelade mycket offensivare iår i början av säsongen och hade ett "roligare" spel. Inget jag märkte iofs. Undrar vad de som tyckte det, tycker idag? Ta in Miettinen! Kan absolut inte bli sämre. Tron på nya spelare är ingen säkerhet, det har vi sett gällande 78 och 97. Det är inte så enkelt! 78 ok offensivt, men en katastrof defensivt! 97? Varför tog man hit honom? Inget annat lag var intresserade! Han åker härifrån med ett kontraktsförslag på onsdagen, han bestämmer sig på söndagkväll!?!?! Varför tog det sån tid? Självklart handlade det om pengar och det blev nog mycket dyrare är Deilerts lön. Jag har hela tiden varit tydlig med att jag inte ville ha hit Ledin. KHK kanske trodde på han precis som du gjorde innan han kom. Jag kunde förstås fått fel. Men denna gång var jag rätt ute. Eftersom jag vet att du annars kontrar med Hyvönen så nämner jag han direkt.
|
|
|
Post by time on Feb 2, 2018 18:28:24 GMT 1
Visst har vi försökt spela lite offensivare tidigare, men allt på bekostnad av defensiven...så därför blev det varken hackat eller malet. Nu känns det mer tillbakadraget igen, men då är backarna överallt och ingenstans. Ja, forwards också förresten... Jag kan heller aldrig se vad tanken är varken med pp eller bp, som är totalt haveri Håller med. Utan att ha kollat statistik så har väl PP fungerat bättre än tidigare på säsongen?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 2, 2018 18:51:35 GMT 1
Är din fråga rätt? Många tyckte ju vi spelade mycket offensivare iår i början av säsongen och hade ett "roligare" spel. Inget jag märkte iofs. Undrar vad de som tyckte det, tycker idag? Ta in Miettinen! Kan absolut inte bli sämre. Tron på nya spelare är ingen säkerhet, det har vi sett gällande 78 och 97. Det är inte så enkelt! 78 ok offensivt, men en katastrof defensivt! 97? Varför tog man hit honom? Inget annat lag var intresserade! Han åker härifrån med ett kontraktsförslag på onsdagen, han bestämmer sig på söndagkväll!?!?! Varför tog det sån tid? Självklart handlade det om pengar och det blev nog mycket dyrare är Deilerts lön. Jag har hela tiden varit tydlig med att jag inte ville ha hit Ledin. KHK kanske trodde på han precis som du gjorde innan han kom. Jag kunde förstås fått fel. Men denna gång var jag rätt ute. Eftersom jag vet att du annars kontrar med Hyvönen så nämner jag han direkt. När har jag hyllat den värvningen? Du och fler tror väl ff på honom i ett ev kval? Eller har jag läst fel här?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 3, 2018 0:22:17 GMT 1
Visst har vi försökt spela lite offensivare tidigare, men allt på bekostnad av defensiven...så därför blev det varken hackat eller malet. Nu känns det mer tillbakadraget igen, men då är backarna överallt och ingenstans. Ja, forwards också förresten... Jag kan heller aldrig se vad tanken är varken med pp eller bp, som är totalt haveri Håller med. Utan att ha kollat statistik så har väl PP fungerat bättre än tidigare på säsongen? Visade statistiken mot Mora. Minns inte exakt, men pp låg på under 5% sista tiden. Tror det var 1 mål på 9 matcher...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 3, 2018 0:24:57 GMT 1
Molin gick ju ut och sa vi ngt tillfälle (landslags uppehåll?) att de tränat på PP och BP. Din reaktion då på matchen efter det skrev "nu spelar vi BP som andra lag" och var jättenöjda.😀 Mitt råd till dig är att se saker mer realistiskt. Kanske svårt när man är så stor supporter som dig? Allt är inte svart eller vitt. Ja, vi spelade som andra...dvs hyperaggressivt, EN match. Har inte sagt att bp varit bra, en enda gång efter det. Matchen efter var det lika passivt igen
|
|
|
Post by Sverker on Feb 3, 2018 11:18:08 GMT 1
Time: möjligt att jag trodde/tyckte han skulle kunna bli en injektion till gruppen, men till ett rimligt pris. Han har inte blivit någon injektion, snarare tvärtom! Tror också han är mycket dyrare än man räknat med. När han kom fick Thörnqvist flytta från andra till tredje-fjärde kedjan. Tycker Thörnqvist gjorde det bra med Madsen och Rhodin, hade hellre sett honom kvar i laget.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 3, 2018 12:53:03 GMT 1
Med facit i hand, är det så. Ledin är som vilken fjärdelinespelare som helst.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 3, 2018 15:21:58 GMT 1
Inga dåliga spelare Malmö har borta. Erik Andersson och Erik Forssell. Även Max Görtz, Robin Alvarez och Carl-Johan Lerby pga skada. Nils Andersson saknas på grund av sjukdom.
Hoppas Ove skruvar åt rätt håll idag, så kanske vi kan vinna. Joseph tillbaka, då åker Linus bort! Om nu inte Linus är skadad, tycker jag det är helt fel. Finns fler andra i laget man kan ta bort.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 3, 2018 16:07:50 GMT 1
Rögle har tydligen gjort en fin värvning från Pantern! Liss har gjort båda målen mot Örebro i första.
Vinst idag 3-2
|
|
|
Post by time on Feb 3, 2018 16:10:40 GMT 1
Jag har hela tiden varit tydlig med att jag inte ville ha hit Ledin. KHK kanske trodde på han precis som du gjorde innan han kom. Jag kunde förstås fått fel. Men denna gång var jag rätt ute. Eftersom jag vet att du annars kontrar med Hyvönen så nämner jag han direkt. När har jag hyllat den värvningen? Du och fler tror väl ff på honom i ett ev kval? Eller har jag läst fel här? Har jag sagt att du hyllat värvningen? Jag skrev "KHK kanske trodde på han precis som du gjorde innan han kom." Läs själv innantill. Anledningen till att jag påpekade detta var att du undrade "Varför man tog hit honom" Ber om ursäkt för att jag undrade hur du menar.
|
|