Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Design?
Mar 20, 2008 10:01:45 GMT 1
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Mar 20, 2008 10:01:45 GMT 1
Tja!, trevligt forum måste jag säga, men har en och en annan tanke om layouten. Färgerna är ju i sin sanna beetles anda, dock så har svart/röd kombinationen en enorm kontrast och ja, ett annat färgalternativ hade inte varit fel Dessutom så hittar jag ingen förklaring till ikonerna längst till vänster, dvs Sticky Thread, Brinnande folder och vanlig folder? Bara några åsikter från en van forum browser Btw, 2st forum som har imo riktigt bra upplägg : forums.wow-europe.com/Samt sweclockers.com/forum/bara några tips :> /Johan
|
|
|
Design?
Mar 20, 2008 12:52:17 GMT 1
Post by BigDog on Mar 20, 2008 12:52:17 GMT 1
Det här med design och färgsättning är en fråga om tycke och smak Den forumansvarige har all rätt i världen att ha denna design. Jag gillar dessa kontraster i lagets färger, ger en bättre känsla = Det är vi som är KHK!!!!!!!!!! Forumet bygger ju på en fri forumvariant. Om någon vill pytsa in lite pengar så slipper vi dessutom reklamen www.proboards.com/credit-purchase.cgi?khkbeetles.proboards20.comHar inga bekymmer med symbolerna till vänster, finns liknande i de flesta forum. Men jag skulle aldrig kunna se detta forum i gult och grön, även om det är påsk!! GLAD PÅSK
|
|
Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Design?
Mar 20, 2008 13:28:42 GMT 1
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Mar 20, 2008 13:28:42 GMT 1
jo visst. men det brukar också finnas en förklaring till vad ikonerna betyder ^_^
Och ja, rött/svart och fyrkantigt passar inte min smak riktigt, men som dom säger "To each his own"
:>
|
|
Frölunda
Ungdomslirare
Det jag inte vet om hockey , det vet n?gon annan
|
Design?
Mar 20, 2008 19:08:11 GMT 1
Post by Frölunda on Mar 20, 2008 19:08:11 GMT 1
Det där med hur "bra" design ett forum har, är som sagt var subjektivt. Personligen har jag vant mig vid detta forums färger och layout. Tycker att rött/svart/vitt är kanonfärger. Tydligt och lättläst. Därför har just "vårt" hockeyforum bäst design.
|
|
|
Design?
Mar 21, 2008 11:59:43 GMT 1
Post by Sardaukar on Mar 21, 2008 11:59:43 GMT 1
Det där med hur "bra" design ett forum har, är som sagt var subjektivt. Personligen har jag vant mig vid detta forums färger och layout. Tycker att rött/svart/vitt är kanonfärger. Tydligt och lättläst. Därför har just "vårt" hockeyforum bäst design. Exakt. Tycker detta forum är ett av de mest lättlästa forum som finns tack vare just kontrasten mellan svart, rött och vitt, och då har jag varit på många forum ska ni veta. Dessutom lättanvänt, och inte massa krimskrams som Laxarnas forum t.ex. WoW-forumet ovan gillade jag inte alls. Det var nog ett exempel på hur det inte borde vara. Sweclockers gillar jag heller inte. Då är NordicHardware och Minhembio bättre.
|
|
|
Design?
Mar 21, 2008 12:01:44 GMT 1
Post by HF on Mar 21, 2008 12:01:44 GMT 1
Vi är inte Taif, Växjö, Rögle, FBK, Hammarby, DIF, AIK, Mörrum, SIK, KRIF, Tyringe, Halmstad, Luleå, Leksand, Osby, V-vik, IKO, Bofors, B-löven, Örebro eller nåt annat lag. VI ÄR SVARTA RÖDA VITA VI ÄR ......
|
|
|
Design?
Mar 21, 2008 12:10:36 GMT 1
Post by Sardaukar on Mar 21, 2008 12:10:36 GMT 1
Tja!, trevligt forum måste jag säga, men har en och en annan tanke om layouten. Färgerna är ju i sin sanna beetles anda, dock så har svart/röd kombinationen en enorm kontrast och ja, ett annat färgalternativ hade inte varit fel Dessutom så hittar jag ingen förklaring till ikonerna längst till vänster, dvs Sticky Thread, Brinnande folder och vanlig folder? Bara några åsikter från en van forum browser Btw, 2st forum som har imo riktigt bra upplägg : forums.wow-europe.com/Samt sweclockers.com/forum/bara några tips :> /Johan Ikonerna som är vanliga folders betyder inget speciellt, mer än att det är en tråd Flammar den betyder det att tråden är populär, typ 5-10 sidor lång. Är det en röd folder som flammar betyder den att tråden är HET Typ över 10-15 sidor. Är den fastnålad med ett häftstift är den klistrad, dvs ligger alltid överst. Ser du blåa skyltar vid trådarna där det står "new" betyder det att nya inlägg har kommit sedan du besökte tråden senast.
|
|
|
Post by Mäki on Mar 26, 2008 0:06:31 GMT 1
Tycker forumet känns bra som det är hehe
|
|
|
Post by BigDog on Mar 26, 2008 7:37:12 GMT 1
Tycker forumet känns bra som det är hehe ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by #72 Foppa on Apr 1, 2008 11:46:34 GMT 1
Går det att ändra till sommartid i forumet? Eller är det bara Hockeytid som gäller här?
|
|
Burt
Björnligan
|
Post by Burt on Apr 1, 2008 11:58:01 GMT 1
Går det att ändra till sommartid i forumet? Eller är det bara Hockeytid som gäller här? Du kan ändra så att forumet följer med tidsmässigt då det ändras till sommartid/vintertid genom att gå in på din profil och längst ner finns det en liten rad som lyder "Currently Observing DST:" på den frågan ska du svara "Yes"...
|
|
|
Post by #72 Foppa on Apr 1, 2008 12:09:06 GMT 1
Går det att ändra till sommartid i forumet? Eller är det bara Hockeytid som gäller här? Du kan ändra så att forumet följer med tidsmässigt då det ändras till sommartid/vintertid genom att gå in på din profil och längst ner finns det en liten rad som lyder "Currently Observing DST:" på den frågan ska du svara "Yes"... F-n!! Är du en sån där "hacker" eller? ;D Tackar för hjälpen!!
|
|
Burt
Björnligan
|
Post by Burt on Apr 1, 2008 12:15:04 GMT 1
Du kan ändra så att forumet följer med tidsmässigt då det ändras till sommartid/vintertid genom att gå in på din profil och längst ner finns det en liten rad som lyder "Currently Observing DST:" på den frågan ska du svara "Yes"... F-n!! Är du en sån där "hacker" eller? ;D Tackar för hjälpen!! Nej, jag tillbringar bara för mycket tid i cyberrymden och kan inte låta bli att trycka på alla konstiga knappar jag ser överallt... ;D
|
|
|
Post by BigDog on Apr 2, 2008 9:06:23 GMT 1
Nu har jag oxå fixat till sommartiden...
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Design?
Apr 10, 2008 12:16:15 GMT 1
Post by Wagnborg on Apr 10, 2008 12:16:15 GMT 1
Underbart med sommartiden...hade inte listat ut det själv...men så är jag ju som jag är... Hade stört mig på det ett tag...
|
|