|
Post by brodeurandme on Mar 3, 2010 22:27:01 GMT 1
jag tror nästan jag skulle fälla en tår eller två om jag steg in i wämöhallen... jag var inte född när legendarerna höll till i hallen och fick tyvärr aldrig uppleva den tiden... däremot tiden med ryssarna har jag fina minnen ifrån... tyvärr också minnet när kik gick i graven och hockeyhjärtat dog. Det var faktiskt först för tre-fyra säsonger sedan som hockeysuget kom tillbaka och jag drog på mig skridskorna och tog mig en tur i den nya hallen. Jag älskar KHK och vill dom allt väl i världen, men den där speciella känslan det innebar att stiga in i en ishall dog när wämöhallen stängde igen. Om man ändå kunde vrida tillbaka tiden till när Kirill storspelade i kassen och man hängde bakom sargen och checka hans moves som man sedan övade på hemma på gräsmattan där man lirade landhockey ;D
Är det ingen här som filmade matcherna förr i tiden och kunde tagit på sig att redigera ihop nån film? Det vore guld värt att få se en sådan film.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 4, 2010 19:58:41 GMT 1
Underbart! Det var den säsongen jag började gå på hockey. Jag kan berätta att jag var 10 år och gick med en kompis vars farsa var väldigt involverad i KIK. På borta matcherna åkte vi i pappans gamla folka och när hans lillebror blev trött la vi honom längst bak, i facket bakom baksätet... 1 dm från bakre kofångaren.... trafiksäkert? Nä... Men man gjorde så förr.... ;D
|
|
|
Post by time on Sept 22, 2010 8:29:21 GMT 1
Verkar som om rivningen har påbörjats
|
|
|
Post by krickan on Sept 28, 2010 7:43:49 GMT 1
Snyft...där tog man sina första skridskoskär, och man såg sina första matcher där när man var liten parvel. Där föddes mitt hjärta till hockeyn. Har tom. en av min dåvarande "idol" Bank:s klubbor stående någonstans fortfarande sen han spelade...signerad och allt...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 28, 2010 8:28:33 GMT 1
till salu?
|
|
|
Post by krickan on Sept 28, 2010 10:19:11 GMT 1
Haha, nej den står bra där den står.
|
|
|
Post by scrat on Oct 22, 2010 9:09:31 GMT 1
Haha, nej den står bra där den står. Var det den klubban som gjorde självmålet i Olofsström . Vet inte om någon minns, detta var 87-88 någon gång tror jag, men bägge lagen var och bytte, #21 hämtade puck bakom eget mål, driver in framför, gör en dragning och tappar pucken i eget mål . Lasse Pettersson stod och hängde och var inte riktigt med på noterna. I stort sett bara Kjelle och 2 målvakter på isen vid tillfället. STORT jubel på hemmastå, men om jag inte minns fel vann KIK till slut i alla fall ;D.
|
|