|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 14, 2006 11:11:58 GMT 1
Kommer aldrig att glömma sigge! Vilken lirare och målgörare!!
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 15, 2006 14:03:49 GMT 1
Tror inte det är i Kalmar KHK kommer at söka föstärkningar .... klippt fr Kalmars gästbok "Nu måste vi börja spekulera lite tycker jag... säsongen är över för Knights del och det är dags för det alltid lika underbara sillyseason. Jag tror personligen att det lär hända en hel del i Kalmars trupp och det lär också behövas om man ska ha som målsättning att komma på en bättre placering en 10:a nästa säsong. Vikitga kuggar att behålla är... Niklas Söderlund Joakim Karlsson Henrik Morizc Linus Andersson Lukas Karlsson Ola Nordin Viktor Andersson Richard Sjöbäck Alexander Kovalonok Markus Granath Rasmus Andreasson Marcus Sjöbäck Viktor Johansson Joel Lenman Sen krydda denna stommen med en målvakt, 2-4 etablerade backar som minst har spelat div 2 föregående säsong. En etablerad center med div 1 rutin, samt 2-4 vassa ytterforwards. Så tror jag Kalmar kan fightas i toppen av nästa års div 2. Vi ska vara medvetna om att serien kommer bli tuffare nästa säsong med tanke på att KHK gick upp, dom kommer garanterat satsa vidare. Här ska vi nog passa oss så att inte våra spelare hamnar i Arena Rosenholm nästa år...
Föresten Grattis Karlskrona, äntligen lite derby feber till nästa säsong. "
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 15, 2006 16:56:36 GMT 1
Läste det också för några dagar sedan, och smålog lite
|
|
|
Post by Merry on Mar 15, 2006 16:59:59 GMT 1
Ett trevligt inlägg
|
|
Zoder
Ungdomslirare
|
Post by Zoder on Mar 15, 2006 20:13:13 GMT 1
Läste det också för några dagar sedan, och smålog lite Du menar att ingen i Kalmars nuvarande trupp skulle passa i KHK?
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 15, 2006 20:45:57 GMT 1
Läste det också för några dagar sedan, och smålog lite Du menar att ingen i Kalmars nuvarande trupp skulle passa i KHK? Kovalonok kanske...men provspelar väl för Nybro?
|
|
Zoder
Ungdomslirare
|
Post by Zoder on Mar 15, 2006 20:50:05 GMT 1
Du menar att ingen i Kalmars nuvarande trupp skulle passa i KHK? Kovalonok kanske...men provspelar väl för Nybro? Kanske? ;D Förmodligen så hadde han dominerat fullständigt i erat lag, likaså Ola N.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 15, 2006 21:23:16 GMT 1
Kovalonok kanske...men provspelar väl för Nybro? Kanske? ;D Förmodligen så hadde han dominerat fullständigt i erat lag, likaså Ola N. Dagens KHK ja...men nu pratade vi ju om nästa säsongs KHK. Vet inte alls hur laget kommer se ut då ju.
|
|
|
Post by CastorTroy on Mar 15, 2006 23:00:58 GMT 1
Du menar att ingen i Kalmars nuvarande trupp skulle passa i KHK? Kovalonok kanske...men provspelar väl för Nybro? haha...vilket lag ni måste förvänta er till nästa år om ni enbart tror att Kovalonok KANSKE skulle platsa...herregud. Kom ner lite nu. Jag såg matchen mot Glimma, oavsett om det nu var den sämsta matchen någonsin..som nån sa tidigare, så bör ni nog byta ut väldigt många spelare i det laget om ni kan resonera så. Kovalonok tillhörde en av de bättre spelarana i Div 2 den gångna säsongen ska ju tilläggas. Men men, får ni ett sånt bra lag är det bara att grattulera. Hoppas ni inte går i KK bara, för såna spelare ni är ute efter lär inte kosta "jordnötter" och kräver nog lite mer än att få spela i en "ny" arena.
|
|
|
Post by newman on Mar 15, 2006 23:20:48 GMT 1
vi får väl se.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 16, 2006 0:12:51 GMT 1
Kovalonok kanske...men provspelar väl för Nybro? haha...vilket lag ni måste förvänta er till nästa år om ni enbart tror att Kovalonok KANSKE skulle platsa...herregud. Kom ner lite nu. Jag såg matchen mot Glimma, oavsett om det nu var den sämsta matchen någonsin..som nån sa tidigare, så bör ni nog byta ut väldigt många spelare i det laget om ni kan resonera så. Kovalonok tillhörde en av de bättre spelarana i Div 2 den gångna säsongen ska ju tilläggas. Men men, får ni ett sånt bra lag är det bara att grattulera. Hoppas ni inte går i KK bara, för såna spelare ni är ute efter lär inte kosta "jordnötter" och kräver nog lite mer än att få spela i en "ny" arena. Om ni nu hänger upp er på ordet kanske så mycket ska ju tilläggas att jag inte sett Kovalonok spela ens. Kan ju inte rosa en spelare av att enbart gå efter hans fantastiska meriter www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=67461
|
|
|
Post by newman on Mar 16, 2006 18:03:52 GMT 1
Boro/vetlanda,helsingborg och kungälv är klara för kvalserien till Divl. Osby eller tyringe kommer väl oxå dit?
|
|
|
Post by CastorTroy on Mar 16, 2006 18:20:57 GMT 1
haha...vilket lag ni måste förvänta er till nästa år om ni enbart tror att Kovalonok KANSKE skulle platsa...herregud. Kom ner lite nu. Jag såg matchen mot Glimma, oavsett om det nu var den sämsta matchen någonsin..som nån sa tidigare, så bör ni nog byta ut väldigt många spelare i det laget om ni kan resonera så. Kovalonok tillhörde en av de bättre spelarana i Div 2 den gångna säsongen ska ju tilläggas. Men men, får ni ett sånt bra lag är det bara att grattulera. Hoppas ni inte går i KK bara, för såna spelare ni är ute efter lär inte kosta "jordnötter" och kräver nog lite mer än att få spela i en "ny" arena. Om ni nu hänger upp er på ordet kanske så mycket ska ju tilläggas att jag inte sett Kovalonok spela ens. Kan ju inte rosa en spelare av att enbart gå efter hans fantastiska meriter www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=67461nej, man kan ju dividera fram och tillbaka. Men med tanke på att han förra säsongen som 18 åring spelade i ett mediokert Alvesta och gjorde 20 poäng, och den gångna säsongen som 19 åring i ett mellanlag som Kalmar Knigts gjort 35 poäng....21 mål 14 assist , så är det en fantastikst duktig spelare och har framförallt framtiden för sig. Och har man någon gång fått se honom spela så ser man det tydligt också.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 16, 2006 19:08:12 GMT 1
|
|
|
Post by CastorTroy on Mar 16, 2006 19:30:42 GMT 1
ja, Helsingborg är ruskigt bra. Det bästa laget jag sett i Iffehallen år i alla fall. Kul för dem om dem tog sig upp.
|
|