|
Post by Sardaukar on Apr 23, 2007 20:40:51 GMT 1
Wörd! Men 10 år har väl inte klubben funnits än
|
|
|
Post by dicanio on Apr 24, 2007 9:43:37 GMT 1
Wörd! Men 10 år har väl inte klubben funnits än KIK/KHK kanske han menar dumfan.
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 24, 2007 11:00:47 GMT 1
Hybris över att KHK lirar i division.2? Knappast. Nu har jag ju dock inte skrivit att jag inte skulle vara glad över de sportsliga framgångarna (Vilka?), så det är inte där skon hänger. Men ja, jag som själv har spelat mer än 10 år i klubben tycker det är ganska tragiskt med alla nya "experter" i hallen med noll kunnande av hockey som ändå måste kommentera precis varenda "sekvens av spelet. Jag klarar mig gott utan dom, att KHKs ekonomi inte gör det är en annan sak. Men det är ju en del av charmen med att gå på hockey att "veta bäst" man sitter där och lever sig in och analyserar matcherna och har omänskligt höga krav emellanåt och är enögd så det skriker om det men det hör till. Utan det skulle jag likaväl kunna ligga hemma och peta naveln Nej, det är inte min charm och jag tycker fortfarande det är lika tragiskt. Ungefär som när hela Sverige blir fotbollssupportrar vartannat år när det är dags till EM/VM-slutspel. Vissa tycker det är folkfest, vissa tycker det är patetiskt. Jag har respekt för folk som lägger ner hela sin själ och sitt liv i "favorit"klubben, även om de inte har samma åsikter som mig. Men hybrissupportrar som glider med, endast när vinden blåser i ryggen har jag inget övers för. Trevligt att du tycker dom är charmiga, alla är vi olika.
|
|
|
Post by unbreakable on Apr 24, 2007 11:04:36 GMT 1
Hallå, du verkar bitter istället för glad när det går uppåt för khk? Jag tycker det är jätteroligt med att det är hybris och så mycket experter på läktaren, vad vore hockey utan engagemang och tyckande. Nej ryck upp dig och gläds med KHK:s framgångar i stället. Yes. Det går ju att välja klubbar som helt saknar hybris. Om det nu är det som bekymrar dig. De flesta av oss här är väl glada både för den sportsliga framgången och denna fansens "hybris" som du uttrycker det. Utan hybris hade vi inte haft 2200 i snitt på läktarna... Så du får nog bestämma dig för vad du gillar minst... Vilket också kan ge hybris och då kommer du ju att störa dig på dig själv. Hmm... Hybris över att KHK lirar i division.2? Knappast. Nu har jag ju dock inte skrivit att jag inte skulle vara glad över de sportsliga framgångarna (Vilka?), så det är inte där skon hänger. Men ja, jag som själv har spelat mer än 10 år i klubben tycker det är ganska tragiskt med alla nya "experter" i hallen med noll kunnande av hockey som ändå måste kommentera precis varenda sekvens av spelet. Jag klarar mig gott utan dom, att KHKs ekonomi inte gör det är en annan sak.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 24, 2007 12:01:17 GMT 1
Måste erkänna att jag inte har höga tankar om medgångssupportrar....men "tyvärr" behövs de ju för att man ska kunna avancera... Har själv suttit på läktarna i alla väder i 25-30 år....spelar ingen som helst roll var i seriesystemet man befinner sig...förbannad och ledsen har man ofta varit, men likväl har man inte kunnat låta bli... Tycker också det är lite fånigt när folk plötsligt blir hysteriska...och tror vi är bäst i världen...trots att vi inte ens kommit bort från näst sämsta serien...
