|
Post by Supertramp on Apr 26, 2007 20:27:45 GMT 1
Calvinsmalvin du är nog ingen äkta supporter utan gillar nog bara att gnälla. Kom med lite konstruktiv negativitet så skall jag nog se till och övertyga dig om KHK:s supportras bra sidor men att bara vara lack är enbart tråkigt. Det återstår att se, den dagen vinden börjar avta. Haha. Okej, äkta supporter enligt vem? Dig, Charlie, svenska hockeyförbundet eller Black Bugs, i vilket fall som helst så bryr jag mig inte.
|
|
|
Post by crosschecking on Apr 26, 2007 20:35:01 GMT 1
Haha...jag tar väl resten av den... Nä. Jag gillar att det finns en motsatt åsikt. Och ibland tycker vi ju faktiskt lika. Har också suttit och frusit röv i några decennier. Det är när det blir så korkat så att sågbockarna promenerar ut som jag känner att jag inte orkar bry mig. Du är lite negativt mysig, intresserad och kan mycket hockey. Då går det ju att föra ett resonmang. Har Callahan blivit "mys" farbror?? ;D
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 26, 2007 20:50:06 GMT 1
Det återstår att se, den dagen vinden börjar avta. Får känslan av att du... 1. ...nästan längtar efter att det ska gå åt pipsvängen så att du kan sitta själv på läktaren och vara en "äkta" fan... Själv har jag bara följt Karlskrona hockeyn sedan 1974 men råkar tycka att det är rätt kul med den nya publiken också. Hockeyn som spelats här de senaste 15 åren har ju inte lockat någon ny publik som kan fostras in i denna äkthet. För fanken - ge folket en chans! 2. ...vet förbannat lite om fotboll.Om din tidigare kommentar kring fotbollen som blommar upp varannat år; Hur okunnig får man bli utan att det ger dagsböter? Är du medveten om hur många som är engagerade i den dagliga fotbollen runt omkring i Sverige? Klart att dom blommar upp när det blir dags för hela nationen att samla sig inför stora matcher och turneringar. Nä Calvin. Jag vill inte bemöta dig längre. Du tar för mycket positiv energi. 1. Okej, här sprudlar de fördömande åsikterna. Varför skulle jag längta efter motgångar? Jag gick också hem med svansen mellan benen, den där jobbiga lördagen och det tog bra många dagar innan man började släppa nederlaget. Sedan, äkta supportrar? Vad har du fått det ifrån? Jag skiter i om du har gått på hockey sedan 1974. Det är inte de saken handlar om. Jag tycker det är patetiskt med supportrar, du kan kalla dem medgångssupportrar, som endast är på plats när laget har vind i seglen. För att sedan när det går dåligt sitta hemma och intressera sig för något annat. Förstår du nu eller ska vi ta det en gång till? 2. Nej, jag vet inte förbannat lite om fotboll. Jag andas förmodligen fotboll 24 timmar om dagen, 7 dagar i veckan, och transporterar mitt feta arsle ett par hundra mil varje månad för att se på fotboll. Och ja, jag jävligt medveten om hur många engagerade fotbollsmänniskor det finns i vårt avlånga land. Härligt! Men jag vet även hur många människor det finns där ute som inte är ett piss intresserade av fotboll, men just när det är VM/EM, följer efter strömmen, bara för att vara som alla andra. Men när det handlar om en kall VM-kvalsmatch mot Estland passar det bättre att sitta hemma vid lunarstorm och ragga småflickor. Nu bryr jag mig dock inte längre, utan försöker mest hålla mig borta från Olearys och liknande ställen när det vankas stormatcher. Har du förstått nu Charlie? Calvin gillar inte medgångssupportrar. Calvin gillar aktiva supportrar som står upp för klubben i med- och motgång. Vare sig hon heter Lisa 14 eller Charlie 65. Trevlig helg. Up the Ra!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 26, 2007 22:16:28 GMT 1
Bra inlägg...jag känner nog som du i stora delar...
