|
Post by youngblood on Nov 16, 2005 11:26:01 GMT 1
Han kan ju ta nr11 för då kanske man får se en liten Randy i honom ;D ;D
|
|
|
Post by tanstari on Nov 16, 2005 11:27:00 GMT 1
undra om Oskar kommer att vara med och spela mott Diö. nån som hört nått?
|
|
|
Post by HF on Nov 16, 2005 11:29:07 GMT 1
Har du lärt dig läsa mina inlägg nu äntligen... ;D Vad hade du att komentera då?? Stämde det även m dina tankar..Snälla säg nu JA JA , det mesta instämmer jag i Jag har aldrig ifrågasätt dina kunskaper. Men ofta har ditt negativa språk skymt detta och retat några. kanske mest mig .. Är det så att både du o Hogan genomför en utbrytning ur Sandvik ? Eller är det en nyorientering likt moderaterna Isåfall är val Ragulin = Gunnar Hökmark o Les Paul = Bo Lundgren, Hogan = Fredrik Reinfeldt, Brutus= ? Fredrik Reinfelt...hm inte så dumt, faktiskt en av de få politiker jag respekterar, sen får man tycka vad man vill om moddarna. Fredrik har en trevlig personlighet och han hymlar inte som vissa andra. Tillbaka till tråden, välkommen Oskar, ska bli kul att se dig på isen. Är det nån här som likt hipp hipp kan visa hur Räiha ska uttalas?
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 16, 2005 11:30:30 GMT 1
Oskar Räihä hade nr 15 i Mörrum och 16 i OIK Då gissar jag på att han kommer att spela i tröja nummer 15 i KHK. (Att det kommer någon bra målvakt hit har jag ändå slutat hoppas på...) Målvakter ska ha 1, 30 eller 35 PUNKT
|
|
|
Post by youngblood on Nov 16, 2005 11:31:47 GMT 1
JA , det mesta instämmer jag i Jag har aldrig ifrågasätt dina kunskaper. Men ofta har ditt negativa språk skymt detta och retat några. kanske mest mig .. Är det så att både du o Hogan genomför en utbrytning ur Sandvik ? Eller är det en nyorientering likt moderaterna Isåfall är val Ragulin = Gunnar Hökmark o Les Paul = Bo Lundgren, Hogan = Fredrik Reinfeldt, Brutus= ? Fredrik Reinfelt...hm inte så dumt, faktiskt en av de få politiker jag respekterar, sen får man tycka vad man vill om moddarna. Fredrik har en trevlig personlighet och han hymlar inte som vissa andra. Tillbaka till tråden, välkommen Oskar, ska bli kul att se dig på isen. Är det nån här som likt hipp hipp kan visa hur Räiha ska uttalas? Kanske det uttalas :RÄIJHAA!!
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 16, 2005 11:32:35 GMT 1
undra om Oskar kommer att vara med och spela mott Diö. nån som hört nått? Tydligen inte. Jag frågade några sidor bak
|
|
|
Post by chriande on Nov 16, 2005 11:41:39 GMT 1
Season Team League Oskar Räihä 2001-2002 Olofströms IK Swe-div1 33 4 3 7 2002-2003 Olofströms IK Swe-div2 33 17 8 25 2003-2004 Olofströms IK Swe-div1 29 2 3 5 2004-2005 Olofströms IK Swe-div1 35 2 3 5 2005-2006 Mörrum Swe-3 - - - - - Kunde tydligen producera en hel del i DIV 2 då han hade mer speltid enl OIK
|
|
|
Post by youngblood on Nov 16, 2005 11:43:46 GMT 1
Jag tror att Oskar blir ett bra tillskott i KHK och kommer att tillföra både fint spel och rutin.
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 16, 2005 11:47:42 GMT 1
Fredrik Reinfelt...hm inte så dumt, faktiskt en av de få politiker jag respekterar, sen får man tycka vad man vill om moddarna. Fredrik har en trevlig personlighet och han hymlar inte som vissa andra. Tillbaka till tråden, välkommen Oskar, ska bli kul att se dig på isen. Är det nån här som likt hipp hipp kan visa hur Räiha ska uttalas? Kanske det uttalas :RÄIJHAA!! Nja...möjligen RÄIJHÄÄ!!
|
|
|
Post by andersson72 on Nov 16, 2005 12:35:10 GMT 1
undra om Oskar kommer att vara med och spela mott Diö. nån som hört nått? Tydligen inte. Jag frågade några sidor bak Oskar börja träna med klubben idag, mkt möjligt att han spela på torsdag. Han bör ju gå direkt in i laget. eller??
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Nov 16, 2005 13:07:58 GMT 1
Oskar går rätt in i laget! I fjol så var hans statestik (5 poäng) mycket missvisande. Han är en bra kämpe och behöver förtroende och speltid för att kunna producera. Oskar borde ha spelat mera men OIK lånade som bekant 2 forwards från Mörrum (och en från Oskarshamn). Peter (tränaren i OIK) hade sina favoritspelare som bla Samuel Jönsson och David Collen som i mitt tycke är jämnbra med Oskar. Jag tycker även att KHK skall överväga att värva hit Jani Helenius (som är fn. utan A-kontrakt)! Bättre speed och skott finns inte i länet! Han är även en spelare som har spelat med Oskar under en längre tid (& så slipper Oskar pendla själv). Kan det vara en lösning för att få fyra fungerande kedjor?
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Nov 16, 2005 13:29:57 GMT 1
1.77 lång bara..... Han är för liten!
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Nov 16, 2005 13:40:59 GMT 1
Theo Fleury är "bara" 1,65! Vranjes är nästan lika kort! Det är folk som sagt att dom är för korta för sin sport. Är dom de?
|
|
|
Post by chriande on Nov 16, 2005 13:50:45 GMT 1
Theo Fleury är "bara" 1,65! Vranjes är nästan lika kort! Det är folk som sagt att dom är för korta för sin sport. Är dom de? Theo Fleury Spelar i år i europa, Belfast Giants UK Totals 1413 704 954 1658p Det kanske går att locka hit honom
|
|
|
Post by holdingthestick on Nov 16, 2005 13:53:41 GMT 1
Oskar går rätt in i laget! I fjol så var hans statestik (5 poäng) mycket missvisande. Han är en bra kämpe och behöver förtroende och speltid för att kunna producera. Oskar borde ha spelat mera men OIK lånade som bekant 2 forwards från Mörrum (och en från Oskarshamn). Peter (tränaren i OIK) hade sina favoritspelare som bla Samuel Jönsson och David Collen som i mitt tycke är jämnbra med Oskar. Jag tycker även att KHK skall överväga att värva hit Jani Helenius (som är fn. utan A-kontrakt)! Bättre speed och skott finns inte i länet! Han är även en spelare som har spelat med Oskar under en längre tid (& så slipper Oskar pendla själv). Kan det vara en lösning för att få fyra fungerande kedjor? Jani. Tja en spelare som ger sig in i en närkamp var fjärde match. det finns kanske skäl att han inte fick nytt kontrakt i KRIF
|
|