|
Post by chilipulver on Jan 24, 2008 12:48:18 GMT 1
Finns det inte en back-up på sidan som går att lägga ut? Varje webmaster av klass har självklart en backup. Har säkerligen BB webmaster också!
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 24, 2008 12:57:46 GMT 1
Finns det inte en back-up på sidan som går att lägga ut? Varje webmaster av klass har självklart en backup. Har säkerligen BB webmaster också! Finns tyvärr INGEN backup. Däremot har undertecknas sparat artiklarna jag skrivit + intervju. KHK mot 1:an !!!!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Jan 24, 2008 13:28:26 GMT 1
tror Mind har gjort backuper .. få vi hoppas .. men tror åsnan kommer tillbaka .. antingen sabotage eller går han ut för att sabba snygga sidor .. tror man kan hitta lite om denna 73igg
|
|
|
Post by anticonnie on Jan 24, 2008 13:34:00 GMT 1
|
|
|
Post by justoneandonlys on Jan 24, 2008 13:50:01 GMT 1
|
|
|
Post by BigDog on Jan 24, 2008 14:54:58 GMT 1
Det är inte kul att någon hackar sidor..... för "det goda nöjets skull"..........
Hoppas att det finns någon form av backup. Y & M om det är något jag kan göra, så kontakta mig.
Kommer på lördag till NNÖ
|
|
|
Post by mindriot on Jan 24, 2008 16:34:05 GMT 1
Japp då var vi hackade. Backup var tagna detta sker automatiskt. Men... Tyvärr så kom dom åt ett admin konto och kunde radera de backupper som fanns. De jag hade på datorn försvann när jag för ca en vecka sedan var tvungen och installera om min egen dator. Tror att jag kan rädda det mesta har en backup på en usb sticka. Denna är nog dock gammal. Sidan kommer dock att ligga nere ett tag då det cms som vi idag använder tydligen inte är tillräckligt säkert. Håller på att titta efter nya lösningar som passar oss eller att vi gör ett eget system. Har inget datum när sidan kommer upp igen... Men då bättre och säkrare än innan. Tur att jag inte hade killen framför mig när jag fick veta detta kl 03:00 inatt. Då hade man suttit inne nu och haft en tioårig fängelsedom framför sig. Väl mött.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 24, 2008 16:53:37 GMT 1
Du är BÄST Mats!!!!!
|
|
|
Post by jompa on Jan 24, 2008 18:19:32 GMT 1
Vi hade nog varit flera som hade fått 10 år om vi hade fått tag i äcklet
|
|
|
Post by justoneandonlys on Jan 24, 2008 20:19:14 GMT 1
Har kollat upp forumet voide.org och där finns personen som "roat sig" med att sabba BB's hemsida. Var lätt att hitta personen. Allt som behövdes göras var att skapa en användare där och sedan söka medlem 73igg. Alla inläggen där om BB avslöjar användaren. Vem som har nicket 73igg är kanske svårare att lista ut.
|
|
|
Post by mindriot on Jan 24, 2008 20:38:38 GMT 1
Har kollat upp forumet voide.org och där finns personen som "roat sig" med att sabba BB's hemsida. Var lätt att hitta personen. Allt som behövdes göras var att skapa en användare där och sedan söka medlem 73igg. Alla inläggen där om BB avslöjar användaren. Vem som har nicket 73igg är kanske svårare att lista ut. Men har han plockat bb sidan av slump?
|
|
Burt
Björnligan
|
Post by Burt on Jan 24, 2008 21:15:02 GMT 1
|
|
|
Post by justoneandonlys on Jan 24, 2008 21:17:34 GMT 1
Har kollat upp forumet voide.org och där finns personen som "roat sig" med att sabba BB's hemsida. Var lätt att hitta personen. Allt som behövdes göras var att skapa en användare där och sedan söka medlem 73igg. Alla inläggen där om BB avslöjar användaren. Vem som har nicket 73igg är kanske svårare att lista ut. Men har han plockat bb sidan av slump? Verkar så. Prata med OAO. Han har fått mail från mig med hur sidan som 73igg har där ser ut.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Jan 24, 2008 21:28:02 GMT 1
de handlar säkert om en som gillar att hacka script .. o fler o fler sidor har det ju
Men Mind kommer nog på ett sätt att göra en bättre o snyggare sida ..
|
|
|
Post by jompa on Jan 24, 2008 23:37:59 GMT 1
Från Goe,s blogg: Draghjälp med "Team building" av annorlunda slag. Hockey är i sina bästa stunder bland det roligaste som finns. Men tyvärr finns det de som på grund av olika anledningar vill förstöra denna glädjen för andra. Det är helt okey för mig om man kan eller lyckas göra det ute på isen med justa medel. Men när man ger sig på att förstöra och sabba det andra gjort genom ett gediget och omsorgsfullt ideellt arbete. Då har det gått för långt. Att hacka en hemsida verkar vara enklare än att slå KHK på isen.
Med all respekt för den som gjort hemsidan så är nog de flesta gladare för en extra pinne i en match än över att förlora hemsidan. Så där högg de allt i sten.
Det skall bli mycket intressant att få reda på vem eller vilka som ligger bakom intrånget och förstört supporterklubben Blackbugs hemsida.
|
|