|
Post by stolpeout on Dec 29, 2011 20:49:08 GMT 1
Föl........... en märr kanske. Det är väl bättre att klubben kan fullfölja säsongen med ekonomisk doping än att serien haltar o man måste räkna om poängen oxå.............sen tycker jag att man skall åka ner i div 2 eller 3 o inte till div.1.
|
|
|
Post by scarpino on Dec 29, 2011 21:56:47 GMT 1
Föl........... en märr kanske. Det är väl bättre att klubben kan fullfölja säsongen med ekonomisk doping än att serien haltar o man måste räkna om poängen oxå.............sen tycker jag att man skall åka ner i div 2 eller 3 o inte till div.1. Dom borde aldrig fått starta i AS i år!
|
|
|
Post by adamjivblad on Mar 2, 2012 21:19:58 GMT 1
Förbannade Malmö som gör mål med 57 sek kvar!!
|
|
|
Post by time on Mar 25, 2012 11:32:07 GMT 1
|
|
|
Post by tobbeman77 on Mar 25, 2012 17:24:23 GMT 1
Gamla nyheter.. Frågan är hur det går med Borås rekonstruktion? Om de nu kommer topp2 i KS och kniper en fortsatt plats till HA 12/13, kommer de fråntas sin licens och bli degraderade tro? Tycker det har varit snålt med nyheter gällande deras ekonomi på senare tid.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Mar 25, 2012 19:51:42 GMT 1
Gamla nyheter.. Frågan är hur det går med Borås rekonstruktion? Om de nu kommer topp2 i KS och kniper en fortsatt plats till HA 12/13, kommer de fråntas sin licens och bli degraderade tro? Tycker det har varit snålt med nyheter gällande deras ekonomi på senare tid. Vore skandal om de fick licens oavsett hur ekonomin kommer se ut 12/13. Har man överlåtit lönekostnader till lönegarantin ska man väck!
|
|
|
Post by tobbeman77 on Mar 25, 2012 20:24:40 GMT 1
Gamla nyheter.. Frågan är hur det går med Borås rekonstruktion? Om de nu kommer topp2 i KS och kniper en fortsatt plats till HA 12/13, kommer de fråntas sin licens och bli degraderade tro? Tycker det har varit snålt med nyheter gällande deras ekonomi på senare tid. Vore skandal om de fick licens oavsett hur ekonomin kommer se ut 12/13. Har man överlåtit lönekostnader till lönegarantin ska man väck! Håller med till 100% men hockeyförbundet tänker nog annorlunda och verkar oftast ganska "lättlurade". Hur som helst så hoppas jag inte vi blir beroende av detta. Ett beslut om degradering kan dessutom dröja till en bra bit in på sommaren..
|
|
|
Post by stolpeout on Mar 25, 2012 21:08:19 GMT 1
De lurade ju till sig elitlicensen förra säsongen...det måste väl förbundet ha i åtanke. Ifall Borås kniper en HA plats i kvalet så tror jag mkt hänger på vilka som står i turordning för att få den platsen i HA.......Hellre Borås än Asplöven som garanterat kommer att konka efter 10 bortamatcher.
|
|
|
Post by adamjivblad on Apr 3, 2012 20:44:21 GMT 1
Allsvenskan nästa säsong kommer ha totalt 28 SM-guld!! Kommer troligtvis ha ett publiksnitt på över 3000 för första gången någonsin om ni byter plats med S-vall eller Borås vilket ni kommer göra. Det var 2610 i snitt i år. Det kommer finnas jätteläge att förhandla sig till ett mkt bättre TV-avtal än det som finns nu! DIF, Malmö, Örebro, Leksand, VIK, SSK och Mora kan alla ta en topp 3 placering. Ni får nog rikta in er på den sista PO-platsen. Är Allsvenskan den mest intressanta ligan i Sverige nu? Jag svarar iaf: JA Syns i september! PS. Det är väl lite roligare att möta lag som DIF och Leksand istället för Helsingborg, Pantern och Kungälv?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 3, 2012 21:15:11 GMT 1
PS. Det är väl lite roligare att möta lag som DIF och Leksand istället för Helsingborg, Pantern och Kungälv? Visst är det så... det är ju lag som iallafall vill lira hockey, till skillnad mot de andra mördargängen.
|
|
|
Post by PutteA on Apr 3, 2012 21:21:59 GMT 1
På fredag blir det en mini invasion av Lakejer från Växjö. Nu ska ni faan upp. Ett sånt här läge får ni bara inte missa. KHK vs Djurgården i nästa års premiär i Telenor Arena, smaka på den!!
|
|
|
Post by Jason on Apr 5, 2012 10:36:42 GMT 1
Jaha... då blir det att byta till Viasat då... Men det kan man väl ta.
|
|
|
Post by rolgy66 on Apr 5, 2012 11:46:22 GMT 1
Jaha... då blir det att byta till Viasat då... Men det kan man väl ta. Hehe, sitter precis och kollar de möjligheterna också...
|
|
|
Post by kaffe on Apr 5, 2012 12:07:22 GMT 1
Jaha... då blir det att byta till Viasat då... Men det kan man väl ta. Hehe, sitter precis och kollar de möjligheterna också... Kan tänka mig att Viasat kan räkna med ett uppsving i Karlskona med omnejd under sommaren jag vet att jag har en box som kan få in hockeyn men nu måste jag bara ta reda på vad det är för paket jag behöver köpa till.
|
|
|
Post by stolpeout on Apr 5, 2012 12:30:30 GMT 1
De lurade ju till sig elitlicensen förra säsongen...det måste väl förbundet ha i åtanke. Ifall Borås kniper en HA plats i kvalet så tror jag mkt hänger på vilka som står i turordning för att få den platsen i HA.......Hellre Borås än Asplöven som garanterat kommer att konka efter 10 bortamatcher. Hoppas BH får behålla Elitlicensen så vi slipper OInK o Asphögen....
|
|