|
|
|
Post by lawless on Apr 26, 2007 23:48:59 GMT 1
Grejen e kanske den att det inte har funnits någon hockey värd namnet här i stan på länge... En helt ny generation har kommit som inte upplevt det som händer här och nu förut... Alla ÄR inte lika uråldriga som du Callahan!! alla kan inte ha varit med på Loobs tid... Alla kan inte minnas kvalet mot Mora... Det finns vuxena människor i denna stan som knappt viste att det harvade ett hockeylag i gammla Wämmöhallen trots att dom hade ett stort intresse för idrott i allmänhet. På den gammla "goda" tiden hette laget IK och bar orange tröjor. Många ur den publiken då, är antingen för gammla eller rent av döda idag. Fatta att det har kommit en helt ny generation av hockeyidioter som vill skapa sina egna minnen... sina egna idoler.... deras gud heter Jonas! Inte Håkan.... För dom är det självklart att laget heter HK och bär en stolt röd tröja med en ful skalbagge på... Likväl som det finns hemskt kritiska, nitiska pessimister och urbota korkade besserwissers som söker bråk i varje situation i alla föreningar (troligen även i MFF) så finns det ju medgångssupporters. Men att sitta här o spotta på folk som går på hockey för att det står mycke om klubben i tidningarna eller för att arbetskamraten drar dit dom är faktiskt lite patetiskt. Är inte deras röst i sången eller deras tia för kaffet i andra pausen lika mycket värda som era?? Snacka inte om medgångssupporters förren när förlusterna blir fler än vinsterna och ni sitter på dom tomma läktarna igen. Då kan ni ju sitta där och slå er för bröstet i er ensamhet med ett fånigt leende på läpparna och säga: - Vad va det va sa! Släpp analyserna.... Släpp vem som slog ett felpass och släpp tanken på vem som älskar Karlskrona HK mest eller minst, i en minut. Minns den känslan som fanns i hallen strax innan första nedsläpp i andra PO-matchen mot G*ästorp..... Jag vill känna dom rysningarna igen mendet kan jag inte göra utan medgångssupporters........eller pessimister....... eller för den delen korkade besserwissers..........
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 27, 2007 8:00:47 GMT 1
Också bra skrivet lawless... Självklart är det nya generationer....och givetvis är de stora delar av publikhysterin.... Det jag menar..och kanske Calvin....är äldre folk som vi kanske VET försvunnit vissa år, men helt plötsligt är tillbaka...eller äldre folk man känner som inte brytt sig innan... Jag stör mig inte på hela publiken...
|
|
|
Post by kraftwerk on Apr 27, 2007 8:03:25 GMT 1
Tja du Calvin. Även du har väl gått på någon hockeymatch innan du som nu "kan hockey".
Är det inte bra att det kommer ett gäng medgångssupportrar ? De betalar också entré.
Kanske fastnar 20% av dem och blir trogna supporters ?
