|
Post by kraftwerk on Dec 30, 2007 17:55:38 GMT 1
Följande lag deltar,
Kungälv Mörrum KIK Gislaved Göteborg Helsingborg
Kan bli spännande
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 13, 2008 18:22:14 GMT 1
Mörrum åker på sin tredje förlust och är nu på kvalplats!! Vill inte möta dem i ett ev kval!
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 13, 2008 19:52:17 GMT 1
Mörrum åker på sin tredje förlust och är nu på kvalplats!! Vill inte möta dem i ett ev kval! Nej, verkligen inte! Dom får fan spela upp sig, just nu verkar dom vara helt under isen.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 14, 2008 14:33:02 GMT 1
Mörrum åker på sin tredje förlust och är nu på kvalplats!! Vill inte möta dem i ett ev kval! Varför inte ?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 14, 2008 15:03:41 GMT 1
Mörrum åker på sin tredje förlust och är nu på kvalplats!! Vill inte möta dem i ett ev kval! Varför inte ? För att jag tycker mörrum är ett bra lag och derbyn är alltid svårspelade. Jag ser hellre att de är kvar i ettan och vi kvalar oss dit, skulle vara ett antiklimax att när vi äntligen når ettan så åker mörrum ner i tvåan!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 14, 2008 15:52:49 GMT 1
För att jag tycker mörrum är ett bra lag och derbyn är alltid svårspelade. Jag ser hellre att de är kvar i ettan och vi kvalar oss dit, skulle vara ett antiklimax att när vi äntligen når ettan så åker mörrum ner i tvåan! OK då förstår jag hur du menar. Annars tror jag vi har bra chans att ta Mörrum i ett ev kval. Men visst är det bättre att båda finns i ettan nästa säsong
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 15, 2008 11:47:23 GMT 1
saxat från Mörrums off hemsida ---------------------------------------------------------------------------
"Vår ordförande har ordet | 2008-01-15 (08:57) Ett inlägg från vår ordförande ang. rykten om klubben.
NU FÅR DET VARA NOG !
Mörrums Hockey är en förening av gammaldags slag. Med det menar jag en förening som i huvudsak bygger på stöd från supportrar och mindre företag En omfattande helt ideellt arbetande ledarkader som förutom idrottsverksamheten sysslar med dansarrangemang året om, traditionell Bingo och lotteriförsäljning av alla tänkbara slag.
Man bygger,reparerar, ”funktionärar” och donar. Allt för att verksamheten skall fungera.
Vi har ingen storföretagsledare i för sponsorintäkter strategisk position. Ej heller något kommunalråd som låter bygga hockeytempel. Men det vore naturligtvis underbart om vi hade det. Heder åt dessa nyttiga eldsjälar som förstått att skådespel berikar livets bröd. Vågar man inget så vinner man inget.
Det är nog bara Mjällby – som naturligtvis med rätta står i en klass för sig – som har fler anhängare i västblekinge än GoIS.
Vart vill jag komma? Jo, detta enorma engemang leder inte bara till bra publiksiffror oaktat numera hackiga sportsliga framgångar. Det föder även ett sätt att bete sig som ibland slår över. Man lever i och genom hockeylaget så innerligt att man nästintill förlorar vett och sans. Våld är vi tack och lov nästan helt förskonade ifrån. Ett synnerligen gott samarbete med den lokala polisen har givet en intern sanering som för mig som ordförande underlättar avsevärt.
RYKTESFLORAN !
Någon kväll under senare delen av december gick några av våra spelare till stadens inneställe för att ta ett par öl tillsammans. Såvitt jag kan förstå en mänsklig rättighet. Timmarna gick och någon hamnade väl hemma hos någon bekant men ingen har i något sammanhang i min närvaro antytt någon överkonsumtion av alkohol. Märk väl att denna incident inträffade i behörig tid före nästa tävlingstillfälle.
Man har registrerat närvaron, inmundigandet av öl, sen tidpunkt samt ev. efterfest. De aktuella killarna är ytterst utåtriktade, glada och positiva. Befinner man sig på ett ställe som ”Lorden” kan emellertid det beteendet lätt missuppfattas om någon har den ambitionen.
