|
Post by qALLAHAN on Jan 21, 2004 20:53:47 GMT 1
Svaret Avesta kom för sent , tycker jag ;D jag vet...men det får ju domare newman avgöra... eftersom det var dåligt med rätta svar i tid, så tycker jag bättre sent än aldrig..?!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 21, 2004 21:52:53 GMT 1
Jag tackar för förtroendet Newman. Och som rättvis domare har jag fattat mitt beslut: Eftersom Newman skrev: "kom igen nu..tis kväll 22.00 e det slut!". Så antar jag att det är det som gäller, callahan! Förvisso skrev callahan Avesta, men han gjorde det alldeles försent, eller hur folks?. Således inga poäng där. Men för att han skrev: "Tror han hade 2an...eh..hur f-n ska man minnas det?" Får han 1 poäng. (Fast egentligen kanske han inte ens borde haft det, "Tror han hade det"...tja. Själv skrev jag ju:"Nr 2, Piteå" Tveklöst 2. Men det ser illa ut om jag ger mig själv poängen, så callahan får den...
|
|
|
Post by newman on Jan 22, 2004 8:15:25 GMT 1
Tack JJB! Ja,Callahans svar kom efter att han rotat igenom hela kartongen med tidningsklipp lite efter kl.22.00 så han får nöja sig med en pinne. Dock ska han ha en stjärna för att han kom fram till att det var Avesta!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 22, 2004 8:21:43 GMT 1
Tack JJB! Ja,Callahans svar kom efter att han rotat igenom hela kartongen med tidningsklipp lite efter kl.22.00 så han får nöja sig med en pinne. Dock ska han ha en stjärna för att han kom fram till att det var Avesta! Faktiskt inget tidningsklipp! Och JJ...eftersom du inte kan dela ut stjärnor, får du skriva "stjärna" vid min poängskörd! ;D
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 22, 2004 9:13:19 GMT 1
Faktiskt inget tidningsklipp! Och JJ...eftersom du inte kan dela ut stjärnor, får du skriva "stjärna" vid min poängskörd! ;D Jag tänker inte ge dig några stjärnor callahan. Men ett litet extra + kan du få! Vill du ha stjärnor får du be chefen eller hans caddy, LABAN ;D
|
|
|
Post by newman on Jan 22, 2004 9:42:51 GMT 1
Okej..... Här hommer en rysare tror jag!! Oxå en gamal favoritlirare.......... Vilket nr. och från vilken klubb kom Sven Eriksson??? tävlingsregler som förr och sluttid i morgon fredag kl.12.00.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 22, 2004 11:26:35 GMT 1
Kågedalens AIF... Fan också...jag ser honom framför mig, men kan inte få siffran för ögeonen.... utesluter en massa nummer...chansar på 22..tills vidare... Skellefteå-trakten...kanske ska tilläggas...
|
|
|
Post by HF on Jan 22, 2004 11:53:58 GMT 1
nr24............Svennis är väl från Torsby.....nu i England
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 22, 2004 12:45:29 GMT 1
nr24............Svennis är väl från Torsby.....nu i England Är du säker på numret? 24an hade väl en annan gammal trokänare..initialer A.B.?? Eller spelade de inte samtidigt..?? Hmmm...
|
|
|
Post by HF on Jan 22, 2004 12:55:59 GMT 1
det är min chansning, har ingen aning´. Men Jens som vet allt borde ju vara med här. Han verkar ha sett såå mycket hockey och borde kunna alla frågor här....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 22, 2004 13:27:58 GMT 1
Han borde kunna allt här... Eftersom han sett så mycket hockey (som han vill framhäva) är det svårt att begripa att han kan vara nöjd med allt...(inklusive försvarsspelet mot HHK med "bara" 6 insläppta...) Den som sett div1-hockey blir ju snarare gråtfärdig...
|
|
|
Post by HF on Jan 22, 2004 20:43:37 GMT 1
Nhl 2004 räknas inte jens..
Dom här frågorna är svåra för mig. Visst jag var på några matcher i början på 80 talet men då var jag inte gammal.
|
|
|
Post by newman on Jan 23, 2004 12:24:48 GMT 1
Vita hästen och nr 9 jj räknar poängen!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 23, 2004 13:02:55 GMT 1
Vita hästen och nr 9 jj räknar poängen!!! Sorry, han spelade INTE i Vita Hästen....däremot spelade han där EFTER KIK!! Har bevis... Min första minnesbild var faktiskt nr 9, men sedan fick jag Conny för ögonen....spelade han inte då?
|
|
|
Post by HF on Jan 23, 2004 16:38:37 GMT 1
Sorry, han spelade INTE i Vita Hästen....däremot spelade han där EFTER KIK!! Har bevis... Min första minnesbild var faktiskt nr 9, men sedan fick jag Conny för ögonen....spelade han inte då? ' Det är ju inte lätt att slå nån som sitter med fasit i hand. Hörru Pistolpete bränn nu alla tidningsklipp du har.....
|
|