|
|
|
Post by HF on Apr 27, 2007 11:40:16 GMT 1
Får känslan av att du... 1. ...nästan längtar efter att det ska gå åt pipsvängen så att du kan sitta själv på läktaren och vara en "äkta" fan... Själv har jag bara följt Karlskrona hockeyn sedan 1974 men råkar tycka att det är rätt kul med den nya publiken också. Hockeyn som spelats här de senaste 15 åren har ju inte lockat någon ny publik som kan fostras in i denna äkthet. För fanken - ge folket en chans! 2. ...vet förbannat lite om fotboll.Om din tidigare kommentar kring fotbollen som blommar upp varannat år; Hur okunnig får man bli utan att det ger dagsböter? Är du medveten om hur många som är engagerade i den dagliga fotbollen runt omkring i Sverige? Klart att dom blommar upp när det blir dags för hela nationen att samla sig inför stora matcher och turneringar. Nä Calvin. Jag vill inte bemöta dig längre. Du tar för mycket positiv energi. 2. Nej, jag vet inte förbannat lite om fotboll. Jag andas förmodligen fotboll 24 timmar om dagen, 7 dagar i veckan, och transporterar mitt feta arsle ett par hundra mil varje månad för att se på fotboll. Och ja, jag jävligt medveten om hur många engagerade fotbollsmänniskor det finns i vårt avlånga land. Härligt! Men jag vet även hur många människor det finns där ute som inte är ett piss intresserade av fotboll, men just när det är VM/EM, följer efter strömmen, bara för att vara som alla andra. Men när det handlar om en kall VM-kvalsmatch mot Estland passar det bättre att sitta hemma vid lunarstorm och ragga småflickor. Haha precis, jag kommer ihåg för ett par år sedan när "alla" "älskade " damfotboll. Tror det var nåt vm i usa när det gick bra. Det var Vickan, Bettan och Lebban, alla var du med spelarna. Ett konstruerat intresse för just då var det politiskt korrekt att "älska" damfotboll. Två veckor senare drog damallsvenskan igång och det var imponerande publiksiffror som 53, 67, och 111 på matcherna. Många går för att andra går och det är mycket folk och då har man ju nåt att prata om på jobbet. Detta händer KHK just nu och vi kan bara hoppas att några blir likadana idioter som vi som har varit på hockey när det verkligen gått som sämst. Säkerligen är några av de flitigaste skribenterna här på forumet nya inom Karlskrona hockeyn.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 27, 2007 11:56:49 GMT 1
Glöm ej heller damhockeyn....den var ju också hysteriskt intressant.....en vecka.... Nu visste knappt någon att det var VM... Är det mycket bara draget och livet som drar....för gedigna sportälskare är det ju inte som bara kommer när det går bra....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 27, 2007 12:06:20 GMT 1
Visst kan de va drygt med kommentarer från okunniga men så länge de betalar för sig och det gynnar KHK så står jag gärna ut med alla medgångssupportrar!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 27, 2007 12:22:14 GMT 1
Visst kan de va drygt med kommentarer från okunniga men så länge de betalar för sig och det gynnar KHK så står jag gärna ut med alla medgångssupportrar! Precis...jag skrev innan att det var nödvändigt ont....
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Apr 27, 2007 12:24:48 GMT 1
sen var det många som inte visste att det spelades hockey här i staun efter att kik lagts ner, men alla skriverier från det att den nya arenan byggdes har gjort att fler visste att det fanns ett hockey lag här. jag kan säga det att jag hade inte en aning om att det spelades hockey här när jag flyttade tillbaka hit. Som tur var så träffade jag Järnbyxan på en buss för tre år sedan och sen har jag inte missat många hemma matcher
|
|
|
Post by charlie on Apr 27, 2007 14:37:22 GMT 1
Jag tycker inte om korkade supportrar, men jag varken kan eller vill hindra dem från att gå på hockey.
|
|
|
Post by HF on Apr 27, 2007 17:02:56 GMT 1
Jag tycker inte om korkade supportrar, men jag varken kan eller vill hindra dem från att gå på hockey. Menar du oss? Visst är det många nya på hockeyn men många jag pratar med gick på hockey på 80-och början av -90 talet. Med ny arena och POSITIVT drag kring hockeyn har de hittat tillbaka.
|
|
|
Post by Supertramp on Apr 27, 2007 17:07:02 GMT 1
Jag tycker inte om korkade supportrar, men jag varken kan eller vill hindra dem från att gå på hockey. Det är vi två om. Jag är inte dum i huvet. Jag förstår precis som ni att det kommer komma mycket gott ur dagens "medgångssupportrar". Håller det här i sig så kan KHK få en bra grund med över 1000 hängivna supportrar som ställer upp för klubben med olika sorters medel. Dock tycker jag fortfarande är löjligt att folk börjar gå just nu när KHK går bra, eller för att alla andra gör det. Hur logiskt det än är.
|
|