|
Post by T.Engdahl on Feb 11, 2008 20:24:17 GMT 1
vet inte om ni vill ha en klackledare från "junisarna" som bara e 17 år
|
|
|
Post by anticonnie on Feb 11, 2008 20:27:11 GMT 1
vet inte om ni vill ha en klackledare från "junisarna" som bara e 17 år Man kan sammarbeta!
|
|
|
Post by T.Engdahl on Feb 11, 2008 20:28:10 GMT 1
ja det låteer bra! då tycker jag att vi pröva de å ser hur de går!
|
|
Burt
Björnligan
|
Post by Burt on Feb 11, 2008 20:44:21 GMT 1
Ålder på klackledare bör vara av mindre betydelse.
En klackledares uppgift är att se till att peppa klacken till oavbryten allsång och bestäma när de olika ramorsna/sångerna ska framföras. En klackledare som tar sin uppgift på allvar står vänd mot klacken och ger sina order via en megafon och får därför räkna med att missa det som händer på isen.
Att stå högst upp och försöka att hålla igång allsång på ståplats utan att ha ögonkontakt med klacken under matchen är inte att förknippas md en klackledare.
YB gör ett kanonjobb när han svävar över alla på stå och det får funka fram tills dess att någon tar steget och ställer sig ner vid sargen och leder klacken därifrån,först då har vi en klackledare som kan tituleras "Klackledare".
Jag vill titulera YB "Ordförande i BB" som gör ett jävligt bra jobb under matcherna från sin position.
|
|
|
Post by Les Paul on Feb 11, 2008 21:39:04 GMT 1
Jag blir så jävla trött på allt folk som kommer och ställer sig i klacken utan att sjunga! Vad fan gör NI där om ni inte sjunger!? Är man på ståplats så ska man ju för i helvete sjunga!!!!!!! :@ Nu tror jag att klacken har fått hybris, det var inte så länge sedan ni själva stod där som musslor.
|
|
|
Post by Mäki on Feb 11, 2008 22:06:31 GMT 1
Les Paul. Första gången jag gick på en KHK match ställde jag mig i klacken, jag kunde inga ramsor men jag lärde mig dem och sjöng med efter ett par minuter. Tro inte att du vet vad jag gjorde och inte gjorde.
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 11, 2008 23:03:20 GMT 1
tycker det är rätt tydligt att vi har. Jag har ingen aning vad en klackledare har för roll men om det är nu det jag kallas för att jag valt att ställa mig på räcket så kör på det! Men ser mig själv inte som någon ledare av något slag utan att vi är en liten skara som försöker förgylla vår tillvaro på hockeyn! Jag "sjunger" för KHK och ingen annan sen om nån nu hänger på så blir jag glad! Om nu Engdahl inte anser att vi har nån "ledare" så tycker jag han tar tag i saken själv men jag kommer inte kliva ner från räcket! En klackledare, eller CAPO som man brukar kalla det ..... Edit Ojoj. Icing förklarar det bra. Capon står mot klacken med megafon(lönlöst för er då ni knappt är 50 man) och drar igång/peppar igång resterande supportrar när sången minskas.
|
|
|
Post by den_galna_ryssen on Feb 11, 2008 23:32:28 GMT 1
skit i detta nu för fan vi har vi tar nya tag nu gäller att tänka positivt fram till po och kvalet å allt annat vill bara säga tack till alla som sjöng mot kallinge ni har fan KHK BLOD i er
khk till ettan å inget annat
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 12, 2008 1:41:46 GMT 1
skit i detta nu för fan vi har vi tar nya tag nu gäller att tänka positivt fram till po och kvalet å allt annat vill bara säga tack till alla som sjöng mot kallinge ni har fan KHK BLOD i er khk till ettan å inget annat KLOCKREN !!!!
|
|
|
Post by HF on Feb 12, 2008 12:41:09 GMT 1
Les Paul. Första gången jag gick på en KHK match ställde jag mig i klacken, jag kunde inga ramsor men jag lärde mig dem och sjöng med efter ett par minuter. Tro inte att du vet vad jag gjorde och inte gjorde. Tror inte han menade dig speciellt.
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 21, 2008 11:21:24 GMT 1
Oerhört bra igår i Landsbro
|
|
|
Post by T.Engdahl on Feb 21, 2008 14:28:47 GMT 1
fan vad bra det var igår! vilken kärlek och vilken glädje folket vissade! hoppas att vi ta med oss detta tills imon! grabbarna kommer att behöva oss! KHK E DOM BÄSTA!!
|
|
|
Post by ringcar on Feb 21, 2008 15:32:33 GMT 1
vi har en mycket bra klack tycker jag som är runt en del.. Det jag saknar är en trumma till!! Tror att det hade blivigt skit coolt men en lite mörkare bas-trumma tillsamman med den vi redan har!! då tror jag, att vi som sitter på sittplats hade ryckts med mer!!
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Feb 21, 2008 18:48:28 GMT 1
vi har en mycket bra klack tycker jag som är runt en del.. Det jag saknar är en trumma till!! Tror att det hade blivigt skit coolt men en lite mörkare bas-trumma tillsamman med den vi redan har!! då tror jag, att vi som sitter på sittplats hade ryckts med mer!! det ni behöver på sittplats är att våga även på hemma plan, och inte bara sitta och titta på om dom som sitter brevid också hejar. våga skrika, tufft med lite tryck
|
|
|
Post by mindriot on Feb 21, 2008 18:53:45 GMT 1
;D
|
|