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 24, 2007 12:01:31 GMT 1
Hallå, du verkar bitter istället för glad när det går uppåt för khk? Jag tycker det är jätteroligt med att det är hybris och så mycket experter på läktaren, vad vore hockey utan engagemang och tyckande. Nej ryck upp dig och gläds med KHK:s framgångar i stället. Hybris över att KHK lirar i division.2? Knappast. Nu har jag ju dock inte skrivit att jag inte skulle vara glad över de sportsliga framgångarna (Vilka?), så det är inte där skon hänger. Men ja, jag som själv har spelat mer än 10 år i klubben tycker det är ganska tragiskt med alla nya "experter" i hallen med noll kunnande av hockey som ändå måste kommentera precis varenda sekvens av spelet. Jag klarar mig gott utan dom, att KHKs ekonomi inte gör det är en annan sak. Det är just engagemang som de här sk supportrarna saknar. Där har du problemet. Jag tycker också det är skitkul att det går bra för KHK. Något annat har jag inte skrivit...
|
|
|
Post by unbreakable on Apr 24, 2007 13:08:49 GMT 1
Jag hoppas och tror att KHK har hittat sin publik och om man har förhoppningen att 2.500 personer skall ha samma intresse, engagemang som de som skriver på detta forumet så är man nog fel på det. Jag är övertygad om att många har ett jätteengagemang men det sträcker sig nog bara till man gillar laget och följer laget vid hemmamatcherna, i media och på khk.se och det är helt Ok för mig. Hallå, du verkar bitter istället för glad när det går uppåt för khk? Jag tycker det är jätteroligt med att det är hybris och så mycket experter på läktaren, vad vore hockey utan engagemang och tyckande. Nej ryck upp dig och gläds med KHK:s framgångar i stället. Det är just engagemang som de här sk supportrarna saknar. Där har du problemet. Jag tycker också det är skitkul att det går bra för KHK. Något annat har jag inte skrivit...
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 24, 2007 15:07:50 GMT 1
Jag hoppas och tror att KHK har hittat sin publik och om man har förhoppningen att 2.500 personer skall ha samma intresse, engagemang som de som skriver på detta forumet så är man nog fel på det. Jag är övertygad om att många har ett jätteengagemang men det sträcker sig nog bara till man gillar laget och följer laget vid hemmamatcherna, i media och på khk.se och det är helt Ok för mig. Det är just engagemang som de här sk supportrarna saknar. Där har du problemet. Jag tycker också det är skitkul att det går bra för KHK. Något annat har jag inte skrivit... Det återstår att se, den dagen vinden börjar avta.
|
|
|
Post by charlie on Apr 24, 2007 21:54:33 GMT 1
Jag hoppas och tror att KHK har hittat sin publik och om man har förhoppningen att 2.500 personer skall ha samma intresse, engagemang som de som skriver på detta forumet så är man nog fel på det. Jag är övertygad om att många har ett jätteengagemang men det sträcker sig nog bara till man gillar laget och följer laget vid hemmamatcherna, i media och på khk.se och det är helt Ok för mig. Det återstår att se, den dagen vinden börjar avta. Får känslan av att du... 1. ...nästan längtar efter att det ska gå åt pipsvängen så att du kan sitta själv på läktaren och vara en "äkta" fan... Själv har jag bara följt Karlskrona hockeyn sedan 1974 men råkar tycka att det är rätt kul med den nya publiken också. Hockeyn som spelats här de senaste 15 åren har ju inte lockat någon ny publik som kan fostras in i denna äkthet. För fanken - ge folket en chans! 2. ...vet förbannat lite om fotboll.Om din tidigare kommentar kring fotbollen som blommar upp varannat år; Hur okunnig får man bli utan att det ger dagsböter? Är du medveten om hur många som är engagerade i den dagliga fotbollen runt omkring i Sverige? Klart att dom blommar upp när det blir dags för hela nationen att samla sig inför stora matcher och turneringar. Nä Calvin. Jag vill inte bemöta dig längre. Du tar för mycket positiv energi.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 24, 2007 22:02:38 GMT 1
Haha...jag tar väl resten av den...
