|
Post by sektiong on Apr 11, 2008 21:27:44 GMT 1
Grattis Rögle! Har hela tiden sen denna kvalserie startade hoppats att något av Skånelagen skulle gå upp. Trodde på Malmö, men vad roligt att Rögle klarade det.
|
|
Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Apr 12, 2008 0:09:12 GMT 1
Mucho nice att rögle tog sig upp!, Och vilken match dessutom :-)
Sista rögle målet var bara för härligt ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 12, 2008 1:47:56 GMT 1
Ja...vad FAN gjorde Malmöbacken...?? Snubblade på sig själv?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 12, 2008 10:07:23 GMT 1
Ja...vad FAN gjorde Malmöbacken...?? Snubblade på sig själv? Malmö? Du menar väll Mora? ,^^
|
|
Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Apr 18, 2008 9:31:33 GMT 1
Ja...vad FAN gjorde Malmöbacken...?? Snubblade på sig själv? Malmö? Du menar väll Mora? ,^^ Haha, Dirty Harry blev lite ägd ;D
|
|
|
Post by munken on Apr 19, 2008 22:56:48 GMT 1
Vill inte komma in här och verka arogant på något sätt, men att som någon ovan gjorde, jämföra Rögles bedrifter med KHKs är lite väl magstarkt till och med för mig....
Rögle hade inför den här säsongen tappat 14 spelare varav hela den så framgångsrika förstakedjan med Per Albrandt (Södertälje) och Patrik Zackrisson (linköping) i spetsen. Inför den här säsongen så var det ingen som trodde på dem. Att dem skulle missa Kvalserien hade nog innan säsongen varit ett säkrare tips än att de skulle gå hela vägen till elitserien. Man lyckades ta sig dit genom att kriga för varandra i varenda match. Man kämpade och med hjälp av sin fantastiska publik (där skulle jag möjligtvis kunna se den enda likheten med KHK) tog man sig dit. Kenny Jönsson var självklart en bidragande orsak också, men framförallt så satte man laget framför jaget.
Ska man jämföra KHK med något lag i Kvalserien till elitserien så skulle jag säga Malmö. Båda lagen hade en trupp som på pappret hade kunnat vara ett stabilt lag i den övre divisionen (i KHKs fall div.1 och i Malmös elitserien). Man krävde ett avancemang klubbledning, supportrar, alla räknade med att man skulle gå upp. I serien gick det lite knackigt för båda lagen. Dem visade inte att deras ambitioner var högre än serien man spelade i. Dock så trodde nog de flesta att man när det blev allvar skulle ta sig samman och visa vad man ville. Precis som KHK så började Malmö kvalet väldigt övertygande och man började tro att det skulle gå.
Det är här den stora skillnaden kommer in. KHK lyckades till skillnad från Malmö att palla för trycket och inte rasa ihop mot slutet utan ta sig till sitt mål.
All heder för det. Grattis förresten! Att däremot jämföra Rögle med KHK..... Nej nej där är man enligt mig helt ute och cycklar... KHK gjorde "bara" det som alla krävde av dem.....
Tror för övrigt att ni kommer lyckas bra i ettan och inom en femårsperiod mycket väl kan vara i Allsvenskan. Lycka till i framtiden!
|
|
|
Post by aslog on Apr 19, 2008 23:19:41 GMT 1
I stort håller jag med munken här. Malmö är en rätt bra jämförelse, men att det gick lite knackigt i serien? KHK vann sin serie (visserligen på samma poäng som Halmstad, men ändock) och Malmö kom tvåa, 15 poäng över kvalstrecket. Då tycker i alla fall jag att man visar ambitioner för högre serier.
|
|
|
Post by munken on Apr 19, 2008 23:52:54 GMT 1
I stort håller jag med munken här. Malmö är en rätt bra jämförelse, men att det gick lite knackigt i serien? KHK vann sin serie (visserligen på samma poäng som Halmstad, men ändock) och Malmö kom tvåa, 15 poäng över kvalstrecket. Då tycker i alla fall jag att man visar ambitioner för högre serier. Det är litegrann hur man ser på saken. Seriesegrare och 15 poäng över kvalstrecket är självklart ett bra resultat. I detta sammanhanget syftade jag mer på hur spelet såg ut. Nu har jag inte sett alla Malmös eller KHKs matcher, men i vissa matcher så spelade man inte alls lika övertygande som i alla fall jag räknat med, med den trupp man hade.......
|
|