|
Post by BigDog on Feb 7, 2008 8:20:26 GMT 1
På tiden att denna tråd startas. Jag började gå på hockey i Karlskrona i mitten av 70-talet. Vi var ett gäng galna supporters som alltid höll igång på stå, tider man minns med glädje. Senare i livet - då man fick jobb.... gick jag på alla matcher som man kunde. I mitten på 80-talet fick det bli sittplats tillsammans med mina seglarkompisar.. Många år blev det. Fick vända tabellen upp-och-ned för att se det ljusa , men hjärtat fanns alltid där. Många sköna minnen kände personligen många av lirarna (hur svårt är det i Karlskrona). Fortfarande händer det att man täffar di gamle när man är ute och veckohandlar... En av seglarkompisarna står numer i båset - Appelberg, materialaren. Det var med stor sorg i hjärtat, när KIK försvann, men ur askan bildades det ett nytt lag KHK - Startade längst ner på stegen, men är nu på väg upp. Kanske om ett eller två år Blekinges bästa hockeylag. Nu har BLT väckt liv i dom gamla minnerna och jag får varma sköna känslor ännu en gång.
|
|
|
Post by #72 Foppa on Feb 7, 2008 8:32:17 GMT 1
...själv föddes jag på 70-talet, och fick tyvärr inte uppleva storhetstiden... Men jag har ju fått uppleva att segla med dig, och mot dig BigDog. Det är inte fel det heller!! Och jag får ju uppleva den nya storhetstiden!! ;D
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 7, 2008 15:08:39 GMT 1
Detta låter sjukt, men faktum är: Tomi Taimio kunde blivit minst lika stor som Håkan Loob om han bara haft INSTÄLLNINGEN.
Vilket boll/puckgeni den mannen var.
KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 8, 2008 8:17:39 GMT 1
Mycket trevlig läsning! Tack BLT.
|
|
|
Post by dragskott on Feb 8, 2008 10:35:45 GMT 1
En riktigt trevlig nostalgiläsning - Tack.
Intressant det som stod som kuriosa på Timo.
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 8, 2008 21:45:35 GMT 1
Fjäskvarning på denna artikelserie! Efter all skit så försöker Connie o co vinna tillbaka hockey folket i staun med sådana här gamal skåpmat!
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 9, 2008 17:02:21 GMT 1
Fjäskvarning på denna artikelserie! Efter all skit så försöker Connie o co vinna tillbaka hockey folket i staun med sådana här gamal skåpmat!
|
|
|
Post by BigDog on Feb 9, 2008 21:46:56 GMT 1
Fjäskvarning på denna artikelserie! Efter all skit så försöker Connie o co vinna tillbaka hockey folket i staun med sådana här gamal skåpmat! Är du säker på att det är Conny som skrivit ? ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 10, 2008 9:04:55 GMT 1
Han fanns med under en av artiklarna!
|
|
|
Post by BigDog on Feb 11, 2008 9:43:22 GMT 1
Han fanns med under en av artiklarna! Det betyder ju inte att han har skrivit
|
|
|
Post by dockan on Feb 11, 2008 10:10:54 GMT 1
Men hans nuna var med ... Det räcker!
|
|
|
Post by BigDog on Feb 12, 2008 8:08:50 GMT 1
Men hans nuna var med ... Det räcker! Tryckfel händer ju...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 26, 2008 11:27:23 GMT 1
|
|
|
Post by Ekis on Oct 26, 2008 12:11:15 GMT 1
Utanför ämnet, jag vet... Men är det någon som vet varför "Big Dog" som startade denna tråden, inte skriver längre? Nytt nick, nya intressen eller?
För att anknyta till tråden då.... Kommer ihåg hur jäkla glad jag blev när jag hittade Jerker Spjuths avslagna klubba i en av containrarna bakom Wämöhallen, jag tror att han lirade i J-laget då.
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 26, 2008 12:14:37 GMT 1
Antar att han dragit klubban i huvudet på nån som den gamla ramsan
|
|