|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 4, 2005 16:45:12 GMT 1
Hmm, är det nån mening att sponsra för att sedan "gå in" för pengarna... Det är alltid mening med sponsring Om vi gör en formel där A=Den sponsrade total summan, B=Antal fribiljetter och andra förmåner sponsrana ska ha och C=klubben vinst, så får vi föjande: A-B=C Ditt påstående gäller sålunda endast om A>B ;D Jag tycker att företagen kan sponsra med faktor C redan från början och betala sina inträden själva. Då slipper sådana gnälliga jä*lar som jag bli avundsjuk. JAG JOBBAR PÅ LANDSTINGET FÖR TUSAN! Dessutom slipper jag sitta här och skriva barnsliga, tramsiga inlägg som inte leder nån vart. ;D
|
|
|
Post by youngblood on Oct 4, 2005 16:48:52 GMT 1
Tänkte bara att det kanske skapade ett intresse hos de personer som normalt inte går på hockey och samtidigt sitter med 5mille i näven
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 16:54:14 GMT 1
Som alla får man betala vid träningsmatcher men om man nu har eller jobbar på ett företag som sponsrar KHK och kan då av ett ev säsongskort gå in gratis vid seriespel hindrar ju inte individen att bli medlem i BB också Gäller säsongskorten i kvalet ? (sorry newman o brutus)
|
|
|
Post by youngblood on Oct 4, 2005 16:56:09 GMT 1
De har inte gält tidigare kval.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 16:56:43 GMT 1
Det är alltid mening med sponsring Om vi gör en formel där A=Den sponsrade total summan, B=Antal fribiljetter och andra förmåner sponsrana ska ha och C=klubben vinst, så får vi föjande: A-B=C Ditt påstående gäller sålunda endast om A>B ;D Jag tycker att företagen kan sponsra med faktor C redan från början och betala sina inträden själva. Då slipper sådana gnälliga jä*lar som jag bli avundsjuk. JAG JOBBAR PÅ LANDSTINGET FÖR TUSAN! Dessutom slipper jag sitta här och skriva barnsliga, tramsiga inlägg som inte leder nån vart. ;D Självklart är ju A>B
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 4, 2005 16:57:26 GMT 1
De har inte gält tidigare kval. Jo senaste säsongen. Eller har jag missuppfattat ?
|
|
|
Post by HF on Oct 4, 2005 18:55:57 GMT 1
De har inte gält tidigare kval. Jo senaste säsongen. Eller har jag missuppfattat ? stämmer, i våras gällde säsongkorten och även vår sponsring....
|
|
|
Post by youngblood on Oct 5, 2005 8:07:12 GMT 1
Jo senaste säsongen. Eller har jag missuppfattat ? stämmer, i våras gällde säsongkorten och även vår sponsring.... Stämmer att styrelsen gav supportrarna detta som en bonus.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 5, 2005 8:28:41 GMT 1
stämmer, i våras gällde säsongkorten och även vår sponsring.... Stämmer att styrelsen gav supportrarna detta som en bonus. och sponsorerna. I ditt fall samma sak
|
|
|
Post by youngblood on Oct 5, 2005 8:30:07 GMT 1
Stämmer att styrelsen gav supportrarna detta som en bonus. och sponsorerna. I ditt fall samma sak ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by youngblood on Oct 5, 2005 16:51:07 GMT 1
Re: Sydöstran idag! « Reply #9 on Today at 11:41 »
--------------------------------------------------------------------------------
Today at 11:07, Ironpants wrote:Jag tror att det kan räcka med klara regler för vad som får skrikas under matcherna, dock kan det ta lite tid innan alla är på det klara med vad som gäller. Sedan gäller det att hjälpas åt att se till att detta sköts (säga till de som skriker oläpliga saker att sluta med det och inte "hänga på" när någon börjar vråla något mindre läpligt).
Sedan får vi hoppas på att andra kan visar lite förståelse att det kommer att ta lite tid att få ordning på allt i klacken. JJB wrote: NEJ! Jag kommer aldrig att visa förståelser för rena hot, för rasfientligheter eller personliga påhopp. Det skall inte behövas några regler för vad som får skrikas eller för vad som inte får skrikas. Det skall räcka med vanligt förnuft. Det som krävs är att de skötsamma i klacken (det stora flertalet) "smittar av sig" på de andra. Att en positiv anda växer fram. Att "sportmanship" blir en ledstjärna. Att klacken blir en klack som alla blir imponerade av. En klack som inte väcker hat hos andra klackar land och rike kring utan som väcker avundsjuka, som får de andra att tänka "Wow sådana vill vi också bli".
Med regler och förbud så kan du bara hindra en person från att skrika saker han egentligen VILL skrika. Försök i stället få honom att inte vilja.
Är då detta en utopi? Ja kanske, men det är en vacker tanke, tycker jag iallafall.
