|
Post by charlie on May 25, 2007 22:36:02 GMT 1
Man budgeterade 06/07 med en vinst på 20 000. Och slog den ganska hyfsat trots att vissa kostnader ökade. Skulle kunna tänka mig att kassör Issal fortsätter köra en låg profil och överraskar enligt skalle-Per modell: "Skryt när du rider hem". Fungerar den satsning man nu gör över serie och kval så kan det vara så att KHK knallar upp i ettan med ett par mille på bankboken. Finns kassörer som gladeligen skulle massera sina tår med en trädgårdstrimmer för att få sitta i samma läge...
|
|
|
Post by charlie on May 25, 2007 22:40:48 GMT 1
Javisst,är det så... men ett misslyckande kan kosta mer än en satsning direkt som leder hela vägen Japp. Och en satsning som man tror leder hela vägen men sen inte gör det kan skicka tillbaka klubben till 1999...
|
|
|
Post by crosschecking on May 25, 2007 23:11:46 GMT 1
Nja.. inte med det som finns i skåpet:: eller har jönsson varit framme?= Ingen Janne "plånbok" tack.
|
|
|
Post by anticonnie on May 29, 2007 9:25:05 GMT 1
|
|
|
Post by anticonnie on May 29, 2007 20:10:04 GMT 1
Nu är de uppe i 390 kort!!! Hmmm kan det bli så att vi som har köpt och kommer köpa bli som brännbollspubliken i NY?? Man får ärva sin plats för att det är konstant fullsatt!! ;D
|
|
|
Post by crosschecking on May 29, 2007 22:09:33 GMT 1
Brännboll? e du klok?
|
|
|
Post by charlie on May 30, 2007 8:31:55 GMT 1
Om jag har fattat det här rätt så har KHK sålt 390 kort varav ca 250 till "nya" kortägare. Av de 750 (tror jag) som hade säsongskort 2006 - och har till den 31/8 på sig att nyteckna - har ca 140 redan fixat det. Om vi inte får en jäkla massa avhopp - låter ju inte särskilt sannolikt - så skulle det betyda att KHK nu passerat 1000 sålda säsongskort. DEN TRETTIONDE FREAKING MAJ! Det är ju sjukt bra! Personligen tycker jag att det luktar 1250 säsongskort lång väg! Har intresset någonsin varit större? Vilket rekord har vi i Karlskrona på säsongskort sedan förr? Är det dags för rekord? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tack! ;D
|
|
|
Post by charlie on May 30, 2007 8:39:11 GMT 1
Nja.. inte med det som finns i skåpet:: eller har jönsson varit framme?= Ingen Janne "plånbok" tack. Jag tror inte heller det. En jäkligt rutinerad kassör är det viktigaste av allt i en klubbledning. Tror man har det. Helst skulle jag se att man hade en konstant buffert för oförutsedda utgifter på en mille. Då klarar man de flesta kallduschar och kan trycka ner gaspedalen om det önskas. Med den fina säsongskortsförsäljningen ser det ut som om den bufferten finns redan innan semestern om man lägger ihop de officiella siffrorna. 850 + ca 350 000 = 1 200 000. Coolt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 31, 2007 7:59:14 GMT 1
Undrar när man kommer in på Stockholmsbörsen..?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 31, 2007 8:08:51 GMT 1
Undrar när man kommer in på Stockholmsbörsen..? Japp, mest pengar i div 2. vinner!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 31, 2007 8:57:58 GMT 1
Undrar när man kommer in på Stockholmsbörsen..? Japp, mest pengar i div 2. vinner! Nix, men mycket pengar ger förutsättningar för att klättra uppåt i serierna! Säljer de riktigt många säsongskort så kanske vi får nån bra förstärkning i jultider, om det skulle behövas!
|
|
|
Post by charlie on May 31, 2007 9:00:20 GMT 1
Undrar när man kommer in på Stockholmsbörsen..? Japp, mest pengar i div 2. vinner! Nej, men chanserna ökar onekligen. Och trots den fina ekonomin man har idag saknas förmodligen mellan 2-3 miljoner för att säkert kunna etablera sig som ett lag på övre halvan av ettan. Men, division två eller tre är ju också kul. F*n vi gör som förr: spendera varenda spänn, låna på banken till alkoholiserade ryssar och missköt sponsorer och eventuell ny publik. Låt oss bli en riktigt "äkta" idrottsförening, utan publik och med ekonomiska bekymmer som det största samtalsämnet igen. B & C - ni kan väl ta varsin styrelsepost så att vi snabbt hittar hem. Varför retar ni er så på att klubben fungerar bra ekonomiskt? Och vill ni jobba med s.k mjuka värden inom föreningen så tror jag säkert dörrarna står öppna för er.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 31, 2007 10:30:26 GMT 1
Jag, B, C får tala för sig själv, retar mig inte på att klubben fungerar bra ekonomiskt. Jag tycker däremot att det är konstigt att pengarna börjar bli ett självändamål, "nästa år ska vi ha mer än en miljon". Förvisso finns det numismatiker och de har säkert trevligt men jag tycker KHK, som trots allt är en ishockeyklubb, ska spendera dem på för framtiden viktiga ändamål, typ nån back till... Jag vill inte jobba med nåt inom föreningen. Måste man hålla truten då? Edit: Visst en buffert är bra att ha, men varför överdriva? Vad bli målet när miljonen är nådd? 10? 100?
|
|
|
Post by kraftwerk on May 31, 2007 10:40:59 GMT 1
Japp, mest pengar i div 2. vinner! Nej, men chanserna ökar onekligen. Och trots den fina ekonomin man har idag saknas förmodligen mellan 2-3 miljoner för att säkert kunna etablera sig som ett lag på övre halvan av ettan. Men, division två eller tre är ju också kul. F*n vi gör som förr: spendera varenda spänn, låna på banken till alkoholiserade ryssar och missköt sponsorer och eventuell ny publik. Låt oss bli en riktigt "äkta" idrottsförening, utan publik och med ekonomiska bekymmer som det största samtalsämnet igen. B & C - ni kan väl ta varsin styrelsepost så att vi snabbt hittar hem. Varför retar ni er så på att klubben fungerar bra ekonomiskt? Och vill ni jobba med s.k mjuka värden inom föreningen så tror jag säkert dörrarna står öppna för er. Diit bästa inlägg på länge
|
|
|
Post by kraftwerk on May 31, 2007 10:43:32 GMT 1
Jag, B, C får tala för sig själv, retar mig inte på att klubben fungerar bra ekonomiskt. Jag tycker däremot att det är konstigt att pengarna börjar bli ett självändamål, "nästa år ska vi ha mer än en miljon". Förvisso finns det numismatiker och de har säkert trevligt men jag tycker KHK, som trots allt är en ishockeyklubb, ska spendera dem på för framtiden viktiga ändamål, typ nån back till... Jag vill inte jobba med nåt inom föreningen. Måste man hålla truten då? Nej, men du kunde påverka utvecklingen i klubben om du gjorde det
|
|