|
Post by kraftwerk on Sept 25, 2006 8:36:20 GMT 1
Alvesta - Kalmar 7 - 3 Boro-Vetlanda HC - Tibro 6 - 3 Skara IK - HC Dalen 6 - 4 Vimmerby - Nässjö 2 - 8 VIK - Mjölby Hockey 3 - 7 Tack för din eminenta res.service Att Vimmerby skulle få problem har man ju förstått. Vet dock ej hur Nässjös slagstyrka är jämfört med förra säsongen Men Mjölbys klar vinst förvånar mig
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 25, 2006 8:44:32 GMT 1
Måste säga att jag också är överraskad över Nässjös stora vinst, Västervik har tappat många viktiga spelare.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 25, 2006 8:46:40 GMT 1
saxat fr VIK
----
VIK - Mjölby Hockey 3 - 7 (1-4,1-1,1-2)
1-1 07:43 Marcus Hägg (Niclas Heed) 2-4 28:56 Petrus Johansson (Niclas Heed) 3-6 58:49 Jim Axelsson (Fredrik Bertilsson) PP1
Domare: Viktor Pilemyr Publik: 166
VIK förlorade kvällens träningsmatch mot Mjölby Hockey i Tjusthallen med 7-3.
- Det var vi som gav Mjölby målchanserna idag, säger VIK's båda trämnare efter matchen. Fyra fem gånger gav vi bort pucken på blå som dom gjorde mål på.
Första 10 minuterna har vi allt spel och fram till 1-2 är det vår match, säger Fredrik Ohlsson. 11.53 gör Mjölby 1-3 och efter det så byter VIK målvakt och det är på egen begäran. Jimmy mer eller mindre kastar själv pucken i mål! Tyvärr har inte heller Daniel Johansson en bra dag i målet. - Målvaktsspelet idag var katastrofalt dålig, säger Fredrik.
Idag var det slarv och bjudningar som avgjorde matchen till Mjölbys fördel. Vi hade nog en fem klara chanser som det borde blivit mål på, säger Fredrik. Vi tar avslut i fel lägen också, fyller Tomas Karlsson på. - Vi kommer för nära helt enkelt.
På skadefronten är det fortfarande lika illa. Saknas pga skador gör Jesper Pettersson, Joakim Rampeltin, Viktor Yanez, Henrik Carlberg och Jonas Rasmussen. Dessa fem vet vi inte när dom kommer tillbaka.
Även Kristoffer Karlsson och Jon Price saknas. Dom har inte kommit till Västervik ännu. Kristoffer kommer förmodligen i morgon till Västervik. Jon Price kommer i början av oktober.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 25, 2006 8:47:33 GMT 1
Måste säga att jag också är överraskad över Nässjös stora vinst, Västervik har tappat många viktiga spelare. Ja i komb med att kanske Nässjö jobbar med annat än att jag felparkerare vid hallen
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 25, 2006 10:08:06 GMT 1
Hur var det nu med träningsmatcher och dra stora växlar? Minns OIK-KHK...
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 25, 2006 10:12:27 GMT 1
Hur var det nu med träningsmatcher och dra stora växlar? Minns OIK-KHK... Nej håller med. Träningsmatcher just bara träningsmatcher. TROR dock att det går att dra liiiiite mer slutsatser av mötena med KRIF pga att det är mycket prestge där
|
|
|
Post by newman on Sept 25, 2006 11:07:37 GMT 1
Sticker ej ut hakan..... den smällen få du ta!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 25, 2006 12:02:28 GMT 1
Alvesta - Kalmar 7 - 3
Kan pizzabagaren haft fel, det verkar som Kalmar inte blir något annat än ett bottenlag denna säsong. ;D
Dessutom verkar det som man nu tappar yttliggare en spelare till Osby.
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 25, 2006 21:11:16 GMT 1
Alvesta - Kalmar 7 - 3 Kan pizzabagaren haft fel, det verkar som Kalmar inte blir något annat än ett bottenlag denna säsong. ;D Dessutom verkar det som man nu tappar yttliggare en spelare till Osby. Skulle inte vilja dra den slutsatsen. Jag tror Alvesta är mycket bättre än de flesta tror. Som jag tippade...6:a
|
|
|
Post by Loppan on Sept 25, 2006 21:18:01 GMT 1
Alvesta - Kalmar 7 - 3 Kan pizzabagaren haft fel, det verkar som Kalmar inte blir något annat än ett bottenlag denna säsong. ;D Dessutom verkar det som man nu tappar yttliggare en spelare till Osby. Skulle inte vilja dra den slutsatsen. Jag tror Alvesta är mycket bättre än de flesta tror. Som jag tippade...6:a Alvesta är bra , så ni får nog det tufft....Men det ska väll KHK klara som är så kaxiga
|
|
|
Post by newman on Sept 25, 2006 21:22:46 GMT 1
Vissa är det loppan..... e kommer att få ett h-te om det går knas..jag lovar.... Jag står dock stadigt. Det kan jag lova...
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 26, 2006 7:29:41 GMT 1
Vissa är det loppan..... e kommer att få ett h-te om det går knas..jag lovar.... Jag står dock stadigt. Det kan jag lova... jag står också stadigt. Tippat KHK 5-6:a. Däremot vågar jag analysera spelare INNAN de spelat i KHK-tröjan. Jag står för mina omdömen där också. Sen skulle ingen bli gladare än jag om vi kommer högre än 5-6:a. Håller med om att Alvesta är bättre än många tror denna säsong. Dock ett lag som KHK bör klara av om man är någorlunda ordinarie
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 26, 2006 7:45:15 GMT 1
"Tippat KHK 5-6:a" ?
Denna upplaga av KHK är aldeles för bra för att ha så många lag framför sig i denna serie. Tippade att KHK skulle hamna topp 4 men jag sicker ut hakan och påstår att KHK är ett av lagen som kan vinna serien denna säsong.
|
|
|
Post by kraftwerk on Sept 26, 2006 7:58:25 GMT 1
"Tippat KHK 5-6:a" ? Denna upplaga av KHK är aldeles för bra för att ha så många lag framför sig i denna serie. Tippade att KHK skulle hamna topp 4 men jag sicker ut hakan och påstår att KHK är ett av lagen som kan vinna serien denna säsong. allt är möjligt men KHK spelar i en division högre än förra säsongen. Jag tror att KHK o Lund utna problem hängt kvar förra säsongen i tvåan. KHK har bredare trupp i år och kan Perf höja spelarnas nivå så varför inte. Men serieseger är väl optimistiskt
|
|
|
Post by sektiong on Sept 28, 2006 7:37:17 GMT 1
Från 27/9. Kallinge-Hässleholm 6-4. (Publik 145) Boro-Kalmar 11-4 Osby-Alvesta ? Västervik-Linköping ?
|
|