Detta som JJB skrev borde vara BB´s stagda och samtidigt leda till en ökad medlemsstyrka så nu ni alla som inte blivit medlemmar i BB ta kontakt med Jonas74 och betala de 150spänn det kostar och hjälp till att bli en av de största o bästa klacken i KIK o KHK´s historia. HEJ Å HÅ KHK!! BB rules!!
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 5, 2005 21:34:03 GMT 1
Re: Sydöstran idag! « Reply #9 on Today at 11:41 » -------------------------------------------------------------------------------- Today at 11:07, Ironpants wrote:Jag tror att det kan räcka med klara regler för vad som får skrikas under matcherna, dock kan det ta lite tid innan alla är på det klara med vad som gäller. Sedan gäller det att hjälpas åt att se till att detta sköts (säga till de som skriker oläpliga saker att sluta med det och inte "hänga på" när någon börjar vråla något mindre läpligt). Sedan får vi hoppas på att andra kan visar lite förståelse att det kommer att ta lite tid att få ordning på allt i klacken. JJB wrote: NEJ! Jag kommer aldrig att visa förståelser för rena hot, för rasfientligheter eller personliga påhopp. Det skall inte behövas några regler för vad som får skrikas eller för vad som inte får skrikas. Det skall räcka med vanligt förnuft. Det som krävs är att de skötsamma i klacken (det stora flertalet) "smittar av sig" på de andra. Att en positiv anda växer fram. Att "sportmanship" blir en ledstjärna. Att klacken blir en klack som alla blir imponerade av. En klack som inte väcker hat hos andra klackar land och rike kring utan som väcker avundsjuka, som får de andra att tänka "Wow sådana vill vi också bli". Med regler och förbud så kan du bara hindra en person från att skrika saker han egentligen VILL skrika. Försök i stället få honom att inte vilja. Är då detta en utopi? Ja kanske, men det är en vacker tanke, tycker jag iallafall. Detta som JJB skrev borde vara BB´s stagda och samtidigt leda till en ökad medlemsstyrka så nu ni alla som inte blivit medlemmar i BB ta kontakt med Jonas74 och betala de 150spänn det kostar och hjälp till att bli en av de största o bästa klacken i KIK o KHK´s historia. HEJ Å HÅ KHK!! BB rules!! Instämmer ! De som är ex rasister och lever ut det på matcherna ska inte få ett gult kort utan ett rött direkt !
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 5, 2005 22:29:59 GMT 1
Re: Sydöstran idag! « Reply #9 on Today at 11:41 » -------------------------------------------------------------------------------- Today at 11:07, Ironpants wrote:Jag tror att det kan räcka med klara regler för vad som får skrikas under matcherna, dock kan det ta lite tid innan alla är på det klara med vad som gäller. Sedan gäller det att hjälpas åt att se till att detta sköts (säga till de som skriker oläpliga saker att sluta med det och inte "hänga på" när någon börjar vråla något mindre läpligt). Sedan får vi hoppas på att andra kan visar lite förståelse att det kommer att ta lite tid att få ordning på allt i klacken. JJB wrote: NEJ! Jag kommer aldrig att visa förståelser för rena hot, för rasfientligheter eller personliga påhopp. Det skall inte behövas några regler för vad som får skrikas eller för vad som inte får skrikas. Det skall räcka med vanligt förnuft. Det som krävs är att de skötsamma i klacken (det stora flertalet) "smittar av sig" på de andra. Att en positiv anda växer fram. Att "sportmanship" blir en ledstjärna. Att klacken blir en klack som alla blir imponerade av. En klack som inte väcker hat hos andra klackar land och rike kring utan som väcker avundsjuka, som får de andra att tänka "Wow sådana vill vi också bli". Med regler och förbud så kan du bara hindra en person från att skrika saker han egentligen VILL skrika. Försök i stället få honom att inte vilja. Är då detta en utopi? Ja kanske, men det är en vacker tanke, tycker jag iallafall. Detta som JJB skrev borde vara BB´s stagda och samtidigt leda till en ökad medlemsstyrka så nu ni alla som inte blivit medlemmar i BB ta kontakt med Jonas74 och betala de 150spänn det kostar och hjälp till att bli en av de största o bästa klacken i KIK o KHK´s historia. HEJ Å HÅ KHK!! BB rules!! Instämmer ! De som är ex rasister och lever ut det på matcherna ska inte få ett gult kort utan ett rött direkt ! Gula...röda...kort...i hockey?
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 5, 2005 23:15:21 GMT 1
Instämmer ! De som är ex rasister och lever ut det på matcherna ska inte få ett gult kort utan ett rött direkt ! Gula...röda...kort...i hockey? Grovt matchstraff med rapport till diciplinkommiten (Jonas74,Issal, Jufors)
|
|
|
Post by youngblood on Oct 13, 2005 12:16:27 GMT 1
Nu när malte äntligen loggat in igen så nu gäller det att få han att gå med i BB!!
|
|