|
|
|
Post by charlie on Apr 24, 2007 22:06:26 GMT 1
Haha...jag tar väl resten av den... Nä. Jag gillar att det finns en motsatt åsikt. Och ibland tycker vi ju faktiskt lika. Har också suttit och frusit röv i några decennier. Det är när det blir så korkat så att sågbockarna promenerar ut som jag känner att jag inte orkar bry mig. Du är lite negativt mysig, intresserad och kan mycket hockey. Då går det ju att föra ett resonmang.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 24, 2007 22:13:21 GMT 1
Haha...jag tar väl resten av den... Nä. Jag gillar att det finns en motsatt åsikt. Och ibland tycker vi ju faktiskt lika. Har också suttit och frusit röv i några decennier. Det är när det blir så korkat så att sågbockarna promenerar ut som jag känner att jag inte orkar bry mig. Du är lite negativt mysig, intresserad och kan mycket hockey. Då går det ju att föra ett resonmang. Man tackar!! ;D "Problemet" med mig är att jag analyserar och drar allt till sin spets...då ser det ofta negativt ut... Jag TÅL inte medlöpare som oreserverat gudsförklarar Tobbe....såna som låter andra tänka åt dom...
|
|
|
Post by charlie on Apr 24, 2007 22:28:56 GMT 1
Nä. Jag gillar att det finns en motsatt åsikt. Och ibland tycker vi ju faktiskt lika. Har också suttit och frusit röv i några decennier. Det är när det blir så korkat så att sågbockarna promenerar ut som jag känner att jag inte orkar bry mig. Du är lite negativt mysig, intresserad och kan mycket hockey. Då går det ju att föra ett resonmang. Man tackar!! ;D "Problemet" med mig är att jag analyserar och drar allt till sin spets...då ser det ofta negativt ut... Jag TÅL inte medlöpare som oreserverat gudsförklarar Tobbe....såna som låter andra tänka åt dom... Nä. Jag vet att Tobbe inte vill bli gudsförklarad. Det är en enkel, snusande, hockeyälskande föreningskille som älskar doften av omklädningsrum och avskyr snackande snobbar. Just därför litar jag på honom. Han gör det inte direkt för KHK - han gör det för att han älskar hockey. Missförstå mig inte nu - Tobbe slåss för sitt KHK, men att Issal och Sibbe lyckades få honom till KHK är en ren bonus. Och sedan han kom hit har det ju hänt en del - inte minst inom klubben... En kille värd att stå upp för. Och kanske ska man se mellan fingrarna någon gång också. Men han ska inte stå okritiserad. Ibland ser jag mardrömsscenariot framför mig - hur vi får hit en sportchef som inte gillar doften att stinkande hockeytröjor... En sån där lycksökare som talar vitt och brett men inte gör någonting. Dom är så många. Killarna som jobbar 12-15 timmar om dygnet är så få.
|
|
|
Post by unbreakable on Apr 24, 2007 22:51:22 GMT 1
Calvinsmalvin du är nog ingen äkta supporter utan gillar nog bara att gnälla. Kom med lite konstruktiv negativitet så skall jag nog se till och övertyga dig om KHK:s supportras bra sidor men att bara vara lack är enbart tråkigt. Jag hoppas och tror att KHK har hittat sin publik och om man har förhoppningen att 2.500 personer skall ha samma intresse, engagemang som de som skriver på detta forumet så är man nog fel på det. Jag är övertygad om att många har ett jätteengagemang men det sträcker sig nog bara till man gillar laget och följer laget vid hemmamatcherna, i media och på khk.se och det är helt Ok för mig. Det återstår att se, den dagen vinden börjar avta.
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 25, 2007 21:03:16 GMT 1
Wörd! Men 10 år har väl inte klubben funnits än KIK/KHK kanske han menar dumfan. Ja antagligen gjorde han det. Jag är inte dum, men han skrev det som han menade KHK.
|
|