Att jag personligen inte tog tag i ryktesspridningen, utan inblandning, beklagar jag. Det ligger helt i mitt uppdrag som ordförande –någon annan skall inte behöva utsättas Men mina skäl var just personliga. Nog om det.
Detta är beskrivningen av vad som hänt. Jag har i kontakter med massmedia meddelat detta och av dessa blivit respekterad. Jag förutsätter att ni som är äkta GoISare gör detsamma och slutar upp med tramset.
Uppblåsandet av den här incidenten visar väl egentligen hur mycket hockeyn i Mörrum engagerar men nu bör vi nog samlas kring uppgiften att bevara det vi är engagerade för.
Visst kittlar väl ett kval mot Karlskrona den ekonomiska ådran men jag tror nog att vi hellre möter dom nästa säsong.
Förresten. Beklagligtvis har nu den förste som brutit mot förbudet att kasta in något på isen avstängts från våra tävlingsarrangemang. Vi är bestämda på den här punkten. Här föreligger absolut nolltolerans.
Jan-Anders.
PS. Flera sponsorer har kontaktat mig och varit utomordentligt störda av ryktesspridningen oaktat sanningshalten. Dessa har överlag dessutom varit skeptiska till denna DS.
/Jan-Anders, Ordförande "
|
|
|
Post by #72 Foppa on Jan 15, 2008 12:21:40 GMT 1
Uppblåsandet av den här incidenten visar väl egentligen hur mycket hockeyn i Mörrum engagerar " Snarare så att det är Hockeyn i Karlskrona som engagerar.... Tycker det lyser lite av avundsjuka hos herr Ordförande.....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 15, 2008 13:02:10 GMT 1
Tycker det är bra att han går ut och dementerar istället för att inte ge nån info vilket brukar leda till mer rykten! Sen vad han tycker om oss eller sanningshalterna i dessa rykten bryr jag mig inte om!
|
|
|
Post by dockan on Jan 15, 2008 13:15:42 GMT 1
Mörrum har kniven på strupen i morgon, från att nästan gå till All Ettan ner mot kvalserien på ett par matcher... Annars så är nog en tränaravgång på gång innom snar tid.. Repdax m a o.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 15, 2008 13:32:04 GMT 1
Mörrum har kniven på strupen i morgon, från att nästan gå till All Ettan ner mot kvalserien på ett par matcher... Annars så är nog en tränaravgång på gång innom snar tid.. Repdax m a o. Tror jag inte händer förrän man i så fall åkt ur. Morgan har väl ett 3-årskontrakt och är ett led i en långsiktig satsning
|
|
|
Post by dockan on Jan 15, 2008 15:03:53 GMT 1
Mörrum har kniven på strupen i morgon, från att nästan gå till All Ettan ner mot kvalserien på ett par matcher... Annars så är nog en tränaravgång på gång innom snar tid.. Repdax m a o. Tror jag inte händer förrän man i så fall åkt ur. Morgan har väl ett 3-årskontrakt och är ett led i en långsiktig satsning Tror knappast att den tar sin början i ett div 1 kval eller i div 2....
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 15, 2008 16:46:49 GMT 1
Tror jag inte händer förrän man i så fall åkt ur. Morgan har väl ett 3-årskontrakt och är ett led i en långsiktig satsning Tror knappast att den tar sin början i ett div 1 kval eller i div 2.... Nej, som jag skrev inte i div2. Men stannar de kvar i ettan tror jag han får vara kvar (om han själv vill)
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 15, 2008 17:24:52 GMT 1
Jag tror INTE Mörrum "pryglar" Kristianstad borta.
De senaste säsongerna har Goiset varit värdelösa innan jul och ryckt upp sig efter.
Är det motsatta effekten VI får se i år ?
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 16, 2008 9:23:10 GMT 1
Lite väl magstarkt att stänga av en supporter för att han kastat in en sko i Mörrum. Tycker det hela är lite komiskt.
Det är mycket känslor och frustration på läktarna i många matcher.
|
|