|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 5, 2008 11:01:05 GMT 1
Nästa lördag börjar sommarträningen hemma hos mig. Vi kommer då gå igenom året som gick och slipa upp de sågar som inte presterade ordentligt under säsongen. För att klara av de högra kraven som div1 innebär så börjar vi tidigt med genomgång av de senaste och effektivaste sågarna. Full uppslutning krävs om vi ska vara rustade för nästa säsong!
Inbjudningar har gått ut till alla via djungeltrumman!
Välkommna!
|
|
|
Post by Ragulin on Apr 5, 2008 11:13:40 GMT 1
Nästa lördag börjar sommarträningen hemma hos mig. Vi kommer då gå igenom året som gick och slipa upp de sågar som inte presterade ordentligt under säsongen. För att klara av de högra kraven som div1 innebär så börjar vi tidigt med genomgång av de senaste och effektivaste sågarna. Full uppslutning krävs om vi ska vara rustade för nästa säsong! Inbjudningar har gått ut till alla via djungeltrumman! Välkommna! Känns skönt Polle att komma igång med träningen så här tidigt FInns ingen anledning att vänta. Jag tar med de senaste katalogerna på utrustning!
|
|
|
Post by HF on Apr 5, 2008 12:04:03 GMT 1
Nästa lördag börjar sommarträningen hemma hos mig. Vi kommer då gå igenom året som gick och slipa upp de sågar som inte presterade ordentligt under säsongen. För att klara av de högra kraven som div1 innebär så börjar vi tidigt med genomgång av de senaste och effektivaste sågarna. Full uppslutning krävs om vi ska vara rustade för nästa säsong! Inbjudningar har gått ut till alla via djungeltrumman! Välkommna! Känns skönt Polle att komma igång med träningen så här tidigt FInns ingen anledning att vänta. Jag tar med de senaste katalogerna på utrustning! Har bra kontakter på Beijerbygg och kommer höra mig för om eventuella grupprabatter. Funderar faktiskt på att köpa mig en eldriven just för att kunna öva lite hemma i trädgården när vi inte har gruppträning. Extraträning är viktigt nu när vi gått upp en division, vi måste vara på tååårrrrnnnna(som Bengt Andersson sa) www.youtube.com/watch?v=1hL6QboIDwc och inte vila på gamla segrar hm eh förluster. Man hoppas ju alltid att slippa använda sågen MEN skulle det behövas så finns den alltid nära.
|
|
|
Post by Ragulin on Apr 5, 2008 14:59:50 GMT 1
Frågan är om Callahan m fl i Hallorden också tänker satsa på sommarträning?
|
|
|
Post by Les Paul on Apr 5, 2008 17:52:15 GMT 1
Känns skönt Polle att komma igång med träningen så här tidigt FInns ingen anledning att vänta. Jag tar med de senaste katalogerna på utrustning! Har bra kontakter på Beijerbygg och kommer höra mig för om eventuella grupprabatter. Funderar faktiskt på att köpa mig en eldriven just för att kunna öva lite hemma i trädgården när vi inte har gruppträning. Extraträning är viktigt nu när vi gått upp en division, vi måste vara på tååårrrrnnnna(som Bengt Andersson sa) www.youtube.com/watch?v=1hL6QboIDwc och inte vila på gamla segrar hm eh förluster. Man hoppas ju alltid att slippa använda sågen MEN skulle det behövas så finns den alltid nära. Själv känner jag att man blivit lite svagare i armarna (det var ett tag sen man behövde såga) så det får bli en vanlig handsåg till att börja med så att man får igång musklerna, sen är man redo för de tunga pjäserna när det behövs.
|
|
|
Post by Sudden on Apr 5, 2008 23:24:40 GMT 1
Har bra kontakter på Beijerbygg och kommer höra mig för om eventuella grupprabatter. Funderar faktiskt på att köpa mig en eldriven just för att kunna öva lite hemma i trädgården när vi inte har gruppträning. Extraträning är viktigt nu när vi gått upp en division, vi måste vara på tååårrrrnnnna(som Bengt Andersson sa) www.youtube.com/watch?v=1hL6QboIDwc och inte vila på gamla segrar hm eh förluster. Man hoppas ju alltid att slippa använda sågen MEN skulle det behövas så finns den alltid nära. Själv känner jag att man blivit lite svagare i armarna (det var ett tag sen man behövde såga) så det får bli en vanlig handsåg till att börja med så att man får igång musklerna, sen är man redo för de tunga pjäserna när det behövs. Det är nu säsongen startar! Fäll träden som är i vägen! Kör igång sågarna.. själv föredrar jag de bensindrivna tvåtaktarna
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 6, 2008 0:12:38 GMT 1
Frågan är om Callahan m fl i Hallorden också tänker satsa på sommarträning? Jag vet inte ens var Överstesågen bor...hehe... F ö har jag fortfarande min skogsskördare i beredskap...måste dämpa alla överoptimistiska jäklar... Ligger i ständig träning...
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 6, 2008 15:50:49 GMT 1
Frågan är om Callahan m fl i Hallorden också tänker satsa på sommarträning? Jag vet inte ens var Överstesågen bor...hehe... F ö har jag fortfarande min skogsskördare i beredskap...måste dämpa alla överoptimistiska jäklar... Ligger i ständig träning... Hallordern får ha sin egen sommarträning, skulle inte drömma om att sätta en såg i händerna på en hallälskare
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 6, 2008 21:33:11 GMT 1
Hmm...är vi fler än tre? Haha...en är försvunnen...en skriver en gång i veckan...och är ingen reodlad sågare... Så det blir att köra egen träning...
|
|
|
Post by Ragulin on Apr 6, 2008 22:00:18 GMT 1
Hmm...är vi fler än tre? Haha...en är försvunnen...en skriver en gång i veckan...och är ingen reodlad sågare... Så det blir att köra egen träning... Försvunnen!! Dålig uppslutning hos er Callahan. SKANDAL!!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 6, 2008 22:06:34 GMT 1
Hmm...är vi fler än tre? Haha...en är försvunnen...en skriver en gång i veckan...och är ingen reodlad sågare... Så det blir att köra egen träning... Hördu du du.. Jag skriver när jag har nåt att säga och sågar när jag tycker det är befogat, inte bara för att visa att jag finns, till skillnad från vissa andra...
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 10, 2008 6:38:27 GMT 1
Det kommer att finnas en kul överraskning för alla sandvikare på lördagens upptacktskväll. Och det har inte med nya sågar att göra
|
|
|
Post by HF on Apr 12, 2008 6:36:46 GMT 1
Vilket väder. Ska vi sitta ute under tak och ska man då klä sig som Jonas uppe i Landsbro...? ;-) Eller blir det grilla ute äta inne?
|
|
|
Post by kraftwerk on Apr 12, 2008 7:04:17 GMT 1
Vilket väder. Ska vi sitta ute under tak och ska man då klä sig som Jonas uppe i Landsbro...? ;-) Eller blir det grilla ute äta inne? Svårt att komma under TAK. Krävs nog mer än sågar då Enklare att gräva sig ned under Wämöhallen i så fall
|
|
|
Post by HF on Apr 12, 2008 7:40:26 GMT 1
12/5 föresten...stämmer det..knappast va? Då har väl du annat för dig.
|
|